Onweerskansen 26, 27 en 28 juli

Topic gezien door 160772 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, do 25 jul 2013 - 20:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

donderblond

Citaat van: enrico1972 op za 27 jul 2013 - 11:27
Voor de 3hoek Rotterdam Centrum, Noord en Kralingen-Crooswijk kan ik melden dat de 1e bliksem en donderklappen inmiddels geweest zijn.
Verder is het zo donker dat ik met de verlichting aan zit en de regen komt met bakken uit de hemel.
Grote voordeel is dat mijn auto gelijk goed schoonspoeld  ;D

Dat was wel een boel water inderdaad! Ik zit in Noord en kon op m'n balkon de voorkant van de bui prachtig aan zien komen.
"Because all I have left is the voice of the wind
Blowing through the door of our house!"

Kres

Erg mooie groen grijze rolwolk in De meern te zien. Zicht heel slecht. Bakken met regen en veel wind..

matroesjka-world

Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

Marsel

Citaat van: donderblond op za 27 jul 2013 - 11:41
Dat was wel een boel water inderdaad! Ik zit in Noord en kon op m'n balkon de voorkant van de bui prachtig aan zien komen.
Same here. Boel staat hier blank, onweer zelf valt vies tegen. Veel CC en slechts af en toe een CG. Wel verdomd mooie shelf ;D. Die hebben we in ieder geval binnen.

dondertje127

Nou, het stelt helemaal niks voor dat onweer (vrijwel niks gezien of gehord) :-\
Even een korte zware stortbui met windstoten en that's it. Ik had wel beter verwacht.

Wat dat betreft was dinsdag de allerbeste onweersdag van dit jaar. Misschien wel de mooiste en beste van afgelopen jaren. Toen werd het pas écht donker en ging het er veel harder op dan nu.

matroesjka-world

Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

MamaAs

Hij kakt volgens mij al in... As usual  ::)

K.C.

Arnhem bui met wat wind en regen. Wordt alweer lichter nu...


dondertje127

Citaat van: K.C. op za 27 jul 2013 - 11:53
Arnhem bui met wat wind en regen. Wordt alweer lichter nu...

Ja nu toevallig een bliksem en verdwaalde donderslag.

vivalavida

Grappig, hier in Renkum toch best wat onweer, waarvan 3 behoorlijke klappers en nog een stui of 10 flitsen/gerommel. Het waaide ook enorm hard, schutting ging er bijna vandoor. En zover liggen arnhem en renkum toch niet eens uit elkaar, zo zie je maar weer. Nu regent het nog, net wel enorme hoosbui

Marcel1976

En hier kwam ie ook en 't zag er zo uit:

Thunderfreak

Niet getreurd mensenjes  :) Beste werk moet nog komen later vandaag.
Gooi dalijk de chase open,op naar het midden van Nederland om vandaaruit de jacht te openen vanmiddag. Dalijk zal de zon weer gaan schijnen en dan word het serieus broeierig weer,daarbij kunnen er dan op elk moment flinke jongens ontstaan,vergeet niet dat de buienmachine die voorspeld is voor namiddag en avond/nacht nog actief moet worden. Dit was een onweerscomplex uit Frankrijk die gister avond rond 21.00 ontstond en momenteel overtrekt.

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

onweerdetectie1449

Hele mooie shelf hier overgewaaid met hele zware regenval.
Wat raar was was dat er bijna geen onweer in zat hier in Zoetermeer.

mroffica

een aantal collega's van me zijn aan het werk op de zwartecross ik heb ze gewaarschuwd en hun op hun beurt de organisatie. heb mn burgerplicht gedaan. ik ben in ieder geval klaar voor gebruik
For the love of LiGhTnInG

dondertje127

Citaat van: Thunderfreak op za 27 jul 2013 - 11:56
Niet getreurd mensenjes  :) Beste werk moet nog komen later vandaag.
Gooi dalijk de chase open,op naar het midden van Nederland om vandaaruit de jacht te openen vanmiddag. Dalijk zal de zon weer gaan schijnen en dan word het serieus broeierig weer,daarbij kunnen er dan op elk moment flinke jongens ontstaan,vergeet niet dat de buienmachine die voorspeld is voor namiddag en avond/nacht nog actief moet worden. Dit was een onweerscomplex uit Frankrijk die gister avond rond 21.00 ontstond en momenteel overtrekt.

In dat geval is dit dus een extraatje?

Thunderfreak

Citaat van: dondertje127 op za 27 jul 2013 - 11:57
In dat geval is dit dus een extraatje?

Zo kan je het zien jah.
Estofex formuleert het duidelijk genoeg ''afternoon and evening)

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

SniperEye

Zie ik ZO-BE een nieuwe cel ontstaan?

ron12

Citaat van: dondertje127 op za 27 jul 2013 - 11:50
Nou, het stelt helemaal niks voor dat onweer (vrijwel niks gezien of gehord) :-\
Even een korte zware stortbui met windstoten en that's it. Ik had wel beter verwacht.

Wat dat betreft was dinsdag de allerbeste onweersdag van dit jaar. Misschien wel de mooiste en beste van afgelopen jaren. Toen werd het pas écht donker en ging het er veel harder op dan nu.
nijmegen nog wel onweer  van wat nu boven duitsland hangt
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

dondertje127

Citaat van: mroffica op za 27 jul 2013 - 11:57
een aantal collega's van me zijn aan het werk op de zwartecross ik heb ze gewaarschuwd en hun op hun beurt de organisatie. heb mn burgerplicht gedaan. ik ben in ieder geval klaar voor gebruik

Mooi werk, erg belangrijk! Dat zijn heldendaden :)
Niks overdreven, want denk maar aan pukkelpop 2011 bijvoorbeeld toen het wel mis ging.

@ron12

Hier onweert het nu ook licht.

Weatherboy

Eindelijk. Ook hier de eerste donders en flitsen!  :D

Powered by EzPortal