Onweerskansen 26, 27 en 28 juli

Topic gezien door 160596 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, do 25 jul 2013 - 20:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Martin1976

luister nu naar slamfm!! gaaf toch een beetje gedonder op mijn oren!! wordt een lange nacht voor Twente!!
Groet'n uut Hengelo!!

Mennings

idd nu de meeste kans voor midden en west. oost kant lijkt in te kakken  :-[
Didam Gld

stratocumulus

Begint nunhier te regenen, nog geen onweer, maar komt wss straks nog

Dijker

ik heb net vernomen dat in goes de hel naar beneden komt

door een andere chaser

Joep

Citaat van: Dijker op za 27 jul 2013 - 23:33
ik denk dat de bui meer in het binnenland onweer gaat geven

"mijn mening"

het koude zeewater geeft geen voeding voor de bui langs de kust is altijd het geval hier
tenzij het zeewater goed is opgewarmd

mmm valt mee zeewatertemps zijn hoger dan de temps nu :)

http://home.hccnet.nl/v.d.horn/meteopagina/zeewatertemperatuur.htm

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Martin1976

this gedaan met de lijn!! nu wachten op plaatselijke onweersbuien!! nu mag je buienradar nooit geloven!! maar denk zelf dat ik maar de stad in ga!!
Groet'n uut Hengelo!!

Marco_Goes

Citaat van: Dijker op za 27 jul 2013 - 23:36
ik heb net vernomen dat in goes de hel naar beneden komt

door een andere chaser

Val wel mee hoor. regent maar niet  echt hard en van wind al helemaal geen sprake, nog niet iig. Wel veel flitsen en kabaal maar nog ver weg

seetekst

Voorhout weer wel zeker ???? toch nog even op balkon staan staren. Regen, wat meer wind, paar lichtflitsen. Maar later vannacht (hoe laat denken jullie dan?) meer??

dondertje127

Het ploft ineens! Gaat hard nu met de activiteit.

ron12

plassen in het binnenland zijn warmer dan de zee,misschien geeft dat de bui extra voeding  :P
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

NitroGenetics

Citaat van: Joep op za 27 jul 2013 - 23:38
mmm valt mee zeewatertemps zijn hoger dan de temps nu :)

http://home.hccnet.nl/v.d.horn/meteopagina/zeewatertemperatuur.htm

ehh zeewater 17 graden temp veelal hoger dan 18 graden in nederland en zuiden 20+ :p

stratocumulus

Citaat van: seetekst op za 27 jul 2013 - 23:41
Voorhout weer wel zeker ???? toch nog even op balkon staan staren. Regen, wat meer wind, paar lichtflitsen. Maar later vannacht (hoe laat denken jullie dan?) meer??
Hahaha, nou, Voorhout is nou ook weer niet altijd zo heet dat er continue onweer ontstaat  :P maar volgens mij is dit het kf dat doorkomt, of ligt dat er nou vlak achter? In ieder geval, vannacht wordt nowcasten, maar het brongebied lijkt achter de squall line redelijk leeg.

seetekst

Ik ga slapen ;) hoop dat ik wakker word van gedonder! Succes allemaal!

JorisK

In Zaandam al af en toe weerlicht te zien richting het zuiden.

enrico1972

Vanuit Rotterdam kan ik onweer melden maar het klinkt aanzienlijk verder weg voor mij dan afgelopen dag.
In dit land dient u de wet te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen zijn.

In dit land dient u https://sites.google.com/site/johannsmeteouitleg/ te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen zijn.
Met dank aan lid Nickname.

Weatherman

Flink wat flitsen hier, raar dat ik de enige ben die dat meld.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

bliksems

"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

MarkGoedhart

Op wat huis tuin en keukenroffeltjes na bijzonder rustig hier (Den Haag). Dat zwaartepunt heeft zich bijzonder weinig van de verwachtingen aangetrokken.

Dickje

Hier wat gerommel en geflits in het zuiden en de onvermijdelijke regendruppels. Nog niet spectaculair.

Powered by EzPortal