Onweerskansen 26, 27 en 28 juli

Topic gezien door 160457 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, do 25 jul 2013 - 20:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

Weatherman

Citaat van: dondertje127 op za 27 jul 2013 - 13:15
En wat die temperatuurstijging betreft: Dat klopt, maar het is gelukkig ook nog vroeg in de middag. Maar als het erg lang bewolkt blijft (tot zeker 15.00 uur) dan wordt ik ook een beetje huiverig op die 25°c +.
Nou denk dat we geluk hebben wordt ineen keer flink lichter buiten.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

ron12

Het is weer rustig in nijmegen,ook boven duitsland hoor ik niets meer,wat ging het daar te keer  ::) 16 mm regen gevallen in Nijmegen,geen hagel hier gehad,en de wind viel ook best mee,al met al een mooie normale onweersbui hier  ;)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Tyshane

Citaat van: Thunderfreak op za 27 jul 2013 - 13:15
Dat is echt Nederlands helaas. Vorige week was ik in Zuid Frankrijk,daar zie je echt schitterende wolken partijen
Nou mijn ervaring is dat niet hoor per definitie, is hier veel moois te zien! EN ook daar zal je stratus hebben. Het gaat me er meer om dat ik dat hele wolkenspel erom heen, bij dit soort weer, juist zo mooi vind. Van een afstand dat allemaal gade slaan en zien groeien en bewegen, dat is prachtig. Midden in de grijze meuk, is meestal niet zo interessant meer! Maar Zuid Frankrijk, daar kan het goed tekeer gaan, en prachtig weer! :)

mroffica

zeer fotogenieke shelf over almelo getrokken. zal een foto op twitter zetten. #stcnl
For the love of LiGhTnInG

Arend

Ben hier al weer tevreden. Toch weer onweer gehad, flinke plens regen. Toppie(s).
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Martin1976

nou in Hengelo oooh ooohhooo hebben we het wel weer gehad!! niet heftig alleen beetje voor het stof!! hopenlijk vanaaf meer!!
Groet'n uut Hengelo!!

Tyshane

Citaat van: VincentKuipers op za 27 jul 2013 - 13:16
Ok, geen fototopic dit, maar wil deze toch even hier delen :) Voor de lijn, te Soesterberg

Mooie wolkenpartijen! Alleen jammer van die knik erin, het maakt het zo wat onrealistisch.

Reutel

Goedemorgen allemaal!

Vannacht heerlijk gevist op het strand van Walcheren. Rond 03.00 uur zijn we terug gereden en het leek wel of we in de tropen waren. Mistbanken met zich van 100 of minder is natuurlijk uitzonderlijk in de zomermaanden en ik heb zelfs regelmatig met de ruitenwissers aan gereden terwijl het niet eens regende... Bizarre nachtrit! Gaf wel aan dat er enorm veel energie in de lucht zit.

Om 05.30 mijn bed ingedoken en moe maar voldaan als een blok in slaap gevallen.

Goed, nu eens kijken wat er vandaag op het programma staat, ik zie dat er al een buitje is gevallen? Ooh, wacht... GVD. excuse my french... Heb ik door de bui van het jaar heen geslapen???  :'(

jorentje1997


Tyshane


MarkGoedhart

Wat is de trigger dat het zwaartepunt vanavond/vannacht boven het westen ligt? Slechts trekrichting vanuit Frankrijk/Belgie?

matroesjka-world

Citaat van: Arend op za 27 jul 2013 - 13:27
Ben hier al weer tevreden. Toch weer onweer gehad, flinke plens regen. Toppie(s).


Grapje zeker die foto...Ik zie de hulk er in namelijk  :P
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

Weatherman

Citaat van: Reutel op za 27 jul 2013 - 13:28
Gped, nu eens kijken wat er vandaag op het programma staat, ik zie dat er al een buitje is gevallen? Ooh, wacht... GVD. excuse my french... Heb ik door de bui van het jaar heen geslapen???  :'(
Ik hoop voor je dat er nog wat inzit voor vandaag Reutel, misschien kan mijn filmpje je even een goed gevoel geven.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Reutel

Citaat van: Weatherman op za 27 jul 2013 - 13:31
Ik hoop voor je dat er nog wat inzit voor vandaag Reutel, misschien kan mijn filmpje je even een goed gevoel geven.

Ik zag je filmpje ja! Schitterend man!!  ;D Die moet je uploaden naar RTL weer of zoiets, echt spectaculair!

Volgens Estofex hebben we vanavond nog een kans, en als ik eerlijk ben, het voelt buiten nog steeds aan alsof het elk moment weer los kan gaan. Zeker nu de zon er door komt. We zullen zien, en anders ben ik de verliezer van het jaar haha! :)

MamaAs

Jaaa, EINDELIJK ook onweer.
Lekker een uurtje op het strand gezeten en het langzaam maar zeker aan zien komen. Tot de harde knallen en bakken water aan toe. Toen zijn we maar de auto in gegaan.
Helaas deed de panorama functie niet wat ik wilde, hahaha.

zwoof

Het was pikkedonker hier opeens  :) (zie foto overtrekkende bui) Maar het is weer licht geworden hier inmiddels. Groeizaam buitje overgebleven nu. Geeft heerlijke verkoeling toch zo'n donderbuitje.  ;)


Arend

Citaat van: matroesjka-world op za 27 jul 2013 - 13:31

Grapje zeker die foto...Ik zie de hulk er in namelijk  :P

Moest lang kijken voordat ik begreep wat je bedoelde, niet de Hulk is Thunderbolt  :P
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

teddybeer

In Leeuwarden begint het nu licht te rommelen :) Hoop dat het zo even flink losbarst.
Zou wel weer eens leuk zijn.
Vanavond helaas buiten op de fiets werken.
Hopelijk blijft het dan droog tot een uurtje of half 2.

Weatherman

Citaat van: Reutel op za 27 jul 2013 - 13:38
Ik zag je filmpje ja! Schitterend man!!  ;D Die moet je uploaden naar RTL weer of zoiets, echt spectaculair!

Volgens Estofex hebben we vanavond nog een kans, en als ik eerlijk ben, het voelt buiten nog steeds aan alsof het elk moment weer los kan gaan. Zeker nu de zon er door komt. We zullen zien, en anders ben ik de verliezer van het jaar haha! :)
Kan dat ja? dat wist ik niet.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

ron12

Op twitter staat een gave foto van de zwarte cross,van die buienwolk op de achtergrond en de tent op dat terrein,kan hem alleen niet plaatsen helaas.als ik hem ergens anders zie plaats in hem.
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Powered by EzPortal