Onweerskansen 26, 27 en 28 juli

Topic gezien door 160635 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, do 25 jul 2013 - 20:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Danny

Citaat van: Thunderfreak op za 27 jul 2013 - 09:31
''Morgenmiddag trekt een complex het zuidwesten van het land binnen en activeert met het zwaartepunt boven het westen. Dat is ook wel te verklaren met het oog op het feit dat de schering daar het grootst is en het hele gebied overigens te maken heeft met CAPE waarden van 1-2 kJ/kg. Dat HiRLAM minder buien boven land heeft komt daar een hardnekkige inversie in de progtemp''

Dan klopt voorlopig dat stukje van de verwachting met de werkelijkheid. Blijft altijd afwachten of het ook zo uitkomt.

jorentje1997

Het is me wel een buitje. Vanmiddag moet ik op tuinstoelenjacht.

Diem

Code oranje (KNMI):
Een lijn met zware onweersbuien trekt vanuit België het zuiden van ons land binnen.
Langs de lijn komen lokaal zware windstoten voor van ongeveer 90 km/u, ook gaan de buien vergezeld van veel regen en plaatselijk hagel. Vanmiddag en vanavond kunnen opnieuw zware onweersbuien ontstaan.



Mirandavdg

Hier begint langzaam het gedonder, nog geen rolwolk oid te zien, alleen donkere lucht.

Joep

In de eerste ochtenduren schijnt de zon, maar in diverse regio's komt ook (dichte) mist voor. De mist lost rond 9 uur op.

Vanuit België neemt in de loop van de ochtend de bewolking toe en wordt de kans op regen en onweer in het zuiden en westen snel groter. Een onweerscomplex met zware regenval lag om 7 uur boven het noorden van Frankrijk en wordt door Weerplaza tussen 10 en 11 uur in het zuiden van Nederland verwacht. Het buiengebied trekt via de westelijke helft van het land noordwaarts.

Tegen en in de middag kunnen ook elders in het land buien ontstaan. Vanwege de zeer vochtige lucht en de hoge temperaturen, 25 tot 31 graden, heeft elke bui de potentie om uit te groeien tot een zware bui met onweer, hagel en zware windstoten.

De zware buien zullen lokaal zijn en kunnen voor wateroverlast zorgen. De hagelstenen kunnen enkele centimeters groot zijn en voor schade zorgen. Weerplaza adviseert om bij buitenactiviteiten de weerswaarschuwingen goed in de gaten te houden.

weerplaza

jones

Oh het activeert weer enkele honderden km voor mijn regio!! Spannend!!

Overigens even tussendoor: GFS komt met 37° voor België op 2/8 ( zie zomertopic :P )

Thunderfreak

De shelf is pas erg kort op het moment zichtbaar als hij nadert. Er zijn duidelijk shelfs waargenomen momenteel,alleen door het ochtend grijs is het pas te zien als de bui bijna overtrekt.

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

jorentje1997


Mirandavdg

Ik zie een duidelijke lijn aankomen, hoe voeg ik hier fotos toe via n tablet?

seetekst

Het wordt een mooie dag vandaag!! Straks richting strand!

Joep

euh misschien een weeralarmpie?

jorentje1997

Citaat van: seetekst op za 27 jul 2013 - 09:50
Het wordt een mooie dag vandaag!! Straks richting strand!

Ik hoop dat je bedoelt voor het onweer?

Diem

Ik ben toch wel een beetje bang voor de hagel.
De meeste hagel lijkt hier over te trekken.
Hagelmeldingen graag melden, ben benieuwd hoe groot die krengen zijn.
M'n livestream zal ik zometeen aanzetten.

Oele


Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

jorentje1997


Marsel

Lijnstructuur begint uit elkaar te vallen. Voorste begrenzing oogt rommelig....
Systeem moet zich herpakken anders gaan we vanaf nu weer langzaam bergafwaarts. Die impuls moet van het systeem zelf komen aangezien de bovenlucht nu nog niet helemaal meewerkt.

ThaGhostNL

Meediscussiëren op onze gezellige chat en onze chasers op de voet volgen? Kom dan eens lekker langs op onze chat. http://chat.topshelfmeteo.nl
My brain is like my internet browser. I got like 19 tabs open, 3 of them are glitching and where the fuck is that music comming from.

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Powered by EzPortal