Onweerskansen 26, 27 en 28 juli

Topic gezien door 160531 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, do 25 jul 2013 - 20:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Weatherman

Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Weatherman

Citaat van: Thunderfreak op vr 26 jul 2013 - 22:58
Westelijker
Kijk daar wordt ik blij van, nu nog echt gebeuren.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

ron12

zou er dan toch nog iets komen vannacht ? http://www.sat24.com/
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Graphicnizor

En toen kwam ik deze tegen... ZIEK!!!

Vandaag gemaakt in France


ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

onweerdetectie1449

Wat een prachtfoto  :o
Laat dat nou maar eens hierheen komen ;D!

MaartenDeBilt

Citaat van: Graphicnizor op vr 26 jul 2013 - 23:10
En toen kwam ik deze tegen... ZIEK!!!

Vandaag gemaakt in France






Zeer mooie plaat! Mijn complimenten, zelf ga ik binnenkort naar Hongarije, volgens sommigen het onweer walhalla. Ik hoop daar ook soortgelijke situaties te mogen fotograferen.

Gr
Maarten

marco-groningen

Citaat van: Graphicnizor op vr 26 jul 2013 - 23:10
En toen kwam ik deze tegen... ZIEK!!!

Vandaag gemaakt in France


Die foto lijkt mij nep. De windmolen op de foto staat te scheef m.b.t. de rest. Wel mooi gemaakt met photoshop in dat geval (op de windmolen na)

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

JorisK

Citaat van: marco-groningen op vr 26 jul 2013 - 23:29
Die foto lijkt mij nep. De windmolen op de foto staat te scheef m.b.t. de rest. Wel mooi gemaakt met photoshop in dat geval (op de windmolen na)
Deze foto lijkt mij genomen met een flinke groothoeklens, om de cell compleet op de foto te krijgen.

Oxize

Citaat van: marco-groningen op vr 26 jul 2013 - 23:29
Die foto lijkt mij nep. De windmolen op de foto staat te scheef m.b.t. de rest. Wel mooi gemaakt met photoshop in dat geval (op de windmolen na)
Die foto is niet nep. Het perspectief verandert met een lens zoals een fisheye of groothoek lens. Door een panorama (wat die foto is) wordt dit effect nog meer versterkt.

Is wel degelijk een echte foto.
Oxize Fotografie -  Bokehlicious! - Stormchasing and Skywarn Certified - Astrofotografie -  APEC Member

Kres

Zo beetje boven mijn hoofd dat kaartje van jóu Jan.

Heeft iemand dat "kleine" gebiedje boven Bordeaux gezien? Bizzar..
Zal dat morgen bij ons roet in het eten gooien..?

Energizer85

Ach t ziet er mooi uit... Of ie nou echt op nep is.

Ontopic: flinke jongen daar in frankrijk. Ik zag net op RTL dat het pas in de middag komt. Tzal mij niet verbazen als er vannacht nog iets gaat borrelen. Ik vind het allemaal erg onrustig.

Kres

Dat wat nu boven België hangt leeft ook behoorlijk..

pasz

Wow, wat een prachtig watje ontstaat daar in Frankrijk. Komt die morgen middag naar ons toe ?

GekkeLeo

Citaat van: Kres op vr 26 jul 2013 - 23:55
Zo beetje boven mijn hoofd dat kaartje van jóu Jan.

Heeft iemand dat "kleine" gebiedje boven Bordeaux gezien? Bizzar..
Zal dat morgen bij ons roet in het eten gooien..?
Dat is een MCS

Energizer85

Ff een vraag, kan zo'N MCS ook levendig bij ons aankomen? Of is dat niet mogelijk en gaat de fut eruit.. Hij ligt wel op ramkoers toch?

GekkeLeo

Citaat van: Energizer85 op za 27 jul 2013 - 00:05
Ff een vraag, kan zo'N MCS ook levendig bij ons aankomen? Of is dat niet mogelijk en gaat de fut eruit.. Hij ligt wel op ramkoers toch?

Het is een vergelijkbare situatie met gisteren, toen kwam er ook een MCS naar ons toe en daar hadden we de restanten van. Hopelijk gebeurd dat niet weer!

http://en.wikipedia.org/wiki/Mesoscale_convective_system

Thunderfreak

De ervaring leert mij dat een MCS die in de vroege avond al volgroeid is juist voor goed vuurwerk zorgt in Nederland. Nu ontstaan ze laat en komen ze met de eerste zonnestralen die net over de horizon pieken en zakken ze in elkaar.


--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

Thunderfreak

Weet niet of mensen het in de gaten hebben,maar de bui in Noord Frankrijk is een supercell. Ik roep niet snel ''supercell'' maar deze bui heeft een uitstraling aan zijn aambeeld die vol naar het noorden geblazen word en het extreem afwijkene pad die hij kiest naar rechts,overigens was er even geleden ook een hook echo in te zien.


--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

Powered by EzPortal