Onweerskansen 26, 27 en 28 juli

Topic gezien door 160440 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, do 25 jul 2013 - 20:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Weatherman

Citaat van: Marsel op za 27 jul 2013 - 09:59
Lijnstructuur begint uit elkaar te vallen. Voorste begrenzing oogt rommelig....
Systeem moet zich herpakken anders gaan we vanaf nu weer langzaam bergafwaarts. Die impuls moet van het systeem zelf kkmen aangezien de bovenlucht nu nog niet helemaal meewerkt.
Zelfde liedje als gisteren, bah
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

jorentje1997


Thunderfreak

Citaat van: Jan van Ooijen op za 27 jul 2013 - 09:57
<blockquote class=\"twitter-tweet\"><p><a href=\"https://twitter.com/Jantje_\">@Jantje_</a> <a href=\"http://t.co/iEQO6wL9yw\">pic.twitter.com/iEQO6wL9yw</a></p>— ?Luc?Ylse ?? (@Lucjeb) <a href=\"https://twitter.com/Lucjeb/statuses/361032073856839680\">July 27, 2013</a>

<script async src=\"//platform.twitter.com/widgets.js\" charset=\"utf-8\"></script>

Jah voorspelling neem ik aan,actueel gezien schijnt de zon daar nog wazig. ;-)

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

Jan van Ooijen

Kom op zeg... Zie radar en kijk hoeveel ontladingen erop zitten....
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

jones


Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Marsel

Citaat van: Weatherman op za 27 jul 2013 - 10:01
Zelfde liedje als gisteren, bah
Mwa valt misschien nog mee. Laatste radarplaat laat de westelijke sectie weer wat meer oplijnen met weer mooie intence cellen. Pulserend geheel zo'n systeem dus lekker nowcasten. In poyentie kan het systeem op eigen kracht doorlopen.

Thunderfreak

Citaat van: Weatherman op za 27 jul 2013 - 10:01
Zelfde liedje als gisteren, bah

Toch niks aan de hand!  Ding blijft actief,alleen de bui is roerig en activiteit verplaatst zich continu. Gister was de bui licht actief,een hoop verschil met nu.

No worry's.

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

wkeijzer

www.zeegat.nl     en het plenst!

Weatherman

Citaat van: Thunderfreak op za 27 jul 2013 - 10:05
Toch niks aan de hand!  Ding blijft actief,alleen de bui is roerig en activiteit verplaatst zich continu. Gister was de bui licht actief,een hoop verschil met nu.

No worry's.
Sorry sorry, maar de afgelopen periode ging het telkens met een sisser aflopen dus daar wordt je wat negatiever van. Is niet mijn insteek om dat te zijn.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Marsel

Citaat van: Jan van Ooijen op za 27 jul 2013 - 10:04
Kom op zeg... Zie radar en kijk hoeveel ontladingen erop zitten....
Het gong me ook niet om de ontladingen ;). Maar meer om t feit dat de solide lijn er een radarbeeldje of 2-5 uit ging. Zoals gezegd moet die structuur gewoon gehandhaafd blijven anders wordt t weer een rommel MCS.

marco-groningen

Hopen dat die lijn het nu wel een keer volhoudt tot hier en niet weer in elkaar dondert. Ziet er iig goed uit tot nu toe.

Jelte

Citaat van: Marsel op za 27 jul 2013 - 09:59
Lijnstructuur begint uit elkaar te vallen. Voorste begrenzing oogt rommelig....
Systeem moet zich herpakken anders gaan we vanaf nu weer langzaam bergafwaarts. Die impuls moet van het systeem zelf komen aangezien de bovenlucht nu nog niet helemaal meewerkt.

Is dat niet standaard met dit soort systemen dat de ochtendzon de wolkentoppen opwarmt en daarmee zorgt voor een (hopelijk) tijdelijke inzinking? Het is hier overigens zo klam dat het bijna mistig is. Temp moet erg dicht bij Td zitten. Als de zon nog doorkomt om de boel op te warmen kan het best goed komen. Maar buien uit het zuiden zijn hier nooit ideaal. Liever met polaire lucht uit het Noordwesten.

Jeroen15

Hopelijk hebben ze bij de Zwartecross ook een aantal mensen die op het weer letten.

Mirandavdg

Monsterlijk, flitsen, grote druppels en constant gerommel en gedonder

Jan van Ooijen

Weatherman!

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Thunderfreak

Citaat van: Jelte op za 27 jul 2013 - 10:09
Is dat niet standaard met dit soort systemen dat de ochtendzon de wolkentoppen opwarmt en daarmee zorgt voor een (hopelijk) tijdelijke inzinking? Het is hier overigens zo klam dat het bijna mistig is. Temp moet erg dicht bij Td zitten. Als de zon nog doorkomt om de boel op te warmen kan het best goed komen. Maar buien uit het zuiden zijn hier nooit ideaal. Liever met polaire lucht uit het Noordwesten.

Toppen worden hoger dan wat ze waren. Liggen nu tussen de 10 en 13 km aan,dus een toename

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

Jdolky

Citaat van: Jeroen15 op za 27 jul 2013 - 10:09
Hopelijk hebben ze bij de Zwartecross ook een aantal mensen die op het weer letten.

Dat hoop ik ook, ik ben op vakantie en de zwarte cross is niet ver weg. Ik was van plan vandaag daarheen te gaan, maar als ik dit zie is dat denk ik niet zo verstandig ::)

Mirandavdg

Echt niet overdreven hoor, maar het is hier zo donker als de nacht. Begint hard te waaien, stormen.

tuinman

dit lijkt me toch wel een aardig complex als je kijkt na de hoogte van de wolken.
Hallo jumbo.:D

Powered by EzPortal