Onweerskansen 26, 27 en 28 juli

Topic gezien door 160438 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, do 25 jul 2013 - 20:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Marsel

Citaat van: Reutel op za 27 jul 2013 - 21:34
Dat kan zeker ja, mits er genoeg voeding is natuurlijk.
Die is er vanaf de midlevels, en de dynamische ondersteuning ook: enorme windsprong aan de grond, uitdiepend thermisch laag en toenemend cyclonaal patroon op hoogte. Nu moet de coldpool van het systeem goed door ontwikkelen want de voorste begrenzing oogt wat fragiel. Nog vrij veel losse cellen. Nu de lijnvorm tot stand is gekomen is dat naar mijn idee een kwestie van tijd.
Acitiviteit zal langs de lijn (zoals bij alle lineaire systemen) wel van plaats tot plaats verschillen.

Joep

Echt een megacomplex!!!!!!
kaart r van den berg

Reutel

Citaat van: Marsel op za 27 jul 2013 - 21:38
Die is er vanaf de midlevels, en de dynamische ondersteuning ook: enorme windsprong aan de grond, uitdiepend thermisch laag en toenemend cyclonaal patroon op hoogte. Nu moet de coldpool van het systeem goed door ontwikkelen want de voorste begrenzing oogt wat fragiel. Nog vrij veel losse cellen. Nu de lijnvorm tot stand is gekomen is dat naar mijn idee een kwestie van tijd.
Acitiviteit zal langs de lijn (zoals bij alle lineaire systemen) wel van plaats tot plaats verschillen.

Daar drink ik een biertje op! *plop*  8)

Weatherman

Citaat van: Reutel op za 27 jul 2013 - 21:40
Daar drink ik een biertje op! *plop*  8)
En nou niet gaan Slapen he! buurman  :P
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Dijker

ik ga maatregelen nemen wat betreft ons festival want dit kan helemaal verkeerd uitpakken als hier 3000 man staan

donderblond

Citaat van: Dijker op za 27 jul 2013 - 21:43
ik ga maatregelen nemen wat betreft ons festival want dit kan helemaal verkeerd uitpakken als hier 3000 man staan

Kan me goed voorstellen dat je geen risico neemt!
"Because all I have left is the voice of the wind
Blowing through the door of our house!"

Reutel

Citaat van: Weatherman op za 27 jul 2013 - 21:41
En nou niet gaan Slapen he! buurman  :P

Ik zou niet durven!!  :D

Oostelijk systeem lijkt steeds meer uit te breiden naar het westen, dat is gunstig voor ons!

By the way, Stephanie is volgens mij op vakantie, die mist alle fun!

mroffica

Citaat van: Reutel op za 27 jul 2013 - 21:40
Daar drink ik een biertje op! *plop*  8)
als je echt een plop drinkt is er een kans dat ik die heb gemaakt haha ;)vakmanschap is meesterschap
For the love of LiGhTnInG

dondertje127

Zo hee wat gaat dat topic hard hier. Kan het niet meer bijhouden.
Hoop dat het complex wel groter wordt, in plaats van een smalle buienlijn, maar aangezien het nu activeert zal het vast nog wel mogelijk zijn. Voordat het bij ons is...

Weatherman

Citaat van: Reutel op za 27 jul 2013 - 21:45
Ik zou niet durven!!  :D

Oostelijk systeem lijkt steeds meer uit te breiden naar het westen, dat is gunstig voor ons!

By the way, Stephanie is volgens mij op vakantie, die mist alle fun!
Ja Buurvrouw is geloof ik weg,  :) Maar wij zijn er om het haar te vertellen als ze weer terug is.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Dijker

ja ik zit in het westen bij hoek van holland dus ja ik denk afblazen straks

dondertje127

Citaat van: Weatherman op za 27 jul 2013 - 21:31
Lol, zolang er maar geen scheiding komt.  :P

Dat is geen ruzie, maar dat zijn de vlinders van geluk. De liefde spat er juist vanaf :)

Weatherman

Citaat van: dondertje127 op za 27 jul 2013 - 21:50
Dat is geen ruzie, maar dat zijn de vlinders van geluk. De liefde spat er juist vanaf :)
Ahh beter  ;D
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Reutel

Citaat van: mroffica op za 27 jul 2013 - 21:46
als je echt een plop drinkt is er een kans dat ik die heb gemaakt haha ;)vakmanschap is meesterschap

Plop uit een blikje, al is dat eigenlijk vloeken in de kerk...  ;) Maar hij smaakt goed dus je hebt je best gedaan!

ron12

ten zuiden nijmegen zie ik wolken verschijnen. ;)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Joep

eerste onweer bijna in Zeeland

dondertje127

Citaat van: ron12 op za 27 jul 2013 - 21:52
ten zuiden nijmegen zie ik wolken verschijnen. ;)

Leuk is, dat als het nu gaat beginnen, dat we minstens weerlicht zien nu het donker wordt/is.

ron12

Citaat van: dondertje127 op za 27 jul 2013 - 21:54
Leuk is, dat als het nu gaat beginnen, dat we minstens weerlicht zien nu het donker wordt/is.
volgens mij de eerste nachtelijk onweer dit jaar ,hier
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Weatherman

Citaat van: ron12 op za 27 jul 2013 - 21:56
volgens mij de eerste nachtelijk onweer dit jaar ,hier
Klopt, zo ie zo was vanmorgen mijn eerste onweer dit jaar.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Mirandavdg

Ik meld de eerste klappen! Geen shelf te zien, nog geen wind of regen. Ik zit er klaar voor, lijkt er beter uit te zien dan vanmorgen.

Powered by EzPortal