Onweerskansen 26, 27 en 28 juli

Topic gezien door 160368 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, do 25 jul 2013 - 20:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Jan van Ooijen

Citaat van: Thunderfreak op za 27 jul 2013 - 12:58
Maakt echt niks uit hoor. Zijn andere factoren die belangrijk zijn nu. En de temp hoeft ook echt niet zo hoog te zijn om het verwachte te krijgen zoals vele denken.

Ow jawel, minimaal 30 graden moeten we hebben voor hetgeen wat we willen!
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Thunderfreak

Citaat van: Jan van Ooijen op za 27 jul 2013 - 12:59
Ow jawel, minimaal 30 graden moeten we hebben voor hetgeen wat we willen!

Nope. Waarom denk je dat het zwaarte punt vanavond voor het westen ligt bij 23 graden?? Heeft totaal andere oorzaken.
Die 30 gaan we zeker niet halen vandaag! hebben we echt geen 30 graden voor nodig. Daarbij zal er in het Binnenland nogal tegenwerking zijn kwa inversie.




During the day, a beginning wave in this front will become more pronounced in response to the approaching trough. An associated low-pressure area is expected to move northward ahead of this system across France, reaching southeastern England during the evening.

Strong 20-25 m/s deep-layer (0-6 km) shear is forecast north of this boundary where high amounts of storm-relative helicity are forecast of 200-300 m2/s2, suggesting a high threat that any initiating storms in that environment will quickly acquire rotation and become supercells. With dew point temperatures of 20-22 C forecast, and steep lapse rates present, sizable CAPE of about 2000 J/kg should be available.

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

LeMisérable

Citaat van: Jan van Ooijen op za 27 jul 2013 - 12:59
Ow jawel, minimaal 30 graden moeten we hebben voor hetgeen wat we willen!

Het knallende nachtwerk dus?
Hou zelf niet van onweer maar vind het wel interessant.

stratocumulus

Citaat van: Jan van Ooijen op za 27 jul 2013 - 12:59
Ow jawel, minimaal 30 graden moeten we hebben voor hetgeen wat we willen!
[/quote

De dertig zullen we misschien halen in het midden en vooral zuid en oost. Spannend!

jeffrey83

Tempratuur moet aardig gaan oplopen hier in zeeland willen we nog wat verwachten denk ik..
Het wordt wel steeds lichter dus hopelijk komt zo de zon er door om lekker op te warmen :)

SniperEye

@Thunderfreak

er staat toch echt DAUWPUNT. Volgens mij verwar je het één met het ander.

donderblond

Citaat van: Weatherman op za 27 jul 2013 - 12:54
Ja wat een binnenkomer he! Dat was nog eens de schrik van me leven krijgen. De tranen schoten in mijn ogen.

Wat een knal zo dichtbij!
"Because all I have left is the voice of the wind
Blowing through the door of our house!"

Fluffje

Jemig die was wel héééél erg dichtbij Weatherman, :o kan me voorstellen dat je heftig ben geschrokken. Maar je hebt hem wel mooi weten te vangen op beeld!  :D
onweersdagen 2013: 10
onweersdagen 2014: 25[/

Thunderfreak

Citaat van: SniperEye op za 27 jul 2013 - 13:08
@Thunderfreak

er staat toch echt DAUWPUNT. Volgens mij verwar je het één met het ander.

Klopt  :o

Beetje beetje verward maar  ;) ;D

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

Jan van Ooijen

Citaat van: Thunderfreak op za 27 jul 2013 - 13:03
Nope. Waarom denk je dat het zwaarte punt vanavond voor het westen ligt bij 23 graden?? Heeft totaal andere oorzaken.
Die 30 gaan we zeker niet halen vandaag! hebben we echt geen 30 graden voor nodig. Daarbij zal er in het Binnenland nogal tegenwerking zijn kwa inversie.



Wat zeeland misschien nog gaat krijgen hoef ik niet te hebben, geef mij maar supercellen en daarvoor zal er toch wel het een en ander moeten gaan veranderen en snel ook
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Weatherman

Citaat van: Fluffje op za 27 jul 2013 - 13:10
Jemig die was wel héééél erg dichtbij Weatherman, :o kan me voorstellen dat je heftig ben geschrokken. Maar je hebt hem wel mooi weten te vangen op beeld!  :D
Ja, ik was gewoon aan het filmen, dan verwacht je dit zo ie zo niet, maar ik heb wel wat mooi's gezien en vastgelegd.  ;D
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Tyshane

Citaat van: Thunderfreak op za 27 jul 2013 - 12:58
Maakt echt niks uit hoor. Zijn andere factoren die belangrijk zijn nu. En de temp hoeft ook echt niet zo hoog te zijn om het verwachte te krijgen zoals vele denken.

Nou ik zou het wel fijn vinden als de stratus zou verdwijnen, wat ook wel belangrijk is is in hoeverre al deze prachtige weerfenomenen zichtbaar zijn namelijk. Zo'n grijze meuk is nou niet bepaald bevorderlijk voor het beeld en voor eventuele foto's. ;)

Thunderfreak

Citaat van: Jan van Ooijen op za 27 jul 2013 - 13:11
Wat zeeland misschien nog gaat krijgen hoef ik niet te hebben, geef mij maar supercellen en daarvoor zal er toch wel het een en ander moeten gaan veranderen en snel ook

Helemaal mee eens. Neem aan dat je op pad gaat zelf ook?
Uurtje en ga ook alvast rijden naar Midden Nederland,om vandaaruit alles verder te bekijken.

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

Weatherman

De huidige bui heeft de temp stijging nu flink tegen gehouden.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Thunderfreak

Citaat van: Tyshane op za 27 jul 2013 - 13:13
Nou ik zou het wel fijn vinden als de stratus zou verdwijnen, wat ook wel belangrijk is is in hoeverre al deze prachtige weerfenomenen zichtbaar zijn namelijk. Zo'n grijze meuk is nou niet bepaald bevorderlijk voor het beeld en voor eventuele foto's. ;)

Dat is echt Nederlands helaas. Vorige week was ik in Zuid Frankrijk,daar zie je echt schitterende wolken partijen

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

dondertje127

Citaat van: Weatherman op za 27 jul 2013 - 13:12
Ja, ik was gewoon aan het filmen, dan verwacht je dit zo ie zo niet, maar ik heb wel wat mooi's gezien en vastgelegd.  ;D

Naar mijn weten is dat een soort van reflectie ofzoiets wat je filmde. Maar dattie dichtbij was, is zeker.

En wat die temperatuurstijging betreft: Dat klopt, maar het is gelukkig ook nog vroeg in de middag. Maar als het erg lang bewolkt blijft (tot zeker 15.00 uur) dan wordt ik ook een beetje huiverig op die 25°c +.

Jan van Ooijen

Citaat van: Thunderfreak op za 27 jul 2013 - 13:14
Helemaal mee eens. Neem aan dat je op pad gaat zelf ook?
Uurtje en ga ook alvast rijden naar Midden Nederland,om vandaaruit alles verder te bekijken.

Nee, ik ga mensen info geven die op chase zijn, mogelijk even in de buurt
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Nickname

Ik was pas laat wakker, maar nog net op tijd voor deze;


VincentKuipers

Ok, geen fototopic dit, maar wil deze toch even hier delen :) Voor de lijn, te Soesterberg





dondertje127

Citaat van: Nickname op za 27 jul 2013 - 13:16
Ik was pas laat wakker, maar nog net op tijd voor deze;

Mooi geschoten, zo met dat verkeersplein erbij :)

Powered by EzPortal