Onweerskansen 26, 27 en 28 juli

Topic gezien door 159112 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, do 25 jul 2013 - 20:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

ron12

Citaat van: studio dewolf op zo 28 jul 2013 - 18:41
Wat is stroboscopisch?
gewoon zeer veel weerlicht,zal een filmpje op zoeken op youtube staan er genoeg van
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

ron12

yep gevonden een filmpje uit duitsland
  hier in Nijmegen kon je vannacht de krant in de tuin lezen zo veel weerlicht was er hier.
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Remy

CO2 Is geen klimaat thermostaat.

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

jones


studio dewolf

Is dat ook stroboscopisch?


GekkeLeo

Citaat van: studio dewolf op zo 28 jul 2013 - 20:02
Is dat ook stroboscopisch?


Als je onder die bui zit wel, nu van een afstand is het een mooie oplichtende cb

dave1976

Hallo
Afgelopen nacht bij de sterrenwacht Halley in Heesch bliksem gefotografeerd.
Nu heeft een vriend van me een foto gemaakt (bijgevoegd),waarop wazige lichtjes (bollen) te zien zijn.
Ik heb precies de zelfde foto gemaakt (twee verschillende camera's en lenzen) en ik heb ze ook op de opname staan,op precies dezelfde plaats.
Weet iemand wat dit is?

Gr Dave Bevers

Marlieke

Eind van de middag ben ik even wezen fietsen hier in de buurt. Weilanden met veel bomen. Maar wat heeft die wind vannacht huisgehouden zeg! Hele bomen geknakt. Bomen gesplitst. En takken groot en klein, heel veel takken...
Ik had vannacht geen lenzen in en een bril heb ik niet ivm een cilindrische afwijking. Dus ik zag niet zoveel vannacht, maar dit had ik toch echt niet verwacht.  :( :o
Elk seizoen vind ik prachtig, maar de zomer en de herfst hebben mijn voorkeur...

dondertje127

Ik heb geen zin meer in mijn video te uploaden. Ik praat er weer teveel doorheen, waardoor de lol er af is.

inca

Citaat van: dave1976 op zo 28 jul 2013 - 20:37
Hallo
Afgelopen nacht bij de sterrenwacht Halley in Heesch bliksem gefotografeerd.
Nu heeft een vriend van me een foto gemaakt (bijgevoegd),waarop wazige lichtjes (bollen) te zien zijn.
Ik heb precies de zelfde foto gemaakt (twee verschillende camera's en lenzen) en ik heb ze ook op de opname staan,op precies dezelfde plaats.
Weet iemand wat dit is?

Gr Dave Bevers

Heb het even aan google gevraagd, is een een reflectie van de regen op de lens met een chromatisch effect. De engelse term: rain orbs
Check google en afbeeldingen en je ziet veel voorbeelden en ook heel wat vage site met paranormale theorie :D

http://www.assap.ac.uk/newsite/htmlfiles/Tailed%20orbs.html
If you put your mind to it, you can accomplish anything! Canon 50D, EF-S 17-55 IS USM 2.8

chazzo

Zo, even dacht ik dat die bui gisterenavond weer voor Antwerpen bleef hangen, maar hij kwam mooi over.

Met gratis constant verlichting, alleen maar CC, en ondergelopen straten en een borrelende wc (dat laatste mocht wel wegblijven want ik had m toch goed verzopen dacht ik).

Kortom hehe!!!

En wat dacht omroep brabant erover? Parodie..

http://www.omroepbrabant.nl/?news/197106802/Code+geel+Code+oranje+BlendTV+parodieert+Brabant+Nieuws.aspx

Thunderfreak

Code Oranje Zaterdag morgen was goed!  Veel mensen op de weg en activiteiten.
Code Geel in de Avond/Nacht was goed! Weinig verkeer op de weg wat tot veel minder ongelukken kan leiden. Verder is het ieder zijn eigen verantwoording wat men doet,men is vaak genoeg gewaarschuwd. We kunnen wel blijven ouwehoeren maar het is toch nooit goed.

Code Rood.  Was totaal geen code rood waardig.  De verwachte Tornado's/downburstgrote hagel is uitgebleven. De zogenoemde lvl 3 dus. Was meer geflits en stevige wind. Kwa regen viel het erg mee. Jah er waren inslagen,maargoed die heb je met elke onweersbui. Hier sloeg de bliksem in in een woning,dak afgebrand. Tja gebeurd gewoon bij onweer.

Daarbij leek het afgelopen nacht vele malen enger en heftiger voor sommige,maar dat komt puur omdat je veel minder  controle erover hebt,en omdat het gewoon achter elkaar flitse.  90% van de mensen zouden gezegd hebben bij deze bui dat het erg mee viel als het overdag was geweest. Daarom vergelijk ik deze bui gewoon met die van Zaterdag ochtend. Vond er niks bijzonders aan,maar het was wel weer even leuk na een toch wel matig siezoen.

Op naar de volgende kansen  :) ;)

Cheers

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

GekkeLeo

Citaat van: Thunderfreak op zo 28 jul 2013 - 21:49
Code Oranje Zaterdag morgen was goed!  Veel mensen op de weg en activiteiten.
Code Geel in de Avond/Nacht was goed! Weinig verkeer op de weg wat tot veel minder ongelukken kan leiden. Verder is het ieder zijn eigen verantwoording wat men doet,men is vaak genoeg gewaarschuwd. We kunnen wel blijven ouwehoeren maar het is toch nooit goed.

Code Rood.  Was totaal geen code rood waardig.  De verwachte Tornado's/downburstgrote hagel is uitgebleven. De zogenoemde lvl 3 dus. Was meer geflits en stevige wind. Kwa regen viel het erg mee. Jah er waren inslagen,maargoed die heb je met elke onweersbui. Hier sloeg de bliksem in in een woning,dak afgebrand. Tja gebeurd gewoon bij onweer.

Daarbij leek het afgelopen nacht vele malen enger en heftiger voor sommige,maar dat komt puur omdat je veel minder  controle erover hebt,en omdat het gewoon achter elkaar flitse.  90% van de mensen zouden gezegd hebben bij deze bui dat het erg mee viel als het overdag was geweest. Daarom vergelijk ik deze bui gewoon met die van Zaterdag ochtend. Vond er niks bijzonders aan,maar het was wel weer even leuk na een toch wel matig siezoen.

Op naar de volgende kansen  :) ;)

Cheers
Gelukkig gaf Estofex een level 3 uit met 15% kans op severe weather. Staar je niet blind op die lvl 3!

Marlieke

Citaat van: Thunderfreak op zo 28 jul 2013 - 21:49
Code Oranje Zaterdag morgen was goed!
Code Geel in de Avond/Nacht was goed! We kunnen wel blijven ouwehoeren maar het is toch nooit goed.
*knip* Jah er waren inslagen,maargoed die heb je met elke onweersbui. Hier sloeg de bliksem in in een woning,dak afgebrand. Tja gebeurd gewoon bij onweer. *knip*
... het was wel weer even leuk na een toch wel matig siezoen.
Op naar de volgende kansen  :) ;)
Cheers

Amen! +1
Elk seizoen vind ik prachtig, maar de zomer en de herfst hebben mijn voorkeur...

Tyshane

Citaat van: GekkeLeo op zo 28 jul 2013 - 21:54
Gelukkig gaf Estofex een level 3 uit met 15% kans op severe weather. Staar je niet blind op die lvl 3!

Level 3 is toch een stapje hoger, niet alleen qua kans, maar ook qua 'heftigheid', het gaat bij level 3 namelijk om extremely severe weather. Maar inderdaad, men moet er niet blind op staren! Het is goed om deze 'threat levels' naast alle andere beschikbare informatie te hebben. Maar het zijn geen wetmatigheden uiteraard...

Level 1: 5 tot 15% kans op 'severe weather', binnen 40 km (radius) van een bepaalde locatie.
Level 2: waarschijnlijk meer dan 15% kans op 'severe weather',  binnen 40 km (radius) van een bepaalde locatie.
Level 3: waarschijnlijk meer dan 15% kans op 'extremely severe weather',  binnen 40 km (radius) van een bepaalde locatie.

jorentje1997

Nog een sfeerfoto van de E17 ter hoogte van Kortrijk van gisteren.


ron12

Zouden de zonnepanelen afgelopen nacht,extra energie hebben kunnen opwekken,met al die bliksems  :P  en als het wel het geval is,dan heten ze van nu bliksempanelen  ;)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

dondertje127

Toch wel heel erg raar dat ze bij weerinstituten geen weeralarm hebben afgegeven voor afgelopen nacht. Voor het minder zware werk van rond twaalf uur gisteren werd wel weeralarm gegeven, en daarna ingetrokken om vervolgens geen weeralarm meer uit te geven voor het zware onweer voor de nacht erop, terwijl ze wisten dat er nieuw zwaar onweer aan kwam.

Mrkos

Citaat van: studio dewolf op zo 28 jul 2013 - 20:02
Is dat ook stroboscopisch?

Ga je nooit naar de disco? Die felle flitsen die in nog minder dan een seconde steeds aan en uit gaan, dat is een stroboscoop ( dat aparaat die dat produceert dan hé ) . Daarom noemen ze onweer waar het heel veel flitst dus zo...


On. Teleurstellende nacht wederom voor Assen. Zoals op het bliksem plaatje al te zien was werd de activiteit een stuk minder toen het eindelijk bij ons aan kwam. Ach ja, wij hadden een level 2, maar level 1 was hier op z'n plaats geweest, jammer dat het dan toch niet meer was opgewarmd beide dagen. Hopelijk volgende week weer kansen (Y)

Powered by EzPortal