Onweerskansen 26, 27 en 28 juli

Topic gezien door 160509 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, do 25 jul 2013 - 20:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Kres

Behoorlijk wat leven in de cel die omhoog trekt.

Mooie lijn te zien als je naar de tophoogtes kijkt.

jones

Ziet er toch een vrij stevig complex uit wat nu binnentrekt. Hopelijk poduceert het hier een shelfcloud + hevig onweer en kregen we vanavond nog de kers op de taart met de level 3 :)

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

SniperEye

Afbeelding doet het niet...

EDIT: nu wel

Diem

Iemand die weet hoe groot de hagel is in de aankomende buien?
Ik hoef toch niet m'n auto af te dekken? :P

Marcel1976

't Is een smeerlap die eraan komt. Wolkentoppen nu al boven de 10 km,  dus waar ie ons raakt is de kans op flinke hagel reeël.

Jan van Ooijen

KNMI breidt waarschuwing uit met zware windstoten 75-90 km/u

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Joep


wkeijzer

Mijn buienalarmpje verwacht tegen de 3cm water per uur rond 11 uur..das best n boel vocht..

jorentje1997

KMI :

Van 27/07 09u tot 27/07 14u :  Deze voormiddag trekken vanaf de Franse grens nieuwe onweerscellen ons land binnen. De onweders kunnen gepaard gaan met hagel, hevige rukwinden en veel neerslag op korte tijd.
Deze namiddag volgt tijdelijk een drogere periode, maar vanavond en vannacht wordt opnieuw onweer verwacht.



En ik hoor de eerste donders hier al :)

Joep


Jan van Ooijen

Citaat van: Joep op za 27 jul 2013 - 09:20
brrrr wat een monstertje :)

Ja en wat daarachter nog aankomt
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!


Nizo

Maar neemt dan ding niet flink in kracht af naarmate het naar het noorden schuift?

Thunderfreak

Citaat van: Jan van Ooijen op za 27 jul 2013 - 09:22
Ja en wat daarachter nog aankomt

Dat is ook een beste die daar opbouwt op de Franse kust lijn.

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

Danny

Citaat van: Nizo op za 27 jul 2013 - 09:24
Maar neemt dan ding niet flink in kracht af naarmate het naar het noorden schuift?

Als ik het radarfilmpje van afgelopen uur bekijk zie je vooral aan de oostkant wat terugloop in activiteit. De volle laag zou wel eens voor west NL kunnen zijn deze maal.

Joep

Buientophoogte nu al 11 km

Diem

Dit was Harelbeke 5 minuten geleden.
Heeft er lekker gewaaid aan de stoelen te zien.

Marsel

Citaat van: Jan van Ooijen op za 27 jul 2013 - 09:02
Radarplaat
Goede morgen allen!
Heerlijk wakker worden zo ;D. Dit is nou eens een MCS met intern opgelijnde structuur zoals ze bedoeld zijn. Maarja wat wil je met over het midden en westen 40-50kts diepe shear. Het systeem creëert z' n eigen energiehuishouding door een zeer goed georganiseerd in- en outflow patroon en kan de reis over NL overleven. Voorwaarde is wel dat lijnstructuur gewaarborgd blijft.
Anders resteert ons wederom een kadaver.
Maar tot op heden doet ' ie t erg goed.

P.S. uitzonderlijk sfeertje met een hele vochtige grenslaag momenteel. Zelden zo klam aangevoeld.

Thunderfreak

Citaat van: Danny op za 27 jul 2013 - 09:26
Als ik het radarfilmpje van afgelopen uur bekijk zie je vooral aan de oostkant wat terugloop in activiteit. De volle laag zou wel eens voor west NL kunnen zijn deze maal.

''Morgenmiddag trekt een complex het zuidwesten van het land binnen en activeert met het zwaartepunt boven het westen. Dat is ook wel te verklaren met het oog op het feit dat de schering daar het grootst is en het hele gebied overigens te maken heeft met CAPE waarden van 1-2 kJ/kg. Dat HiRLAM minder buien boven land heeft komt daar een hardnekkige inversie in de progtemp''

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

Powered by EzPortal