Onweerskansen 26, 27 en 28 juli

Topic gezien door 160498 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, do 25 jul 2013 - 20:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Diem

Toch wel wat serieuzere buien die nu tegen Zuid-Holland aan liggen.
Kijken of deze buien meer spektakel brengen.

Energizer85

Citaat van: Diem op vr 26 jul 2013 - 11:46
Toch wel wat serieuzere buien die nu tegen Zuid-Holland liggen.
Kijken of deze buien meer spektakel brengen.

Inderdaad, die zien er leuk uit. Mijn oog viel trouwens ff op de eilanden, volgens mij hebben die echt een bak water gekregen...

Mirandavdg


ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Jan van Ooijen

Weermodel YRNO geeft mogen een enorme hoeveelheid neerslag aan (gezamelijke neerslag tot en met zondagnacht 02u)

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Danny

Citaat van: Jan van Ooijen op vr 26 jul 2013 - 11:51
Weermodel YRNO geeft mogen een enorme hoeveelheid neerslag aan (gezamelijke neerslag tot en met zondagnacht 02u)

Kan me bijna niet anders indenken dan dat dit weermodel inspeelt op het ontstaan van een nieuwe MCS vannavond boven Frankrijk die Nederland wel op tijd gaat halen.

Zierikzee

Net op tijd de polder in gefietst. Onweersbui groeie snel, met prachtige wolken structuren. Zuid Holland krijgt zo een aardig spektakel. Hier viel het mee 1 flits per 5 minuten.
Onweersdagen 2014:4 dagen

Energizer85

Citaat van: Danny op vr 26 jul 2013 - 11:52
Kan me bijna niet anders indenken dan dat dit weermodel inspeelt op het ontstaan van een nieuwe MCS vannavond boven Frankrijk die Nederland wel op tijd gaat halen.

Inderdaad, omvangrijk neerslag gebied.... MCS is morgen trouwens ook heel goed mogelijk, als je kijkt naar alle ingredienten...

wkeijzer

Citaat van: Energizer85 op vr 26 jul 2013 - 11:47
Inderdaad, die zien er leuk uit. Mijn oog viel trouwens ff op de eilanden, volgens mij hebben die echt een bak water gekregen...
Met name water en een paar donders. Mijn tuin vond het nog het leukste, trekt nu weer open, kan het weer lekker opwarmen. Benieuwd wat de rest van de dag brengt.. Wellicht een verder hele mooie dag. Ik gun de vakantiegangers hier in Zeeland ook wel wat droog weer...maar ik gniffel ook wel weer als ze hun tentje uit gespoeld worden ;D

Weatherman

Onweer blijkt maar niet te willen komen :-X wel regen en nu ook super klam.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Jan van Ooijen

GFS komt wel met zeer extreme kaarten voor morgen....







Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

zorba

Dat noem ik nogal bizar... Als dit uitkomt........
Onweersdagen 2013: 29 | 2014: 39 | 2015: 30 | 2016: 26 | 2017: 17 | 2018: 13 | 2019: 17 | 2020: 10 | Onweersdagen 2021: 0

GekkeLeo

Dat kan niet anders dan dat dit een lvl 3 wordt bij Estofex!

Mirandavdg

Citaat van: Jan van Ooijen op vr 26 jul 2013 - 12:03
GFS komt wel met zeer extreme kaarten voor morgen....



Geen idee wat deze kaarten betekenen, maar aan de cijfers te zien staat Zeeland wel wat te wachten. Klopt dat?

jens

dls van 30 m/s en enorme cape ik denk dat het midden beste zit(overlap cape en schering)
onweersdagen 2013:6
hevige onweersdagen 2013:2

jorentje1997

Dan laat ik vandaag de camera maar aan de lader voor morgen?  ;D

ron12

2 flinke donders hier in nijmegen,dat was het dan,en beetje regen :(
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Jan van Ooijen

Citaat van: Mirandavdg op vr 26 jul 2013 - 12:06
Geen idee wat deze kaarten betekenen, maar aan de cijfers te zien staat Zeeland wel wat te wachten. Klopt dat?

Ja klopt, maar we moeten voorzichtig zijn met uitspraken te doen. EC SRH ligt voor westen en noorden rond de 300 m2/s2 maximaal. Het zuidoosten van het land moet genoegen nemen met 50 m2/s2. Kortom, zeer boeiende en mogelijk heftige situatie
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

ron12

3 gewonden door bliksem inslag Zeeland(bron de telegraaf) bij een bouwkraan ???wie gaat er nou met onweer in een bakje zitten :(
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Lind@

Het regent en onweer in Den Haag.

Powered by EzPortal