Onweerskansen 26, 27 en 28 juli

Topic gezien door 160503 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, do 25 jul 2013 - 20:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Lightning_Glenn

Citaat van: Joep op vr 26 jul 2013 - 15:59
wat betekenen die kaarten Jan? Cape?
Tophoogte en estofex level ??

Weatherman

Citaat van: Reutel op vr 26 jul 2013 - 16:08
vandaag 18Z
Cool, de temp zou wel meewerken want die is rap gestegen.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Sven

Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

RdeHeus

18z is hoelaat hier ook alweer? 20.00 uur?

jens

onweersdagen 2013:6
hevige onweersdagen 2013:2

NitroGenetics

de bilt al 25 graden geraakt vandaag? anders over en uit met de hittegolf!


EDIT: nvm denk dat zojuist de 25 graden gehaald is

Channiej

Citaat van: Reutel op vr 26 jul 2013 - 16:08
vandaag 18Z

Volgens mij zijn alle kaarten die Jan zojuist geplaatst heeft voor morgen...

Sven

Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

Jan van Ooijen

Vanavond nog wat volgens WRF 4km

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

jens

er lijkt zich nu een lijntje te vormen achter de eerste onweercel
onweersdagen 2013:6
hevige onweersdagen 2013:2


SniperEye

Aangaande de situatie morgen. Hoewel de kaarten bijzonder zijn kennen we altijd een stuk onzekerheid.
Mijn vragen: in welke mate is die aanwezig en wat is die onzekerheid (bijvoorbeeld CIN/ Cap)?

Ries

Om een uur of half 2 een paar druppels gehad, licht buitje, en verder niks. Nu zie ik op de radar dat het onder ons langs ging en Oost-Groningen wel wat gehad heeft. Verbaast me niks; zo gaat het al jaren.

Ik kan me nu nauwelijks voorstellen dat het morgen weer een hete, benauwde dag kan worden; het is hier nu ronduit fris met 20 graden.

MamaAs

Ik kan mij dat wel voorstellen, het is hier warm en benauwd.
Momenteel een graad of 25. Zonnetje is nu net een beetje weg, maar voor korte duur.

Grote hagel hoef ik niet te hebben. Helaas geen garage of carport waar de auto onder kan staan.
Wél buren die op vakantie zijn waar de auto kan staan, en als de wind dan westelijk is dan staat de auto 'veilig' haha.
Misschien morgen toch maar even neer zetten.

NewWeatherfan

Nou @ Ries

Ik kan me het wel voorstellen is niet te uit te houden hier alsof ik in een sauna zit.
Vannochtend eindelijk een flink buitje tegen het stof gehad maar verder geen onweer, morgen naar zuid zuid zuid Limburg ben benieuwd.

(btw hier is dus Nieuwegein)

Marsel

Ontwikkelingen gaan tot op heden vrij moeilijk moet ik zeggen. Ok, een paar zeer verdachte cellen over NW-FR maar daar is het verder nog even mee bekeken.
Even de komende uren in de gaten houden, maar het gebrek aan forcering blijft me onderbewust wel parten spelen. Zo'n neutraal gevormd bovenluchtpatroon is niet supportive. Thermisch blijkt het ook lastig te zijn momenteel; leuk joh zo'n MCS restant gedurende de ochtend  >:(.
Maar goed, we geven de moed nog niet op. Blijven monitoren.

Reutel

Ja die MCS had weg mogen blijven, dan was T omhoog gevlogen vanmorgen. Maar als die kaarten van Jan voor morgen zijn, dan betekend het wellicht dat het westen naast het potje gaat pissen. Centrum heeft de beste kaarten.

Btw, Marsel, hoe hoog moest T ook al weer zijn om de boel te forceren?  ::)

jorentje1997

Eerste buien vanuit Frankrijk trekken bijna België binnen.


Joep

Citaat van: NewWeatherfan op vr 26 jul 2013 - 16:47
Nou @ Ries

Ik kan me het wel voorstellen is niet te uit te houden hier alsof ik in een sauna zit.
Vannochtend eindelijk een flink buitje tegen het stof gehad maar verder geen onweer, morgen naar zuid zuid zuid Limburg ben benieuwd.

(btw hier is dus Nieuwegein)

ik zie alleen maar goede kaaarten voor het westen  :o

Weatherman

Citaat van: Reutel op vr 26 jul 2013 - 17:04
Ja die MCS had weg mogen blijven, dan was T omhoog gevlogen vanmorgen. Maar als die kaarten van Jan voor morgen zijn, dan betekend het wellicht dat het westen naast het potje gaat pissen. Centrum heeft de beste kaarten.

Btw, Marsel, hoe hoog moest T ook al weer zijn om de boel te forceren?  ::)
Gaat toch niet alweer met een sisser aflopen  :(
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Powered by EzPortal