Onweerskansen 26, 27 en 28 juli

Topic gezien door 160511 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, do 25 jul 2013 - 20:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

MamaAs

Hier net een bui gehad. Geen onweer, helaas.
En nu maar duimen draaien dat wij vandaag en morgen ook iets van onweer krijgen.

riesbruins

Citaat van: Reutel op vr 26 jul 2013 - 10:02
Van mij mogen de vliezen breken!  ;D
mijn buienalarm app voorspeld voor utrecht 42.2 mm/pu regen 10 minuten lang dus dat wordt best wat water als het uitkomt. Hopen dat het zo blijf

Mirandavdg

Zo te zien op de buienradar komt er zo weer wat aan hier, alleen zit ik precies tussen 2 rode vlekken in, beetje jammer. Het is hier al wel lekker afgekoeld.

Marsel

Gerommel aan de zuidoostelijke horizon nu :). Heerlijk dat gegrom.

Reutel

Citaat van: Marsel op vr 26 jul 2013 - 10:06
Blehhh ;D, dus dit wordt het niveau vandaag :P. Uitdrukking was jullie niet bekend denk ik? :P

Ik vrees van wel. ;)

Ontopic maar weer: NWC geeft code rood voor Zeeuws Vlaanderen!

Jan van Ooijen

Citaat van: Mirandavdg op vr 26 jul 2013 - 10:30
Zo te zien op de buienradar komt er zo weer wat aan hier, alleen zit ik precies tussen 2 rode vlekken in, beetje jammer. Het is hier al wel lekker afgekoeld.

Beter er tussen in liggen, kan je foto's maken. Tenminste daar gaat mijn voorkeur naar uit
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Tjitske

Het is weer begonnen, gisteravond hebben wij er hier in Veenhuizen ook nog een onweersdag bij kunnen schrijven. Was niet veel maar toch heerlijk genoten. Nu hopen op meer! Maar zo te zien gaat het weer net langs ons zoals gewoonlijk dit jaar. Gisteravond was een meevaller.

Mirandavdg

Citaat van: Reutel op vr 26 jul 2013 - 10:35
Ik vrees van wel. ;)

Ontopic maar weer: NWC geeft code rood voor Zeeuws Vlaanderen!

Ik kijk vanuit hier op Zeeuws Vlaanderen, het is jammer dat mijn kids vakantie hebben, anders was ik naar de dijk gereden.

Mirandavdg

Citaat van: Jan van Ooijen op vr 26 jul 2013 - 10:35
Beter er tussen in liggen, kan je foto's maken. Tenminste daar gaat mijn voorkeur naar uit

Dat is waar, maar zoals ik hiervoor al zei, mijn kids hebben vakantie en zijn te klein om met dit weer mee te gaan naar de dijk, anders was ik zeker gegaan.

Op dit moment beginnen de hagel kanonnen alweer te schieten.

Fluffje

Citaat van: Jan van Ooijen op vr 26 jul 2013 - 10:35
Beter er tussen in liggen, kan je foto's maken. Tenminste daar gaat mijn voorkeur naar uit

Juistum, je kan de mooie wolkenstructuren zien en het prachtig lichtwerk. Onweer boven je dak is schuilen voor de regen en je ziet eigenlijk geen bal.
onweersdagen 2013: 10
onweersdagen 2014: 25[/

Tjitske

Ik heb een vraag over die hagelkannonen...ik ben daar totaal niet bekend mee maar wat is de bedoeling daarvan? Kan iemand mij dat uitleggen?

Jan van Ooijen

Citaat van: Tjitske op vr 26 jul 2013 - 10:42
Ik heb een vraag over die hagelkannonen...ik ben daar totaal niet bekend mee maar wat is de bedoeling daarvan? Kan iemand mij dat uitleggen?

Hier uitleg: http://nl.wikipedia.org/wiki/Hagelkanon
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Reutel

Enorme activering boven Brabant nu, uit het niets ineens een flinke bui hier!

Mirandavdg

Citaat van: Tjitske op vr 26 jul 2013 - 10:42
Ik heb een vraag over die hagelkannonen...ik ben daar totaal niet bekend mee maar wat is de bedoeling daarvan? Kan iemand mij dat uitleggen?

Er wordt een bepaalde druk omhoog 'geschoten', daardoor gaat de hagel kapot, er komt minder of geen hagel naar beneden. Zo beschermen de fruittelers hun oogst. Op wikipedia staat het uitgebreid uitgelegd. De eerste keer dat ik het hoorde vroeg ik aan mijn man wat het was, ik geloofde hem niet, vond het een raar verhaal, maar het werkt dus blijkbaar wel, het hagelt hier zelden. Ik woon tussen de boomgaarden in.

Inmiddels weer rommels hoorbaar hier.

Tjitske


Danny

Je merkt dat het los komt in Nederland want de Buienradar is al weer overbelast!

GekkeLeo

Citaat van: Danny op vr 26 jul 2013 - 10:47
Je merkt dat het los komt in Nederland want de Buienradar is al weer overbelast!


Fluffje

lekker we vallen dadelijk in de prijzen !! nu mega druppels en wachtend op meer (hoor al af en toe dof gedreun in de verte) :D
onweersdagen 2013: 10
onweersdagen 2014: 25[/

jorentje1997

Opklaringen komen al bijna BelgiĆ« binnen, zodat het goed kan opwarmen voor het echte werk  ;)

Edit: Hier schijnt het zonnetje al  :)

Unknown-user1778

Echt zonde van die bui die uiteindelijk de hele nacht heeft gedonderd boven frankrijk en net voor Nederland volledig deactiveert... dat onweer haat ons dit jaar

Powered by EzPortal