Onweerskansen 26, 27 en 28 juli

Topic gezien door 160704 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, do 25 jul 2013 - 20:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Oele


MamaAs

Ziet er goed uit! Zo te zien neemt 'ie in activiteit toe.
Hier schijnt het zonnetje nog en is het zeer benauwd en warm.

Oele

Gelukkig kun je het nog na vertellen Wheatermen

Weatherman

Citaat van: Oele op za 27 jul 2013 - 11:06
Gelukkig kun je het nog na vertellen Wheatermen
Ja, de tranen schoten gelijk in de ogen van schrik, weet niet of ik het filmpje kan plaatsen. Het was enorm.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Awena


Arend

KNMI geeft nu hele land code oranje (behalve Zeeland).
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

NitroGenetics


Oele

@ Wheatherman als je dat filmpje hebt ben ik best toch wel een beetje nieuwsgierig

ron12

Citaat van: Weatherman op za 27 jul 2013 - 11:04
Ik heb een flits / inslag recht voor me neus gehad, kijkend op de galerij met camera. Ben we wezenloos kapot geschrokken.
je heb er zelf erom gevraagd  ;)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

ron12

Ik hoor nu onweer in nijmegen,wachten op wat komen gaat
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Weatherman

Citaat van: ron12 op za 27 jul 2013 - 11:12
je heb er zelf erom gevraagd  ;)
Haha, maar niet zo van dichtbij, lol natuurlijk ben ik blij dat ik weer eens onweer heb. Maar deze inslag was wel ineens uit het niets.

@Oele, ik ben aan het kijken hoe ik de video kan inkorten.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Yvonne79

Het werd n Roermond zo donker dat het wel nacht leek. Gaaf om te zien. Daarna waaien en flink regen. Onweer viel wat tegen. Nu lijkt het lichter te worden.

Dickje

Het begon zeer spectaculair maar het is nu minder. Regen en onweer op afstand. Lijkt toch mee te vallen. Nog wel steeds aardedonker.

T-inus

Ik zat op mijn werk dus helaas vanaf binnen genomen.
Some men see things as they are and say : "why?" - I dream things that never were and say : "why not

MamaAs

Citaat van: Marsel op za 27 jul 2013 - 10:50
Klopt inderdaad. Ik ben veel banger voor die individuele cellen. Dat zijn de ultieme hagekproducenten. Niet deze logge systemen.

Wat denk je Marsel, gaat 'ie het noorden halen in deze vorm? Of zal hij flink afzwakken?

Diem

Jammer, valt toch wel tegen dit gebied.
Het begin was spectaculair: bijna nacht met schitterende wolkenstructuren.
Helaas was er helemaal niet zoveel onweer en ook hagel is er niet gevallen.
Het gebied was ook al ietsje afgezwakt.

Op naar de volgende buien! ;D

Awena

Ik kan er zelf geen genoeg van krijgen, erg onder de indruk van de snelheid en wil het toch even met jullie delen^^
Filmpje: http://tinypic.com/r/i2mvdd/5

enrico1972

Voor de 3hoek Rotterdam Centrum, Noord en Kralingen-Crooswijk kan ik melden dat de 1e bliksem en donderklappen inmiddels geweest zijn.
Verder is het zo donker dat ik met de verlichting aan zit en de regen komt met bakken uit de hemel.
Grote voordeel is dat mijn auto gelijk goed schoonspoeld  ;D
In dit land dient u de wet te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen zijn.

In dit land dient u https://sites.google.com/site/johannsmeteouitleg/ te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen zijn.
Met dank aan lid Nickname.

ron12

Citaat van: ron12 op vr 26 jul 2013 - 01:20
En hier de sattelietbeeld van die bui http://www.lightningmaps.org/blitzortung/europe/index.php?bo_showmap=sat_europe_mpe&lang=nl volgens past daar heel Belgie in  ;)
nieuwe bui boven Frankrijk al weer in de maak,boven zit de link en op animatie drukken
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Lind@

In Den Haag regen en wat flitsjes en gedonder wel dreigende luchten.

Powered by EzPortal