Onweerskansen 26, 27 en 28 juli

Topic gezien door 160644 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, do 25 jul 2013 - 20:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Marsel

Citaat van: Thunderfreak op za 27 jul 2013 - 20:18
Iedergeval castellanus actief nu
En die oostelijke verplaatsing komt er goed in nu. Of eigenlijk oostelijke aanbouw. Bovendien, gat loopt langzaam dicht.

Remy

Sinds ik hier eens een echte tornado heb gezien(en gefilmd)hou ik het weer veel meer in de gaten op dagen als deze.
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Channiej

Citaat van: Thunderfreak op za 27 jul 2013 - 20:16
Zeker mag er nog een hoop gebeuren,zie het anders somber in. Of het moet net lang genoeg duren dat de zon er geen vat meer op heeft dat hij verder explodeerd

Maar als je op die Europese radar kijkt, ploft het echt heel erg (al weet ik sinds vanmorgen echt dat dat niks wilt zeggen)
Maar het is idd heeel erg afwachten..

Ti's een kwestie van geduld!!! En dat heb ik niet hahah...

jornonweer

Citaat van: Marsel op za 27 jul 2013 - 20:21
En die oostelijke verplaatsing komt er goed in nu. Of eigenlijk oostelijke aanbouw. Bovendien, gat loopt langzaam dicht.

westelijk mcs bevat weinig onweer, wat is de oorzaak volgens jou?
Danger is real, fear is a choice.

Polderps

Linker gedeelte lijkt behoorlijk naar de Noordzee te koersen, Zeeland zuid-Holland krijgen ongetwijfeld mooie portie mee. Ik vestig mijn hoop op het rechter complex, recht zo die gaat omhoog richting centraal Nederland.

Mirandavdg

Er komt hier n donkere lucht aan, ben benieuwd wat we gaan krijgen. Verwacht er niet veel van.

Remy

CO2 Is geen klimaat thermostaat.

jones

Dat dat gat maar snel dicht gaat want ik ken dat al... Als het zo blijft zit ik er zowizo tussenin :P

bliksems

Citaat van: Remy op za 27 jul 2013 - 20:25
bdw,winterplaatjes zijn er ook :)
https://twitter.com/GBolante/status/360900245086941184/photo/1
https://twitter.com/vuurdistel/status/361062507303010306/photo/1
Das beetje hagel die gevallen is in Frankrijk gisteren :)

wauw!mooi zeg! hopelijk zie ik dat ook hier straks.
maarja,dat kan ik wel vergeten,want ik woon in Amstelveen namelijk hahaaa.
"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

Oele


Reutel

Haha mooi hoor, alle winterliefhebbers zijn ineens wakker! Vanmiddag Zwoof en nu die bliksemse clown! :)

Zou er soms een koufront van epische proporties aankomen?  ::)


Marcel1976

Citaat van: Marsel op za 27 jul 2013 - 20:21
En die oostelijke verplaatsing komt er goed in nu. Of eigenlijk oostelijke aanbouw. Bovendien, gat loopt langzaam dicht.
Het is een kwestie van tijd tot die 2 cellen aan elkaar zitten.

Thunderfreak

Marsel.Zal het nog verder activeren voor het hier is?

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

bliksems

het scheel een haar zie ik nu dat samen smelten.
ja gaat meer activeren.
"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

Thunderfreak

Word wel erg smal nu dat ding. Ach ik wacht af vanaf het balkon. ;-)

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

NitroGenetics

hou maar op over winter :p

dondertje127

Dat stuk wat ontbreekt tussen die 2 onweerscomplexen in is precies het stuk dat over Nederland trekt anders. Mijn gevoel zegt dat het niks wordt.

Reutel

Citaat van: bliksems op za 27 jul 2013 - 20:38
het scheel een haar zie ik nu dat samen smelten.
ja gaat meer activeren.

Ik weet niet waar jullie kijken hoor, maar volgens mij trekt het westelijke complex gewoon de Noordzee op, met misschien een schampschot voor Zeeland. Het oostelijke systeem daar in tegen lijkt mij steeds meer noordelijk te gaan. Logisch ook dat de chasers hier naartoe gaan.

ron12

Citaat van: Reutel op za 27 jul 2013 - 20:36
Haha mooi hoor, alle winterliefhebbers zijn ineens wakker! Vanmiddag Zwoof en nu die bliksemse clown! :)

Zou er soms een koufront van epische proporties aankomen?  ::)
die zijn uit hun hol gekropen door de warmte ;D
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Marsel

Citaat van: Thunderfreak op za 27 jul 2013 - 20:37
Marsel.Zal het nog verder activeren voor het hier is?
Ik krijg sterk het vermoeden dat de coldpools van de individuele cellen oost van het eerste MCS nog samen moeten vloeien. Als dat gebeurd is zal het geheel hoogst waarschijnlijk weer in (al dan niet onderbroken) lijnvorm over de Benelux heen lopen.

Powered by EzPortal