Onweerskansen 26, 27 en 28 juli

Topic gezien door 160762 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, do 25 jul 2013 - 20:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ron12

Citaat van: ron12 op za 27 jul 2013 - 22:33
de rechter zuigt de linker leeg http://www.meteo-mc.fr/satellite-ir-anime-eu.php nu wordt het knaller net zoals vorige maand in oost duitsland  ;D
hij wordt groter of zie ik het verkeerd
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Joep


Dijker

Citaat van: ron12 op zo 28 jul 2013 - 00:09
hij wordt groter of zie ik het verkeerd

dat zie je goed hij word boller

jones

Veel wind in die bui zeg en hevige regen ook. In het hoogtepunt om de paar seconden geflits, maar weinig cg's vooral cc's

Joep


Kay1989

Setting lijkt wel op die bui van 1 augustus vorig jaar :)

PatrickM

Voorlopig wordt het westen overgeslagen.. Ik ga dus maar me bed in, word wel wakker als het dondert. ;)

hussel

tilburg, breda etc lijken weer volop in de prijzen te vallen...

enrico1972

Citaat van: jones op zo 28 jul 2013 - 00:14
Veel wind in die bui zeg en hevige regen ook. In het hoogtepunt om de paar seconden geflits, maar weinig cg's vooral cc's

Wat zijn cg's en cc's ? Zie het afgelopen dag al vaker langskomen maar snap er de ballen niet van.
In dit land dient u de wet te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen zijn.

In dit land dient u https://sites.google.com/site/johannsmeteouitleg/ te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen zijn.
Met dank aan lid Nickname.

Dijker


Jeroen22

Inmiddels in nieuwegein heftige regen en veel flitsen maar nog geen gedonder

Tyshane

Citaat van: enrico1972 op zo 28 jul 2013 - 00:19
Wat zijn cg's en cc's ? Zie het afgelopen dag al vaker langskomen maar snap er de ballen niet van.

CG is van Cloud to Ground en CC is van Cloud to Cloud...

Dijker

Citaat van: enrico1972 op zo 28 jul 2013 - 00:19
Wat zijn cg's en cc's ? Zie het afgelopen dag al vaker langskomen maar snap er de ballen niet van.

CG Cloud To Ground
CC Cloud To Cloud

hussel

Citaat van: Tyshane op zo 28 jul 2013 - 00:21
CG is van Cloud to Ground en CC is van Cloud to Cloud...

oftewel verticaal of horizontaal

alfons

Citaat van: enrico1972 op zo 28 jul 2013 - 00:19
Wat zijn cg's en cc's ? Zie het afgelopen dag al vaker langskomen maar snap er de ballen niet van.
c.c is cloud- cloud ofwel bliksem van wolk naar wolk en c,g is cloud- ground ofwel bliksem van wolk naar de aarde

Polderps

Citaat van: matroesjka-world op zo 28 jul 2013 - 00:03
Ik denk dat wij een grote kans maken, het gaat lekker over het IJsselmeer trekken waardoor het alleen maar groter wordt  :P

M'n camera ligt klaar, nu pitten totdat ik er wakker van word..

Hoop ook op activatie via IJsselmeer zodat de Noordoostpolder ook weer eens aangedaan wordt, daarna is Heerenveen maar een stukkie...

ron12

regen en een stevige wind uit het oosten.en ook geregeld onweer horen maar dat is nog ver van nijmegen.wel een mooie lichtshow te zien ten zuidwesten van nijmegen
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

enrico1972

@Allen,
Dank voor jullie massale uitleg voor de afkortingen.  ;D
Weet niet of het aan mij ligt maar dan lijkt mij de CG de meest spannende van de 2 die genoemd zijn.
In ieder geval de gene die de meeste schade kan aanrichten.
In dit land dient u de wet te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen zijn.

In dit land dient u https://sites.google.com/site/johannsmeteouitleg/ te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen zijn.
Met dank aan lid Nickname.

Tyshane

Citaat van: enrico1972 op zo 28 jul 2013 - 00:27
@Allen,
Dank voor jullie massale uitleg voor de afkortingen.  ;D
Weet niet of het aan mij ligt maar dan lijkt mij de CG de meest spannende van de 2 die genoemd zijn.
In ieder geval de gene die de meeste schade kan aanrichten.

Ja qua schade wel ja, maar die horizontale crawlers zijn ook wel erg spannend en fraai!  ::)

enrico1972

Ik blijf het liefst zo ver mogelijk weg van die flitsen en donderklappen. Moet er niks van hebben maar vindt het wel interessant om te volgen.
In dit land dient u de wet te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen zijn.

In dit land dient u https://sites.google.com/site/johannsmeteouitleg/ te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen zijn.
Met dank aan lid Nickname.

Powered by EzPortal