Onweerskansen 26, 27 en 28 juli

Topic gezien door 160708 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, do 25 jul 2013 - 20:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Kres

Citaat van: Marsel op za 27 jul 2013 - 20:43
Ik krijg sterk het vermoeden dat de coldpools van de individuele cellen oost van het eerste MCS nog samen moeten vloeien. Als dat gebeurd is zal het geheel hoogst waarschijnlijk weer in (al dan niet onderbroken) lijnvorm over de Benelux heen lopen.

Second that...

Enige waar ik nu over twijfel is naar het zuiden (gorichem) of meer noord oost (Nijkerk)
Dillema dillema

dondertje127

Citaat van: Reutel op za 27 jul 2013 - 20:43
Het oostelijke systeem daar in tegen lijkt mij steeds meer noordelijk te gaan. Logisch ook dat de chasers hier naartoe gaan.

Denk dat het via Luxemburg met een schampschot over Limburg naar Duitsland trekt.

Marsel

Citaat van: Reutel op za 27 jul 2013 - 20:43
Ik weet niet waar jullie kijken hoor, maar volgens mij trekt het westelijke complex gewoon de Noordzee op, met misschien een schampschot voor Zeeland. Het oostelijke systeem daar in tegen lijkt mij steeds meer noordelijk te gaan. Logisch ook dat de chasers hier naartoe gaan.
Denk dat je je daar op verkijkt. Systeem loopt nog steeds een beetje oostelijk door met constante vorming van nieuwe cellen aan de oostkant...
Maar goed, het zijn keuzes die je maakt als chaser. De waarheid zal straks wel weer ergens in het midden liggen ;).

Citaat van: Kres op za 27 jul 2013 - 20:45
Second that...

Enige waar ik nu over twijfel is naar het zuiden (gorichem) of meer noord oost (Nijkerk)
Dillema dillema
Ik ken het...ik zit hier nu ook vast met mn handen in het haar. Ik laat het voorlopig nog maar even gebeuren. Dan zien we over een half uur wel verder.

Kres

ja in dat open stukje dat dicht aan het groeien is..;)

Weatherman

Citaat van: Reutel op za 27 jul 2013 - 20:43
Ik weet niet waar jullie kijken hoor, maar volgens mij trekt het westelijke complex gewoon de Noordzee op, met misschien een schampschot voor Zeeland. Het oostelijke systeem daar in tegen lijkt mij steeds meer noordelijk te gaan. Logisch ook dat de chasers hier naartoe gaan.
Wat denk jij, krijg jij nog je klapper vandaag ?
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

LeMisérable

Alhoewel de kans groot is dat 't best pittig uitpakt, kunnen we nog steeds van die level 3 uitgaan? :/
Hou zelf niet van onweer maar vind het wel interessant.

Tyshane

Ik weet het niet zo met die level3, maar ik laat me graag verrassen. Maar het is een inschattingspercentage, dus zegt ook weinig. Vooral nowcasten en als chaser inderdaad rekening houden met de aangroei van activiteiten ten oosten van het hele gebeuren, als je aan de andere kant zit gaat het lastig worden bij te blijven mocht het severe worden. Maar goed even rust nog in de atmosfeer, het is verdorie een heerlijk zomeravondje, dus die pakken we mee en dan zien we vanzelf wel weer wat er komt, nowcasten is het credo! Geen chase hier, maar base dit keer. ;)

LeMisérable

Lijntje word wel dun trouwens...
Hou zelf niet van onweer maar vind het wel interessant.

Joep

Boven Frankrijk hebben zich twee buiengebieden ontwikkeld. Ze zijn (nog) niet met elkaar verbonden. Het gat tussen de twee gebieden was om 20 uur ongeveer 150 km.

Beide gebieden trekken noordwaarts, maar het buiencluster in West-Frankrijk draait daarbij iets naar het westen af. Het gebied ten zuidoosten van Parijs draait juist iets naar het oosten af. Het gat tussen de twee buiengebieden wordt daardoor groter, ware het niet dat de buien mogelijk toch nog verbinding met elkaar proberen te maken.

Al met al is de verwachting voor komende nacht nog steeds onzeker. Ja, de buiigheid gaat toenemen. Maar hoe talrijk en hoe zwaar ze zullen zijn (het onweert nu stevig in beide buiengebieden) is nog niet precies vast te stellen.

Ons advies: houd in het hele land rekening met nattigheid vannacht. Er ontstaan waarschijnlijk twee routes met extra veel neerslag, een grote kans op onweer en mogelijk forse windstoten. Deze routes liggen op ruime afstand van elkaar.

weerplaza

Reutel

Citaat van: Marsel op za 27 jul 2013 - 20:46
Denk dat je je daar op verkijkt. Systeem loopt nog steeds een beetje oostelijk door met constante vorming van nieuwe cellen aan de oostkant...

Zou kunnen... Ik zit hier ( http://www.meteo-mc.fr/satellite-ir-anime-eu.php ) te loeren... Spannend hoor!

PS Weatherman, ik denk dat het droog blijft in Tilburg vannacht. ;)


Tyshane

Citaat van: Reutel op za 27 jul 2013 - 21:00
Zou kunnen... Ik zit hier ( http://www.meteo-mc.fr/satellite-ir-anime-eu.php ) te loeren... Spannend hoor!

Die link doet het niet helaas...

Reutel


Thunderfreak


--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

bliksems

Citaat van: Joep op za 27 jul 2013 - 20:59
Boven Frankrijk hebben zich twee buiengebieden ontwikkeld. Ze zijn (nog) niet met elkaar verbonden. Het gat tussen de twee gebieden was om 20 uur ongeveer 150 km. etcetc.


ja hallo dat is 1,5 uur geleden.
ze zijn nu samen geklonterd.
"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

Weatherman

Citaat van: Tyshane op za 27 jul 2013 - 21:02
Die link doet het niet helaas...
Bij mij doet hij het ook, mooi om te zien dat er een naar NL gaat.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Joep

buienlijn wow :)  bestand v Dennis

Reutel

Citaat van: bliksems op za 27 jul 2013 - 21:04
ja hallo dat is 1,5 uur geleden.
ze zijn nu samen geklonterd.

Ja, nu zit er een plakploffertje precies midden in. Marsel en de rest van de wereld gaan gelijk krijgen!  ;D

Tyshane

Citaat van: Reutel op za 27 jul 2013 - 21:03
Huh, bij mij wel hoor?

Kreeg een overbelaste servermelding, maar nu loopt het weer als een tierelier! Grafisch duidelijk radar trouwens, zo met dat rood enzo.

Thunderfreak

Hoop voor de chasers dat ze iets pakken,zelf niet gegaan. (Koppijn) maar ik vrees met vrezen dat het minder is dan vanmorgen,toen viel het al mee.

Hoop erg dat er nog wat ontstaat later,maar dat zie ik niet gebeuren denk ik.

Iedergeval toch mooie platen kunnen schieten vannochtend.  8)

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

ron12

wie het weet mag het zeggen http://www.meteociel.fr/observations-meteo/foudre.php# ik vindt minder met de bliksems worden :(
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Powered by EzPortal