Onweerskansen 26, 27 en 28 juli

Topic gezien door 160754 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, do 25 jul 2013 - 20:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

NitroGenetics

Citaat van: dennis089 op za 27 jul 2013 - 02:45
Dear god.. ik wordt zowaar een beetje bang van die lv3. Dat komt zelden voor. 15 procent extreem severe. Dit kan mensenlevens gaan kosten. Zijn er festivals morgen in de benelux?
25+ graden en weekend wat denk je zelf ;)

glenn

Wat een monster momenteel boven frankrijk en dit moet morgen belgie aandoen ? wooow dit loopt volledig fout af hoor

Moshcore

Citaat van: ikvdd op za 27 jul 2013 - 03:13
Tomorrowland in Boom, provincie Antwerpen in België.

MAAR ze hebben hagelkanonnen, alles komt goed  :D

Als hagel hun enige probleem was wel ja. Hoop dat al die festivals het goed voor mekaar hebben in ieder geval (wie controleert dit eigenlijk?).
Denk overigens dat de Zwarte Cross wel is wakker geschud van een paar jaar geleden(?) toen de mega tent instortte, weliswaar voordat het festival openging...

glenn

wanneer zou het noodweer van boven frankrijk belgie bereiken normaal ?
morgenvroeg normaal een stal gaan afbreken maar das midden in de zone van de level 3 !

hj32

bedoel je glenn dat t al heel vroeg komt?

NitroGenetics

Citaat van: glenn op za 27 jul 2013 - 03:31
wanneer zou het noodweer van boven frankrijk belgie bereiken normaal ?
morgenvroeg normaal een stal gaan afbreken maar das midden in de zone van de level 3 !

ik acht de kans klein dat het afbreekt de forsering en de dynamiek houd het wel actief hoewel er wel een klein dipje in zal zitten en in de voormiddag opklaringen gevolgt door grootschalige convectie op de frontlijn en voor die buien moet je oppassen want dat zijn nou juist die buien die grote hagelstenen produceren en wellicht redelijke kans hebben om een supercell te worden met alle gevolgen van dien

4.0 op tornado parameter schrik ik best van dat zijn ongekende waardes en je kan dus echt van een outbreak gaan spreken ALS alles goed op zijn plaats valt

Bacci

Moet KNMI geen waarschuwing geven voor extreem weer??  ???

Mirandavdg

Zo, dat was leuk wakker worden, eerst buienradar gecheckt natuurlijk! 
Hier is het nu een beetje mistig.

Ries

Hier behoorlijk mistig! Wat een vocht in de lucht zeg  :o maar vroeg werken want het wordt hondsbenauwd. En een level 3, woohoo!!! Nou geeft dat ook schade, maar als het uitkomt is dat voor het eerst sinds...2010 was het ofzo, die 2 dagen achter elkaar? Zelf in level 2, jammer maar daar ben ik ook al zéér content mee :)

Iemand zicht op timing van 't geheel?

edit; Karim doet ook weer mee en schaalt het wat rustiger in:

Citeer

Morgen zaterdag is de onstabiliteit hoog met lokaal een CAPE van rond 2700 J/kg. In combinatie met hoge shear bij de naderende trog zijn de severe parameters hoog tot erg hoog volgens sommige mesomodellen. Ook de lapse rate tussen 500 en 850 is hoog welke grote hagel stimuleert. Al bij al een typische MCS situatie met WWA en organisatie door de hoge shear. Lokaal is er ook ruimte voor supercells. Concreet is er kans op wateroverlast en zware windstoten met rukwinden rond 80 km/h. Ook hagel van 2+ cm is mogelijk.
http://severeweatheroutlook.blogspot.nl/

Graphicnizor

Gok dat zo rond 2 uur deze MCS nederland heeft verlaten en rond de klok van 5 er een onweersfront in vorm van SC voor de deur staat. ( gokje)

Mirandavdg

Als ik nu naar de buienradar kijk krijg ik toch buikpijn, ik weet niet of Zeeland straks nog bestaat.

Thunderfreak

Moggel

Mag hopen dat daze bui weinig gaat voorstellen en kort duurt,want kwa onweer is het flink minder geworden.

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

Ries

het lijnvormige dat dat vertoont, doet me wel een mooie rolwolk vermoeden! leuk voor de zuiderlingen :)

Marlieke

Citaat van: Peter730 op za 27 jul 2013 - 03:00
ja, wat dacht je van de zwarte cross, meer dan 150.000 mensen.........gelukkig wel in het oosten, maar toch

eh... zwarte cross is in Lichtenvoorde en dat valt ruim binnen het level 3 gebied...
Elk seizoen vind ik prachtig, maar de zomer en de herfst hebben mijn voorkeur...

SniperEye

Tussen alle "misschien dit, misschien dat" even een vraag over wat niet misschien maar waarschijnlijk is.

Die MCS hangt op moment van schrijven op de grens van BE/ FR. Ik mag toch hopen dat die geen roet in het eten gaat gooien? Of is dat juist het complex waar we het van moeten hebben?

Thunderfreak

Citaat van: SniperEye op za 27 jul 2013 - 08:20
Tussen alle "misschien dit, misschien dat" even een vraag over wat niet misschien maar waarschijnlijk is.

Die MCS hangt op moment van schrijven op de grens van BE/ FR. Ik mag toch hopen dat die geen roet in het eten gaat gooien? Of is dat juist het complex waar we het van moeten hebben?

Is het nachtelijke complex. Waar voor gewaarschuwd word komt vanmiddag en vanavond en vannacht pas.

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

marco-groningen

Gaat die MCS geen roet in het eten gooien? Zonder zon zie ik het niet erg warm worden waardoor het een en ander weer eens flink tegen kan gaan vallen. Bij de vorige level 3 kon ik hier gewoon de bbq aansteken.

jeffrey83

Maar dit nachtelijke celletje lijkt Zeeland ook wel te gaan halen denk ik zo?!?!

Thunderfreak

Citaat van: marco-groningen op za 27 jul 2013 - 08:34
Gaat die MCS geen roet in het eten gooien? Zonder zon zie ik het niet erg warm worden waardoor het een en ander weer eens flink tegen kan gaan vallen. Bij de vorige level 3 kon ik hier gewoon de bbq aansteken.

Dag moet nog beginnen,gister werd het ook na dit een mooie dag met veel zon,athans hier in de regio alleen enkele bepaalde factoren bleven te laag zowel cape-share etc etc waardoor het allemaal niet makkelijk ging.

Kwa bewolking maakt het nu niet veel uit,ook de temp zal gewoon goed stijgen,het is benauwd en goed vochtig plus bepaalde indexen zien er gewoon top uit. Verder zal de cape li verder oplopen en de share behoorlijk toenemen.

Belangrijkste komt in de middag/namiddag en nacht.

Lees anders de Guidance even door. En wat er gepost is gister avond laat en vannacht. Dan word het je wel duidelijk

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Powered by EzPortal