Onweerskansen 26, 27 en 28 juli

Topic gezien door 160489 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, do 25 jul 2013 - 20:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Weatherman

Citaat van: inca op vr 26 jul 2013 - 21:19
We moeten nog even geduld hebben in Breda. Wel mooie wolken in de lucht en dan geeft de zon ons in iedergeval een mooie show!
Wachten wordt beloond hoop ik  ;)
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Energizer85

Mwa, t wordt m volgens mij niet meer. Die paar buien doven ook al uit. En dat gebeurd vandaag net ff iets te vaak. Ziet t er in frankrijk mooi uit, krijgen wij het restje...

dondertje127

Nou, die eerste post met 14, 15 km wolkentoppen was totaal niet aan de orde, dus dat mensen teleurgesteld zijn kan ik me goed voorstellen. Er klopt ditmaal niks van helaas.
Inderdaad ook niet in de social media.

Alle hoop op morgen.

Remy

Al dat vocht in de lucht geeft wel leuke effecten.
Mijn ramen zijn nu al nat :)
Van de condens natuurlijk... en dat midden in de zomer om deze tijd bij bewolkte hemel :)
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

jones

Dit is het neerslagsignaal van EC12z (hopelijk niet hetzelfde scenario als vandaag met een uistervend MCS). Nadien nog vooral buien voor het westen volgens hen

jorentje1997

Citaat van: jones op vr 26 jul 2013 - 21:44
Dit is het neerslagsignaal van EC12z.. Nadien nog vooral buien voor het westen volgens hen

Gfs is dan wel veel beter te noemen...



Edit:

Hagelkanon op Tomorrowland is een uurtje geleden gebruikt:


Energizer85

Als ik kijk naar zuid fr, ziemik bijna t zelfde scenario als gisteren... Alleen iets meer westerlijker...


Edit: Gaat deze MCS het beter overleven vannacht, misschien omdat de omstandigheden beter worden (forcering)? Marsel, Jan?

Joep

Steenwijk vanavond level 2 waardig?

bron jan visser


Weatherboy

Ja natuurlijk, morgen het westen aan de beurt. Laat ik nou net een heel weekend in Oldenzaal zijn! >:( Een plek waar het altijd raak is in het oosten, ga ik weg komt het misschien wel weer in het westen, tjonge jonge....

Alle gekheid op een stokkie. Er ontstaat wederom een MCS bij Bordeaux, wat betekent dat ie tegen de ochtend ons land bereikt. Gevolg; weinig opwarming, wolkenrestanten en kadavers van buien. Nou is de situatie iets anders dan vandaag, maar geheel in lijn van 2013 zou het me niet verbazen als het morgen wederom 1 grote flop wordt. Er zit wederom een klein addertje onder het gras las ik vanmorgen in de guidance.

'Tegenwerkt de rechterjetuitgang die morgenavond net ten oosten van ons land ligt'

Een factor die vandaag alle buien deactiveerde boven de Benelux. Mochten de andere factoren (low level cyclonaliteit, PVA etc.) morgen niet genoeg mee werken zal het wederom een flop worden. We zullen het morgen van de PVA en Hoogtetrog moeten hebben.

Marsel

Citaat van: Weatherman op vr 26 jul 2013 - 20:09
?
Ach, wat stom van me. Ik haalde je door elkaar met je bijna-naamgenoot weatherboy die volgens mij wel in de kustregio woont. Haha sorry, mijn fout ;).

112nickelas

Citaat van: Weatherboy op vr 26 jul 2013 - 22:41
Ja natuurlijk, morgen het westen aan de beurt. Laat ik nou net een heel weekend in Oldenzaal zijn! >:( Een plek waar het altijd raak is in het oosten, ga ik weg komt het misschien wel weer in het westen, tjonge jonge....

Alle gekheid op een stokkie. Er ontstaat wederom een MCS bij Bordeaux, wat betekent dat ie tegen de ochtend ons land bereikt. Gevolg; weinig opwarming, wolkenrestanten en kadavers van buien. Nou is de situatie iets anders dan vandaag, maar geheel in lijn van 2013 zou het me niet verbazen als het morgen wederom 1 grote flop wordt. Er zit wederom een klein addertje onder het gras las ik vanmorgen in de guidance.

'Tegenwerkt de rechterjetuitgang die morgenavond net ten oosten van ons land ligt'

Een factor die vandaag alle buien deactiveerde boven de Benelux. Mochten de factoren morgen niet genoeg mee werken zal het wederom een flop worden. We zullen het morgen van de PVA en Hoogtetrog moeten hebben.

Ik zal wel wat plaatjes voor je maken ;-)
Werkt bij de brandweer en politie. Oud journalist met oog op extreem weer

Joep

Operationele uitvoer ECMWF zindert naar nieuwe hitte eind volgende week http://janvissersweer.nl/pluim

Weatherman

Citaat van: Marsel op vr 26 jul 2013 - 22:42
Ach, wat stom van me. Ik haalde je door elkaar met je bijna-naamgenoot weatherboy die volgens mij wel in de kustregio woont. Haha sorry, mijn fout ;).
No Problem  :)
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Thunderfreak

Ben benieuwd morgen,sta al in de chase modus. Kan elke moment op pad dus.

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

Thunderfreak

Right mover nabij Parijs. Athans zo lijkt het.

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

ron12

Citaat van: Joep op vr 26 jul 2013 - 22:39
Steenwijk vanavond level 2 waardig?

bron jan visser
joepie,daar zijn de vliezen gebroken,en het is maar goed dat zo,n bui madurodam niet getroffen heeft,anders waren de gevolgen niet te over zien geweest ;D
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Joep

Level 2 gebied zal stukje westelijker komen te liggen aan de hand van de recente kaarten

jantje op twitter

GekkeLeo


Thunderfreak


--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

NitroGenetics

das even balen dat ik niet meer in steenwijk woonde :( dit jaar verhuist naar hoogeveen. vorrige jaar nog dat mooie storm van dicky woodstock gefilmt voordat die de verwoesting aanbracht/ zo is er elk jaar wel weer wat in steenwijk qua weer

Powered by EzPortal