Onweerskansen 26, 27 en 28 juli

Topic gezien door 160446 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, do 25 jul 2013 - 20:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

jones

Volgens GFS zal het toch van die buien nu bij Normandië moeten komen

pietjelol

Citaat van: Reutel op za 27 jul 2013 - 17:16
Een MCC is niets meer dan een uit de kluiten gewassen MCS. En dan bedoel ik echt van honderden kilometers in doorsnede. Ik weet niet precies wat de criteria zijn om het een MCC te noemen, maar twee jaar geleden hadden we een nachtelijke MCC die van Engeland tot in Duitsland strekte. Echt enorm. Een nachtelijke MCS is meestal niet erg spectaculair, vooral veel regen. Het wordt pas echt spannend als ze de nacht overleven en in de ochtend gaan activeren. Maar dat hebben jullie vanmorgen zelf kunnen ondervinden.  :)

@Moshco join the club haha
ten eerste komen er geen mcc in europa voor.  in Amerika komen ze in ieder geval wel voor. En ten tweede ik geloof dat je pas van een mcc mag praten als hij 500 bij 500 kilometer is

LeMisérable

Lijnvorming in midden-Frankrijk?
Hou zelf niet van onweer maar vind het wel interessant.

Tyshane

Citaat van: LeMisérable op za 27 jul 2013 - 18:02
Lijnvorming in midden-Frankrijk?

Ja ik zat er net naar te kijken, activeert aardig daar.

PatrickM

Citaat van: jones op za 27 jul 2013 - 17:52
Volgens GFS zal het toch van die buien nu bij Normandië moeten komen

Gelukkig laat je de volgende 3 uur weg ::)

Weatherman

De temperatuur stijgt nog steeds, dat is best gunstig.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Jdolky

Als ik naar de wolkenradar kijk dan denk ik dat die systemen wel samen gaan klonteren, is aardig ontploft de laatste uren

De plaatjes van GFS hierboven lijken er overigens ook wel redelijk goed op

Weerextrem

ik ga nog van Harmonie-weermodel uit ;)

dwz: zuid oost nl zwaartepunt, maar het kan ook net zo goed dat we dikke opdoffer krijgt voor heel nl ;)

nowcasten heren!!, nooit teleurstelling laten blijken ;)

ron12

Citaat van: ron12 op vr 26 jul 2013 - 08:03
Idd nu al minder bliksems dan een paar uur geleden,nu de zon opgekomen is.http://www.lightningmaps.org/blitzortung/europe/index.php?bo_page=statistics&lang=nl
bliksems nemen weer toe ,zie boven de  link  ;)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Reutel

Citaat van: pietjelol op za 27 jul 2013 - 17:52
ten eerste komen er geen mcc in europa voor.  in Amerika komen ze in ieder geval wel voor. En ten tweede ik geloof dat je pas van een mcc mag praten als hij 500 bij 500 kilometer is

Een MCC is zeldzaam boven Nederland, maar ze komen wel degelijk voor. ;)

hussel

zo te zien gaat zuid-oost vannacht weer in de prijzen vallen.. Alle chasers reizen af naar Limboland en/of Belgie. Ik heb er zin in!

LeMisérable

Zoals het er nu uitziet gaat het midden de zwaarste klapper krijgen van die lijn in midden-Frankrijk...
Hou zelf niet van onweer maar vind het wel interessant.

Weatherman

Citaat van: hussel op za 27 jul 2013 - 18:38
zo te zien gaat zuid-oost vannacht weer in de prijzen vallen.. Alle chasers reizen af naar Limboland en/of Belgie. Ik heb er zin in!
Ik blijf waar ik ben, hoop dat ik hier ook wat beleef, dan ga ik mijn batterij opladen.  :D
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Thunderfreak

MCC komen idd voor in Europa! Niet vaak maar ze zijn er wel degelijk. Zeiden we van tornado's ook,die komen ook voor in Europa en steeds vaker.

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

ron12

Citaat van: ron12 op vr 26 jul 2013 - 01:20
En hier de sattelietbeeld van die bui http://www.lightningmaps.org/blitzortung/europe/index.php?bo_showmap=sat_europe_mpe&lang=nl volgens past daar heel Belgie in  ;)
volgens mij wordt het hele hele grote jongen daar boven Frankrijk,zie link hier boven klik op animatie
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Thunderfreak

Nu we het over MCC hebben,de kans bestaat dat dit er 1 gaat worden,zeker als de linker en rechter samen komen tot 1 geheel!

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

Marsel

Waarom zuidoosten is mij dan even de vraag. Vanwege die buientrein over CE-FR of wellicht het dichtlopen van de lijn?
Voorlopig ligt de Squall van nu nog netjes op koers voor het west en midden NL. Wel begint inmiddels iets duidelijker de rechtswaartse afbuiging plaats te vinden waardoor het systeem nog iets oostelijker uit kan vallen.
Grote vraag zal zijn of nog buien vooruit gaan ontstaan, dat zouden dan nog wel eens interessante exemplaren kunnen worden.


Weatherman

Citaat van: Marsel op za 27 jul 2013 - 18:49
Waarom zuidoosten is mij dan even de vraag. Vanwege die buientrein over CE-FR?
Voorlopig ligt de Squall nog netjes op koers voor het west en midden NL. Wel begint inmiddels iets duidelijker de rechtswaartse afbuiging plaats te vinden waardoor het systeem nog iets oostelijker uit kan vallen.
Grote vraag zal zijn of nog buien vooruit gaan ontstaan, dat zouden dan nog wel eens interessante exemplaren kunnen worden.
Kan ik mijn batterij van de camera op gaan laden  :D
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

glenn

Verwachten Juliie voor vannacht voor provincie antwerpen nog echt noodweer ? dat systeem boven frankrijk gaat richting engeland ?
Nu kan ik eventjes niet meer volgen tis al zo een woelig dagje geweest ook !

Powered by EzPortal