Onweerskansen 26, 27 en 28 juli

Topic gezien door 160423 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, do 25 jul 2013 - 20:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Reutel

Citaat van: Nic op za 27 jul 2013 - 15:16
Rolwolk?

Dat denk ik ook. In ieder geval was het geen windhoos met evenwichtsproblemen...  ;D

Weatherman

Zo iets had ik ook vanmorgen voor de bui
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

ron12

doe maar een gooi,horizonale tornado  :-\
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Weatherman

Citaat van: Marsel op za 27 jul 2013 - 15:19
Verder naar het oosten toe acht ik die kans voorlopig beduidend kleiner.
En als het vannacht komt hoe zijn de kansen dan ? anders is het voor hier dus een kleine kans. Vanmorgen ging het best goed.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Induction

Was ff met een maatje van me op de afsluitdijk. Konden alles super mooi zien!
Hij heeft ff een time lapse gemaakt. Watch and enjoy ;)






dondertje127

Ondanks de 23 graden, voelt het fris aan buiten.

onweerdetectie1449


seetekst

Jeetje, in Voorhout dus wel een shelfcloud? Nou, aan zee dus helemaal niks. Bij anderen aan zee wel? Hier in Noordwijk donkere lucht, maar verder weinig. Een of twee donders. Net wel prachtige luchten als toetje :)

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Thunderfreak

Sta momenteel 25 kilometer voor apeldoorn op een parkeerplekje. 24 graden en zon maar totaal niet benauwd of dergelijke

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

studio dewolf

Volledige versie van deze onweer

MamaAs

Citaat van: Induction op za 27 jul 2013 - 15:26
Was ff met een maatje van me op de afsluitdijk. Konden alles super mooi zien!
Hij heeft ff een time lapse gemaakt. Watch and enjoy ;)

Mooi! Was ook een goed plekje om te zitten.


Hier voelt het weer erg benauwd aan. Net even het e.e.a. om het huis opgeruimd, en dat voel je direct.

Mike25

Deze is van vanmorgen in apeldoorn, kwaliteit is telefoon maar dat mag de pret niet drukken dacht ik ;D
Temperatuur is hier nu weer 25°C ben benieuwd naar vanavond/nacht


Marsel

Citaat van: Weatherman op za 27 jul 2013 - 15:25
En als het vannacht komt hoe zijn de kansen dan ? anders is het voor hier dus een kleine kans. Vanmorgen ging het best goed.
Uiteraard breiden grootschalige convectieve systemen zich vrij vaak langzaam oostwaarts uit (afwijkend tov de 0-6km windvector) en is het simpelweg nowcasten hoe de situatie zich evolueert de komende uren.
De vorming intense MCS's over W-FR doen mij vermoeden aansterken dat het inderdaad in en ten westen van de Benelux aanvangt. Verder zal het nowcasten zijn (zeker al vanwege het feit dat het thermisch enigszins lastig gaat). Bindende uitspraken over waar wel en waar geen onweer zijn zinloos op dit moment.
Een grove situatieschets met vermoedelijk zwaartepunt en potentieel zwaar weer is nu des te zinvoller en die is zojuist al gegeven.

Channiej

Afwachten weer op vanavond. Wel heb ik het idee dat die buien die nu in Franfkrijk zitten, meer richting England gaan. Of gaan die buien vanavond van koers veranderen?

Weatherman

Citaat van: Marsel op za 27 jul 2013 - 15:48
Uiteraard breiden grootschalige convectieve systemen zich vrij vaak langzaam oostwaarts uit (afwijkend tov de 0-6km windvector) en is het simpelweg nowcasten hoe de situatie zich evolueert de komende uren.
De vorming intense MCS's over W-FR doen mij vermoeden aansterken dat het inderdaad in en ten westen van de Benelux aanvangt. Verder zal het nowcasten zijn (zeker al vanwege het feit dat het thermisch enigszins lastig gaat). Bindende uitspraken over waar wel en waar geen onweer zijn zinloos op dit moment.
Een grove situatieschets met vermoedelijk zwaartepunt en potentieel zwaar weer is nu des te zinvoller en die is zojuist al gegeven.
Je schrijft geweldig hoor, maar ik snap al die termen niet zo  goed.

Ik begrijp dat het vanuit het westen binnen komt, en meestal via het oosten het verlaat.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

jones

Pff erg benauwd hier... 26C en RH 82%. Beloofd hopelijk voor straks


NitroGenetics

buien die in frankrijk zijn hebben temaken met een zwaberend front wat al eerder vermeld is, ga er maar vanuit dat die front noord naar noordooste richting neemt en het front dat ten weste van ons ligt langzaam maar zeker steeds meer terein wint en naar het oosten gaat
waardoor die complex in frankrijk als het ware mee loopt met dat zwabberende front.

maar het wordt toch echt nowcasten ;)

Snib

Beetje laat, maar hier in Utrecht ook vooral voor de bui spectaculaire luchten

Powered by EzPortal