Onweerskansen 26, 27 en 28 juli

Topic gezien door 160723 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, do 25 jul 2013 - 20:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

pyro

Citaat van: Snib op za 27 jul 2013 - 16:10
Beetje laat, maar hier in Utrecht ook vooral voor de bui spectaculaire luchten

Station Vaartsche rijn?

dondertje127

Citaat van: ron12 op za 27 jul 2013 - 15:34
Frankrijk ontploft  :)

Net op het moment dat ik huiverig werd. Die 30 graden zullen we vandaag bij lange na nooit meer halen. Benieuwd of het onweer wel Nederland haalt. Eerst zien of niet alles uitdooft, want tegen de tijd dat het hier is, is het hier donker.

Weatherman

Citaat van: dondertje127 op za 27 jul 2013 - 16:17
Net op het moment dat ik huiverig werd. Die 30 graden zullen we vandaag bij lange na nooit meer halen. Benieuwd of het onweer wel Nederland haalt. Eerst zien of niet alles uitdooft, want tegen de tijd dat het hier is, is het hier donker.
Helaas niet nee ??? maar temp is niet de enigste factor had ik begrepen.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

LeMisérable

Citaat van: dondertje127 op za 27 jul 2013 - 16:17
Net op het moment dat ik huiverig werd. Die 30 graden zullen we vandaag bij lange na nooit meer halen. Benieuwd of het onweer wel Nederland haalt. Eerst zien of niet alles uitdooft, want tegen de tijd dat het hier is, is het hier donker.

Dacht dat een MCS zichzelf in leven kon houden, correct me if I am wrong...
Hou zelf niet van onweer maar vind het wel interessant.

jornonweer

Citaat van: dondertje127 op za 27 jul 2013 - 16:17
Net op het moment dat ik huiverig werd. Die 30 graden zullen we vandaag bij lange na nooit meer halen. Benieuwd of het onweer wel Nederland haalt. Eerst zien of niet alles uitdooft, want tegen de tijd dat het hier is, is het hier donker.

het meeste moet nog ontstaan.. trouwens dat mcs van vandaag onstond gisteren rond 21.00 uur in bordeaux en is nu nog bezig dus  ;)
Danger is real, fear is a choice.



Kermisspin

Foto's zijn verplaatst naar Shelfstedentocht foto topic :)

Vanavond weer ?? ;)

KS.
Volvo for life!

LeMisérable

Zit een beetje lukraak rond te lezen, is er vanavond een kans dat er een MCC ontstaat?
Hou zelf niet van onweer maar vind het wel interessant.

pyro


Ries

jemig; het werd rond 2u-half3 in een half uur 7 graden kouder (26-19) en nu is het in een uur alweer naar een 24 graden geklommen...opklaringen en goed benauwd

Channiej

Hetgeen wat nu in midden-Frankrijk aan het ontstaan is, moeten we, denk ik, in de gaten gaan houden....

BD6

Leudal Midden Limburg stijgt de temperatuur alweer naar ruim 27 graden. Benauwd. Vanavond / vanacht nog iets te verwachten hier?

Weatherman

De temperatuur is gelukkig tot rond de 24 gestegen, als ik het goed zie. mag best wel wat hoger nog.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Ries

Citaat van: Channiej op za 27 jul 2013 - 16:37
Hetgeen wat nu in midden-Frankrijk aan het ontstaan is, moeten we, denk ik, in de gaten gaan houden....
Jij bent in de jaren ook wijzer geworden op de forums hè :) ben je nog zo bang of is dat verbeterd?

Channiej

Citaat van: Ries op za 27 jul 2013 - 16:43
Jij bent in de jaren ook wijzer geworden op de forums hè :) ben je nog zo bang of is dat verbeterd?

Jaa gaat idd steeds beter met het allemaal te snappen. Alleen voor vanavond echt geeeeen idee met al die fronten waar ze het over hebben. Angst gaat steeds iets beter al is me angst voor vanavond wel heel erg toegenomen aangezien ik tot morgen nog in het W-N-W zit.  :-(

Marlieke

Citaat van: zwoof op za 27 jul 2013 - 13:43
Het was pikkedonker hier opeens  :) (zie foto overtrekkende bui) Maar het is weer licht geworden hier inmiddels. Groeizaam buitje overgebleven nu. Geeft heerlijke verkoeling toch zo'n donderbuitje.  ;)

En daar is zelfs Zwoof ontwaakt uit zijn zomerslaap! Dat wil toch wel wat zeggen... Trouwens vond ik de bliksems en donders na de donkere bui vele malen interessanter dan die van de donkere bui zelf... De toegift dus, zeg maar.  8) :D

edit: luchtdruk is dalende en temperatuur en lv is stijgende. We hebben natuurlijk al een heerlijke bui gehad, maar ik hoop op meer. Maar ik ben al heel gelukkig met de bui van vanmiddag. Was heel heel heel erg lang geleden dat we een beetje fatsoenlijk onweer hebben gehad boven Rijssen....
Elk seizoen vind ik prachtig, maar de zomer en de herfst hebben mijn voorkeur...

Snib

Citaat van: pyro op za 27 jul 2013 - 16:33
daar woon ik :) hier mn videos http://www.stationvr.nl

Wat gaaf, ik ken die video's! Ga ze nog eens rustig bekijken allemaal. Thx

Remy

Het was hier ook niet zo hevig,gewoon wat regen en een paar bliksems.
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Ries

Citaat van: Channiej op za 27 jul 2013 - 16:50
Jaa gaat idd steeds beter met het allemaal te snappen. Alleen voor vanavond echt geeeeen idee met al die fronten waar ze het over hebben. Angst gaat steeds iets beter al is me angst voor vanavond wel heel erg toegenomen aangezien ik tot morgen nog in het W-N-W zit.  :-(
je overleeft het wel weer... ;)

Valt me vandaag vooral op de stroming op hoogte best snel is; geeft een mooi gezicht met al die schakeringen in de wolkenluchten. Ik weet niet of ik vannacht wel wakker word van énig onweer... moet wel stevig zijn dan...  :-[

Powered by EzPortal