Onweerskansen 26, 27 en 28 juli

Topic gezien door 160497 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, do 25 jul 2013 - 20:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

hussel

en een filmpje ervan:



LeMisérable

Citaat van: onweerdetectie1449 op za 27 jul 2013 - 12:34
Staat de bliksemradar van buienradar bij anderen ook nog vast?

Bij mij loopt ie gewoon achter..

OT: wat een flop, ik zat PRECIES tussen die splitsing in het westen in, nu af en toe nog (zwaar) gerommel...
Hou zelf niet van onweer maar vind het wel interessant.

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

donderblond

Citaat van: Marsel op za 27 jul 2013 - 11:47
Same here. Boel staat hier blank, onweer zelf valt vies tegen. Veel CC en slechts af en toe een CG. Wel verdomd mooie shelf ;D. Die hebben we in ieder geval binnen.

Hij was inderdaad heel mooi te zien! M'n foto's zijn niks geworden (verdiep me te weinig in camera instellingen), maar het was echt imposant zoals ie over ons heen schoof met die scherpe begrenzing en mooie kleuren erin!
"Because all I have left is the voice of the wind
Blowing through the door of our house!"

Jan van Ooijen

Bizarre foto vanuit Beverlo, helaas weet ik de naam niet. Mocht iemand die weten stuur het even door.

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

donderblond

"Because all I have left is the voice of the wind
Blowing through the door of our house!"

dondertje127

Citaat van: ron12 op za 27 jul 2013 - 12:39
veel bliksems in de buurt van KLEEF duitslandhttp://www.lightningmaps.org/blitzortung/europe/index/php?bo_page=map&lang=nl

"Page not found" :(

Ik zie dat het in Kleve nog wel even doorgaat op de radar. Ik zie het alleen niet zitten om nu naar Kleve te rijden, omdat m'n broem broem momenteel iets te onbetrouwbaar is om de grens over te steken.

@ Jan,

Brute foto! Ik weet de naam helaas niet.

mrhanky

De bui kwam hier in overvecht, Utrecht ook mooi over. Ik was net te laat / optijd binnen van het fietsen. Te laat want ik had geen tijd meer om naar het weiland te rijden. Optijd want ik kon hem nog net vanaf het balkon meepakken. De eerste 2 zijn panorama's de laatste is een losse foto. Op klikken voor de onverkleinde full size foto.

1.


2.


3.

Lightning_Glenn



mrhanky

Citaat van: hussel op za 27 jul 2013 - 12:31
Helaas is de panorama  mislukt :(



Heb je de camera in portret of landscape stand gehouden. Dus staand of liggend? Voor een panorama is het het beste om je camera staand te gebruiken omdat je vaak na het maken van de pano nog zijkanten moet wegcroppen

Weatherman

Hier is de mijne, inslag voor mijn neus.

Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Tyshane

Nou daar is het wachten eindelijk beloond, voor de meeste althans, wat een prachtweer! Schitterend shelf, arcus en noem maar op, flinke dreunen en mooi hemellicht. Mooi voorgerecht? Wij gaan er weer vandoor, have fun! Btw, schitterende platen ook hier allemaal!

Tyshane

Citaat van: Weatherman op za 27 jul 2013 - 12:50
Hier is de mijne, inslag voor mijn neus.

Klabaaaam!  :o En Weatherman heeft ook eindelijk onweer! :P

stratocumulus

Citaat van: seetekst op za 27 jul 2013 - 12:16
Ruim een uur aan het wachten nu 1 flits en dOnder. Geen shelfcloud, niks... Jammer! Nu duimen voor vanmiddag!
Huh? Dat is veel verschil op een paar kilometer! Hier in Voorhout shelfcloud die in de richting van Noordwijk trok, en hier en daar een rommel. meestal inderdaad CC, maar net toch een mooie CG met een knal erachteraan. Moet wel dichtbij zijn geweest, anders krijg je gerommel, geen knal.

Weatherman

Citaat van: Tyshane op za 27 jul 2013 - 12:53
Klabaaaam!  :o En Weatherman heeft ook eindelijk onweer! :P
Ja wat een binnenkomer he! Dat was nog eens de schrik van me leven krijgen. De tranen schoten in mijn ogen.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

jens

de stratus gooit hier roet in het eten zo kan de zon niet schijnen
onweersdagen 2013:6
hevige onweersdagen 2013:2

hussel

Citaat van: mrhanky op za 27 jul 2013 - 12:50
Heb je de camera in portret of landscape stand gehouden. Dus staand of liggend? Voor een panorama is het het beste om je camera staand te gebruiken omdat je vaak na het maken van de pano nog zijkanten moet wegcroppen

Ik had het idd liggend. Wist niet dat staand beter is. Zal het vanavond eens gaan proberen.

frankaloe

Citaat van: Weatherman op za 27 jul 2013 - 12:54
Ja wat een binnenkomer he! Dat was nog eens de schrik van me leven krijgen. De tranen schoten in mijn ogen.
je lange wachten is eindelijk beloond  ;D ;D ;D
http://88.159.160.138/view/viewer_index.shtml?id=303 webcam
niets zo veranderlijk als het weer

Thunderfreak

Citaat van: jens op za 27 jul 2013 - 12:55
de stratus gooit hier roet in het eten zo kan de zon niet schijnen

Maakt echt niks uit hoor. Zijn andere factoren die belangrijk zijn nu. En de temp hoeft ook echt niet zo hoog te zijn om het verwachte te krijgen zoals vele denken.

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

Powered by EzPortal