Onweerskansen 26, 27 en 28 juli

Topic gezien door 160393 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, do 25 jul 2013 - 20:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

NitroGenetics

Citaat van: Weatherman op vr 26 jul 2013 - 17:11
Gaat toch niet alweer met een sisser aflopen  :(
nu alweer klagen?? zaterdag is nog niet een begonnen....

Weatherman

Citaat van: NitroGenetics op vr 26 jul 2013 - 18:18
nu alweer klagen?? zaterdag is nog niet een begonnen....
Uhm ik had het over vandaag!!! en als de teller op 0 staat mag je best klagen  ;)
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

dondertje127

Citaat van: Weatherman op vr 26 jul 2013 - 18:20
Uhm ik had het over vandaag!!! en als de teller op 0 staat mag je best klagen  ;)

Daar ben ik het mee eens. Bovendien is vandaag wel een teleurstelling als het sowieso niet zou doorgaan terwijl het wel verwacht werd.

Jan van Ooijen

Gewoon even de eerste post doorlezen en je moet je niet gek maken wat er allemaal in de social media getoetert wordt
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jan van Ooijen

Bui boven België ploft ineens goed:

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Oele


jones

De rechtse bui neemt nu toch in activiteit af boven zuid België (en dat is natuurlijk diegene die recht op me afkwam ... :P )

jens

Citaat van: SniperEye op vr 26 jul 2013 - 18:10
Laten we het hopen. Zo'n half dooie MCS die roet in het eten gooit kunnen we morgen niet gebruiken. Zijn er andere zaken die mogelijk roet in het eten kunnen gooien morgen (Cap o.i.d.)?
ik vrees ervoor boven spanje en de golf van biskaje is weer wat aan het ontstaan net zoals gisteren
onweersdagen 2013:6
hevige onweersdagen 2013:2

Marsel

Citaat van: Jan van Ooijen op vr 26 jul 2013 - 18:27
Bui boven België ploft ineens goed:
Ja Jan zitten een paar hele intense echo's bij, lokaal ook even flink wat ontladingen. Je zal er maar wonen. Dat heb je al geruime tijd de ene na de andere cel over je huis heen.
Overigens na thermische initiatie vanmiddag nu voor deel veroorzaakt en in stand gehouden door convergentie in de grenslaag. Zie kaartje.
Zal me niets verbazen als er zich de komende uren nog even enkele buien vormen op die conv. line. Hij loopt in principe helemaal door tot over NL.

Marsel

Citaat van: Marsel op vr 26 jul 2013 - 18:36
**
Zal me niets verbazen als er zich de komende uren nog even enkele buien vormen op die conv. line. Hij loopt in principe helemaal door tot over NL.**
Letten we ook even op het deel van de conv. line over het centrale deel van NL? Flevoland heeft inmiddels een ontlading te pakken.

stratocumulus

Hmmzz die buien boven Fr/Be liken enige organisatie te krijgen, vorming MCS??????

jorentje1997

Citaat van: Marsel op vr 26 jul 2013 - 18:36
Ja Jan zitten een paar hele intense echo's bij, lokaal ook even flink wat ontladingen. Je zal er maar wonen. Dat heb je al geruime tijd de ene na de andere cel over je huis heen.

Is inderdaad goed te zien dat op verschillende plaatsen al verschillende onweersbuien zijn overgetrokken en op andere plaatsen het bij gewone/of soms felle regen gaat.


Weatherboy

Nou dat word weer wat voor morgen. De minste kansen worden een flop. Echt niet te geloven dit jaar, echt ongelofelijk! :o

Dat hele zaakje in Belgie word weer een feestje Brabant.

Marsel

Citaat van: Weatherboy op vr 26 jul 2013 - 18:51
Nou dat word weer wat voor morgen. De minste kansen worden een flop. Echt niet te geloven dit jaar, echt ongelofelijk! :o

Dat hele zaakje in Belgie word weer een feestje Brabant.
Jouw tijd komt nog. Zo vanaf augustus. Dan mag het binnenland zich weer lekker maken als het tot zware herfstonweders komt. Je zit in deze tijd van het jaar ook gewoon bijzonder ongunstig.

Overigens, toch wel een paar intense echo's ook over centraal NL.

ron12

noord Spanje ook in de gaten houden,daar gebeurd nu het een ander!!!! en nu ook zuidwest Frankrijk http://www.sat24.com/de/fr en nu ook in midden Frankrijk,ik denk dat het een leuke avond en nacht wordt hier in Nederland
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Ries

Om uur of 6 viel hier een licht buitje en ja hoor; sindsdien wordt het broeieriger en broeieriger...zonnetje af en toe weer d'r bij...laat maar lekker opwarmen tot een leuk spektakel morgen! Hier nog maar 1 aardige onweersbui gehad, en 2x een verdwaalde klap of 2

Weatherman

Citaat van: Weatherboy op vr 26 jul 2013 - 18:51
Dat hele zaakje in Belgie word weer een feestje Brabant.
Weer ? ik heb nog niks, nada nopes gehad hoor, teller staat nog steeds op 0.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Weatherboy

Citaat van: Marsel op vr 26 jul 2013 - 18:52
Jouw tijd komt nog. Zo vanaf augustus. Dan mag het binnenland zich weer lekker maken als het tot zware herfstonweders komt. Je zit in deze tijd van het jaar ook gewoon bijzonder ongunstig.

Overigens, toch wel een paar intense echo's ook over centraal NL.

Nou tegenwoordig lukt er helemaal niets hier in de regio. Is toch niet normaal meer?

Elmar

Momenteel begint het hier (Kop van Overijssel) lekker te rommelen bij een temp van 26.9 graden.
Mooi buitje in ontwikkeling..

jorentje1997

Ik laat jullie genieten van jullie onweerachtige avond, voor mij zal het waarschijnlijk meer om morgen draaien omdat mede door de bewolking en de NoordOostelijke wind de temperatuur hier niet hoog genoeg is, en de trekrichting van de buien mijn regio missen.

Morgen is het (hopelijk) onze beurt  ;D


Powered by EzPortal