Onweerskansen 26, 27 en 28 juli

Topic gezien door 160764 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, do 25 jul 2013 - 20:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

jorentje1997

Wanneer wordt het nieuwe en zwaardere onweer verwacht?

NitroGenetics

GEWELDIGE PLATEN het is net een oog orgasme soms haha :P wellicht een foto topic maken ? :)

MamaAs

Geniet er van mensen!
Ik ben zeer benieuwd of hij het noorden gaat halen. Cape is wel stijgende.

NitroGenetics

weet je wat me eigenlijk verbaast knmi heeft niet eens een weer alarm afgegeven lol, je zou verwachten met een level 3 is dat toch wel redelijk van de orde is....

Diem

Citaat van: Marsel op za 27 jul 2013 - 10:29
Lastig om op voorhand te zeggen of t bij jou gaat gebeuren. Maar met dergelijke systemen is elk aspect van zwaar weer mogelijk. Dus ook hagel. Al moet ik wel zeggen dat dit soort systemen niet de ultieme hagelproducenten zijn.
Oke, dank je ;) Ik heb de auto zoveel mogelijk onder een boom(pje) geprobeerd te parkeren.
Hopelijk valt het mee met de hagel. Ik ben niet zo gauw bang voor hagel (zeker niet hier in het westen), maar als ik de radar zo zie...
---
Livestream staat aan, spektakel komt eraan ;D
Het gerommel is al te horen.

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

NitroGenetics

Citaat van: Diem op za 27 jul 2013 - 10:38
Oke, dank je ;) Ik heb de auto zoveel mogelijk onder een boom(pje) geprobeerd te parkeren.
Hopelijk valt het mee met de hagel. Ik ben niet zo gauw bang voor hagel (zeker niet hier in het westen), maar als ik de radar zo zie...
---
Livestream staat aan, spektakel komt eraan ;D
Het gerommel is al te horen.

in deze situatie is toch de wind een groot factor,  het frontlijn kan windsnelheden produceren tot wel 100km/pu  je zult mindersnel hagel krijgen dan bijv met supercellen dat wel maar hagel is altijd een factor in zulke complexen

LeMisérable

Zoveel activiteit zit er niet in vind ik, hij was veel heftiger in Belgie...
Hou zelf niet van onweer maar vind het wel interessant.

Mirandavdg

Nou, 3 flinke ontladingen, veel regen, hooguit 5 minuten stormwind. Het klaart hier op. Viel echt mee/tegen.

Arend

Temperatuur schiet hier omhoog, dauwpunt trouwens ook. Spannend.  :)
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Marsel

Citaat van: NitroGenetics op za 27 jul 2013 - 10:40
in deze situatie is toch de wind een groot factor,  het frontlijn kan windsnelheden produceren tot wel 100km/pu  je zult mindersnel hagel krijgen dan bijv met supercellen dat wel maar hagel is altijd een factor in zulke complexen
Klopt inderdaad. Ik ben veel banger voor die individuele cellen. Dat zijn de ultieme hagekproducenten. Niet deze logge systemen.

Diem

Shelfcloud te zien op m'n webcam.
Het wordt heel erg donker nu. Kwestie van tijd voordat het losbarst.

NitroGenetics

Evacuatie beachvolleybal-toernooi vanwege noodweer


kijk organizaties met verstand ;)

Mike25

Zeer spannend en adreline verhoogend ;D ik hoop dat er vanavond ook nog wat komt 8)
Temp is hier momenteel 24°C

Dickje

Op Omroep Brabant wordt gesproken over veel overlast en inzet van brandweer. Het wordt hier inmiddels weer nacht, alles binnengehaald en nu dus afwachten.

Diem

Wow, een groene lucht.
Dit is nu bij mij te zien:

Diem

Het is werkelijk bijna nacht!
Nog nooit gezien dit.

NitroGenetics

Citaat van: Diem op za 27 jul 2013 - 10:59
Wow, een groene lucht.
Dit is nu bij mij te zien.

groene lucht is meestal een teken van hagel, wees voorzichtig ;)

Oele

Ok ! Nu kan ik eindelijk mijn nieuwe lens (14-24mm2.8)Nikon uitproberen!

Weatherman

Ik heb een flits / inslag recht voor me neus gehad, kijkend op de galerij met camera. Ben we wezenloos kapot geschrokken.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Powered by EzPortal