Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 16

Topic gezien door 193789 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, do 14 mrt 2013 - 10:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Marcellang

Citaat van: zwoof op za 30 mrt 2013 - 00:08
Vandaag weer nauwelijks boven nul geweest. Sneeuw en ijs, het kan niet op deze winter. Nog grofweg 24 uur tot de zomertijd..... Tot de laatste snik blaast winter 2012 / 2013 zijn adem uit.  8)
Ja mooi hé Zwoof, net weer even sneeuw geruimd, het was wel wat minder dan gisteren ochtend  8)
Gelukkig dat de zomertijd ingaat, want het is nu voor 06.00 uur al licht  :D
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

zwoof

Citaat van: albalinda op za 30 mrt 2013 - 07:08
Ja mooi hé Zwoof, net weer even sneeuw geruimd, het was wel wat minder dan gisteren ochtend  8)
Gelukkig dat de zomertijd ingaat, want het is nu voor 06.00 uur al licht  :D

Elk nadeel heeft zn voordeel. :D Hier ook weer eens een witte wereld..  8)

Ries

prachtig wit weer hier, tigste keer deze winter, en werd net wakker in een wonderschone sneeuwbui en dat wordt nu gevolgd door een mooi zonnetje op die witte wereld...het blijft mooi, hoe vaak ik het deze winter ook al gezien heb!

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

WinschoterWeer


Zaterdagmorgen 30-03-2013 8 uur
Goedemorgen!
Ho-ho-hoooo Merry Chri....wat???....Pasen?....ooooowww sorry....Paashaas kom er maar in dan!  ;)
Voor de verandering maar eens een sneeuwfoto geplaats van hedenochtend ! ? Fijne dagen toegewenst ?

martijn


winter

Opvallend hoe koud de nachten zijn in groot gedeelte van Nederland en vaak enorm grote variatie van de ene op de andere dag. De ene dag in het noorden matige vorst en de volgende dag net -1.
Opvallend daarnaast is de 10cm temperatuur die op veel plaatsen toch bijna streng vorst aangeeft.
Hier minimumtemperaturen van gisteren:http://forum.meteo-service.nl/index.php/topic,3741.msg55958.html#msg55958
Hier temperaturen van vannacht :


ron12

Af en toe motsneeuw in nijmegen,bij plus 3.4 graden
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

DSDLimburg

Pff net eens een beetje in de kaarten liggen kijken maar het lijkt erop dat we dit weer beeld zeker nog gaan zien tot volgende week zondag. In de nacht wat vorst en overdag 5 graden. Wanneer zou die lente nu eens willen komen! Ik denk dat we die wind molens eens goed moeten laten blazen richting het noorden ;)
seizoen 2018/2019

Ramon Oost

Aardig wat lichte sneeuwbuien in het oosten van het land.


dondertje127

Hier inmiddels ook al de 35e sneeuwdag :S

ron12

Volgens mij gisteren nieuw dagrekord voor de maxima temperatuur in de DE BILT 0.1 graad  voor 29 maart,klopt dat???? was op de radio vanmorgen,maar geloof er niets van ;)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Ramon Oost

Citaat van: ron12 op za 30 mrt 2013 - 14:29
Volgens mij gisteren nieuw dagrekord voor de maxima temperatuur in de DE BILT 0.1 graad  voor 29 maart,klopt dat????

Nee klopt niet.. overdag geloof ik rond de 3 graden geworden. Heb even snel gezocht naar de gegevens van gisteren maar kan die nog nergens vinden. Daggegevens van het knmi zijn niet helemaal bijgewerkt...

ron12

Net hier gekeken staat het ook  hier verkeerdhttp://www.weerstastitieken.nl/hellmann nemen de gasten van de radio over van deze  site.
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Rob1047

Hengelo is weerr helemaal wit, sneeuwt erg hard. Lekker donker buiten net kerst haha

wesleylollol

off topic: is acuuweather betrouwbaar ??

on-topic: deze dag mooie zon en af entoe zwarte lucht beetje sneeuw en de zon komt weer

Ramon Oost

Citaat van: ron12 op za 30 mrt 2013 - 14:39
Net hier gekeken staat het ook  hier verkeerdhttp://www.weerstastitieken.nl/hellmann nemen de gasten van de radio over van deze  site.

Ja, maar het klopt niet... gegevens zijn momenteel niet bekend bij het KNMI... zie --> http://goo.gl/Yusqr

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Marcellang

Citaat van: Jan van Ooijen op za 30 mrt 2013 - 16:34
Komt nog genoeg winterse prut aan
Winters prut  ;D hier zicht zo'n 200 m. (geschat) en temperatuur hard dalend door neerslagafkoeling naar 0,5 graden, lekkah  8)
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

Dennis

ik geloof nog niet snel die warmere pluimen  ;D

Powered by EzPortal