Onweerskansen 26, 27 en 28 juli

Topic gezien door 160447 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, do 25 jul 2013 - 20:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

jorentje1997

Citaat van: glenn op za 27 jul 2013 - 18:52
Verwachten Juliie voor vannacht voor provincie antwerpen nog echt noodweer ? dat systeem boven frankrijk gaat richting engeland ?
Nu kan ik eventjes niet meer volgen tis al zo een woelig dagje geweest ook !

Kijk even naar Marcel zijn reactie :)

Citaat van: Marsel op za 27 jul 2013 - 18:49
Waarom zuidoosten is mij dan even de vraag. Vanwege die buientrein over CE-FR of wellicht het dichtlopen van de lijn?
Voorlopig ligt de Squall van nu nog netjes op koers voor het west en midden NL. Wel begint inmiddels iets duidelijker de rechtswaartse afbuiging plaats te vinden waardoor het systeem nog iets oostelijker uit kan vallen.
Grote vraag zal zijn of nog buien vooruit gaan ontstaan, dat zouden dan nog wel eens interessante exemplaren kunnen worden.

LeMisérable

Komen de buien niet wat vroeg? Er zijn modellen die nog neerslag weergeven in het zuiden nog rond 03:00 uur, terwijl dit aardig opschiet, of komt er nog wat achteraan?
Hou zelf niet van onweer maar vind het wel interessant.

Weerextrem

Citaat van: Marsel op za 27 jul 2013 - 18:49
Waarom zuidoosten is mij dan even de vraag. Vanwege die buientrein over CE-FR of wellicht het dichtlopen van de lijn?
Voorlopig ligt de Squall van nu nog netjes op koers voor het west en midden NL. Wel begint inmiddels iets duidelijker de rechtswaartse afbuiging plaats te vinden waardoor het systeem nog iets oostelijker uit kan vallen.
Grote vraag zal zijn of nog buien vooruit gaan ontstaan, dat zouden dan nog wel eens interessante exemplaren kunnen worden.

Toch ga ik vanuit dat heel nederland iets te krijgen;) op uiterste zuidoost na(zuid limburg).. ik basseer namelijk op harmonie-model.
maar momenteel buigt het nu heel erg af naar rechts.

Marsel

Citaat van: jorentje1997 op za 27 jul 2013 - 18:56
Kijk even naar Marcel zijn reactie :)
Daarbij houd ik wel al rekening met het ietwat oostelijk uitbreiden. Als dat niet lekker uit verf komt loopt het spulletje gewoon de Noordzee op. En dat is nou precies wat we niet willen ;).
Die buientrein over CE-FR durf ik ook geen geld op te zetten. Immers, dat spul zou volgens het nu geldende hoogtepatroon (rond 700hPa ZZW stroming) via het zuidoosten van de Benelux richting Duitsland moeten trekken.

Citaat van: Weerextrem op za 27 jul 2013 - 19:00
Toch ga ik vanuit dat heel nederland iets te krijgen;) op uiterste zuidoost na(zuid limburg).. ik basseer namelijk op harmonie-model.
maar momenteel buigt het nu heel erg af naar rechts.

En dat is maar goed ook ;). Zie bovenstaande.

jorentje1997

Citaat van: Marsel op za 27 jul 2013 - 19:02
Daarbij houd ik wel al rekening met het ietwat oostelijk uitbreiden. Als dat niet lekker uit verf komt loopt het spulletje gewoon de Noordzee op. En dat is nou precies wat we niet willen ;).
Die buientrein over CE-FR durf ik ook geen geld op te zetten. Immers, dat spul zou volgens het nu geldende hoogtepatroon (rond 700hPa ZZW stroming) via het zuidoosten van de Benelux richting Duitsland moeten trekken.

En dat is maar goed ook ;). Zie bovenstaande.

Op de laatste radarbeelden is toch duidelijk een Oostelijke uitbreiding te zien (volgens mij)  :D

LeMisérable

KNMI guidance:

Onzeker. In het HiRLAM, etc. valt niet veel neerslag. Progtemps zijn nog wel erg onstabiel op hoogte en het koufront kan een trigger zijn. Harmonie daarentegen laat vannacht amper een bui toe. Het lijkt erop dat vannacht de 500 ontladingen niet gehaald wordt. <- <-

Vanmorgen nog wel...
Hou zelf niet van onweer maar vind het wel interessant.

Marsel

Lichtjes, maar ik ben er nog niet gerust op. Ergens hoop ik dat het gat nog gedicht wordt...
Maarja dat laat geen van de modellen zien.

dondertje127

Citaat van: Weatherman op za 27 jul 2013 - 18:14
De temperatuur stijgt nog steeds, dat is best gunstig.

Hier ook wat gestegen, maar het schommelt een beetje naar boven en weer naar beneden.
Ik wacht voorlopig af en ga niet meer zo uit van zwaar onweer, dan kan het alleen nog meevallen. Ik hoop natuurlijk dat het wel komt.

Weerextrem

Citaat van: Marsel op za 27 jul 2013 - 19:08
Lichtjes, maar ik ben er nog niet gerust op. Ergens hoop ik dat het gat nog gedicht wordt...
Maarja dat laat geen van de modellen zien.

klopt, nergens is dat te zien, komt ook door zeer grote onzekerheden in onstabiliteit. ergens zie ik wel gat dicht te groeien
heb nog goede vertrouwen in!

ron12

lijkt erop dat de rechtse bui in frankrijk zich splits
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen


jens

er ontstaat een bui voor het front uit,dat kan weleens een zware jongen worden :D
onweersdagen 2013:6
hevige onweersdagen 2013:2

bliksems

ja en gat is zich aan het opvullen.
"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

Weatherman

Citaat van: bliksems op za 27 jul 2013 - 19:27
ja en gat is zich aan het opvullen.
Nice, laat de slagroom maar op de taart van vanmorgen komen liefst met een extra kers  ;D ;D
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

bliksems

ik heb geen taart gehad vanmorgen,dus kom maar op met die kers,het liefst 1 met PIT er in;)
"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

Marsel


bliksems

daar geef ik graag een "bow" voor.
gat is weer open...
"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

Weatherman

Citaat van: bliksems op za 27 jul 2013 - 19:32
ik heb geen taart gehad vanmorgen,dus kom maar op met die kers,het liefst 1 met PIT er in;)
Haha, mijn taart was een kleinte, maar het was er een  :P
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Ro75

Ik zeg niet zo veel, ben echt een meelezer :P Maar Jan is mee op chase! Te volgen op twitter https://twitter.com/MSStormChasers
Onweerstaanbaar

Marsel

Citaat van: jens op za 27 jul 2013 - 19:24
er ontstaat een bui voor het front uit,dat kan weleens een zware jongen worden :D
Inderdaad Jens ik zat 'm ook al even te bekijken. Ging behoorlijk snel.
Zal wel samensmelten met die razende lijn er vlak achter vermoed ik. Maar dat betekent wel dat we weer een stukje oostelijker uit aan het komen zijn :).

Powered by EzPortal