Onweerskansen 26, 27 en 28 juli

Topic gezien door 160603 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, do 25 jul 2013 - 20:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Marsel

Buien over Flevoland en Overijssel doen wel heel erg hun best. Van hieruit zijn de massieve torens met enorme pileuskappen mooi te zien.  :)
Lijntje in BE doet net zo goed z'n best. Cellen met afwijkende trekrichting en van tijd tot tijd intens onweer....

jaapverheij

Swifterbant wolkbreuk en wat rommels, :)

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

T-inus

Flink wat ontladingen in die bui boven FR/BE

Some men see things as they are and say : "why?" - I dream things that never were and say : "why not

Mirandavdg

Ik woon goed, de hagelkanonnen ploffen alweer flink door. De lucht ziet gelig.

chazzo

1e post op dit forum, na veel meelezen.

Zoals het nu eens naar uitziet krijgt Putte (N.Br.) weer eens onweer. Het is alweer wat jaren geleden dat er hier wat overtrok (na een hoos 5 jaar geleden). Of het water uit Antwerpen stopte alles, of het trok over Woensdrecht en Bergen op Zoom. Spannend!!

Water is natuurlijk de Schelde.

glenn

zwaarste buien lijken de komende uren recht af te gaan in de richting van boom waar momenteel een groot festival bezig is .
zouden ze het in de gaten hebben ?

Weatherman

Citaat van: glenn op vr 26 jul 2013 - 19:25
zwaarste buien lijken de komende uren recht af te gaan in de richting van boom waar momenteel een groot festival bezig is .
zouden ze het in de gaten hebben ?
Als dat zo is dan heeft Tilburg ook prijs, ligt maar op een kleine afstand van Arendonk.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Thunderfreak

Kansen zijn niet erg groot meer vanavond. De level 2 die uitgegeven is heeft het niet gehaald vandaag.

Morgen nieuwe kansen,en betere kansen dan vandaag. Behoorlijke flop geworden.

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

jones

Als ik het zo zie gaat die bui ook Tomorrowland (in Boom) aandoen

Thunderfreak

Citaat van: jones op vr 26 jul 2013 - 19:33
Als ik het zo zie gaat die bui ook Tomorrowland (in Boom) aandoen

Ik maak me daar niet eens druk meer over. Iedereen heeft de laatste jaren een tel waarop ze het in de gaten kunnen houden,daarbij is er al genoeg gewaarschuwd.

Gebeurd er weer wat,tja eigen schuld!

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

jens

Citaat van: Thunderfreak op vr 26 jul 2013 - 19:36
Ik maak me daar niet eens druk meer over. Iedereen heeft de laatste jaren een tel waarop ze het in de gaten kunnen houden,daarbij is er al genoeg gewaarschuwd.

Gebeurd er weer wat,tja eigen schuld!
ja eigenlijk vind ik dat ook wel,als je daar staat en je ziet een onweerslucht naderen zoek je toch gewonn beschutting,helaas blijft het merendeel gewoon staan
onweersdagen 2013:6
hevige onweersdagen 2013:2

Zierikzee

Ik ben naar de grevelingendam gereden. Maar nog niks te zien. Klaart zelfs weer op
Onweersdagen 2014:4 dagen

Thunderfreak

Citaat van: jens op vr 26 jul 2013 - 19:38
ja eigenlijk vind ik dat ook wel,als je daar staat en je ziet een onweerslucht naderen zoek je toch gewonn beschutting,helaas blijft het merendeel gewoon staan

Jah dat noem je,aandacht trekken. ''Kijk wat mij overkomen is'' Tja je bent gewoon lomp.

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

Marsel

Citaat van: Thunderfreak op vr 26 jul 2013 - 19:33
Kansen zijn niet erg groot meer vanavond. De level 2 die uitgegeven is heeft het niet gehaald vandaag.
Morgen nieuwe kansen,en betere kansen dan vandaag. Behoorlijke flop geworden.
True, ook ik heb een vrij bittere bijsmaak na vandaag. Je stelt een verwachting naar eer en geweten op maar soms lijkt moeder natuur niet mee te willen werken.
Blijkt maar weer dat het modelleren van convectieve situaties bijzonder lastig is, immers geen van de rekenbreinen vertoont een goede fit met de huidige situatie.

Een paar onweersbuien (conv. line) kunnen de komende uren nog best. Maar van de intensiteit die een 2 waardig is verwacht ik ook niet veel meer, althans niet op uitgebreide schaal.

NitroGenetics

Citaat van: Marsel op vr 26 jul 2013 - 19:42
True, ook ik heb een vrij bittere bijsmaak na vandaag. Je stelt een verwachting naar eer en geweten op maar soms lijkt moeder natuur niet mee te willen werken.
Blijkt maar weer dat het modelleren van convectieve situaties bijzonder lastig is, immers geen van de rekenbreinen vertoont een goede fit met de huidige situatie.

Een paar onweersbuien (conv. line) kunnen de komende uren nog best. Maar van de intensiteit die een 2 waardig is verwacht ik ook niet veel meer, althans niet op uitgebreide schaal.
level 2 is met name gezet vanwege de potentie van grote hagelstenen en rukwinden wat immers ook kan voorkomen in nachtelijke onwieders ;) en idd het is niet altijd feest tot dusvere ben ik het wel eens over een level 2, maar een level 2 is geen garantie dat er daadwerkelijk gaat gebeuren. mensen lijken zich daar erg vaak in te vergissen.

Thunderfreak

Citaat van: NitroGenetics op vr 26 jul 2013 - 19:47
level 2 is met name gezet vanwege de potentie van grote hagelstenen en rukwinden wat immers ook kan voorkomen in nachtelijke onwieders ;) en idd het is niet altijd feest tot dusvere ben ik het wel eens over een level 2, maar een level 2 is geen garantie dat er daadwerkelijk gaat gebeuren. mensen lijken zich daar erg vaak in te vergissen.

Klopt mee eens. Mij hoor je niet treuren. Een gewaarschuwd mens.....
Na jaren neem ik elke waarschuwing met een korreltje zout. Eerst zien dan geloven. Maar kwa omstandigheden had het zomaar op grote schaal gevaarlijk kunnen wezen.

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

jens

de avond is nog niet gedaan he mensen,en boven frankrijk ontstaat ook weer wat
onweersdagen 2013:6
hevige onweersdagen 2013:2

jorentje1997

Citaat van: Thunderfreak op vr 26 jul 2013 - 19:36
Ik maak me daar niet eens druk meer over. Iedereen heeft de laatste jaren een tel waarop ze het in de gaten kunnen houden,daarbij is er al genoeg gewaarschuwd.

Gebeurd er weer wat,tja eigen schuld!

Daarmee ga ik niet helemaal akkoord. Velen hebben inderdaad een telefoon waarmee ze alles in de gaten kunnen houden. Maar velen hebben ook niet de kennis zoals jij. En als ze dat wel hebben, en je staat op een festival waar het stevigste een tent is, wat ga je dan doen?  Onder een tent staan die zomaar kan wegwaaien/instorten. Of in de gietende regen/hagel gaan staan waar misschien takken/.. door de lucht waaien.

Wanneer je op zo'n evenement aanwezig bent weet je gewoon dat je bij echt noodweer niet veilig bent, ook door de duizenden mensen die hetzelfde zullen willen als jou.

Nu terug ontopic  ;)

Code oranje van KMI:

Van 26/07 19u tot 28/07 02u :  Deze avond blijft het wisselvallig met plaatselijk intense buien die kunnen gepaard gaan met onweer, hagel, veel neerslag op korte tijd en rukwinden.

Deze nacht en morgenochtend wordt het tijdelijk droger.

Zaterdag overdag en 's avonds ontstaan er opnieuw felle onweersbuien .


Marsel

Citaat van: NitroGenetics op vr 26 jul 2013 - 19:47
level 2 is met name gezet vanwege de potentie van grote hagelstenen en rukwinden wat immers ook kan voorkomen in nachtelijke onwieders ;) en idd het is niet altijd feest tot dusvere ben ik het wel eens over een level 2, maar een level 2 is geen garantie dat er daadwerkelijk gaat gebeuren. mensen lijken zich daar erg vaak in te vergissen.
Dat laatst hoef je mij niet te vertellen ;). Laat dat duidelijk zijn.
Over die nachtelijke onweders koop ik, maar die LVL 2 stond daar dus absoluut niet alleen voor. Laat dat ook duidelijk zijn. Lees anders de discussie nog eens. Of de openingspost hier.
Vandaag had boel op grotere schaal dan wat we nu gezien hebben gewoon weer op moeten leven vooral in onze aanvoer. Niet alleen estofex maar ook ik en onze eigen instituten hebben zich daar op basis van modeloutput simpelweg op verkeken.
Natuurlijk geeft een 2 de potentie aan, daar waren we het ook allemaal over eens dat die er overduidelijk was. Probleem is alleen dat je daar dan wel onweersbuien voor nodig hebt ;).

Powered by EzPortal