Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 16

Topic gezien door 193793 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, do 14 mrt 2013 - 10:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

SniperEye

Vandaag ook sinds lange tijd zonder muts op het hoofd naar huis gefietst. Was nog op de grens van "te koud & muts op" maar je merkt wel dat de zon in kracht toeneemt.

winter

Citaat van: SniperEye op wo 27 mrt 2013 - 20:10
Vandaag ook sinds lange tijd zonder muts op het hoofd naar huis gefietst. Was nog op de grens van "te koud & muts op" maar je merkt wel dat de zon in kracht toeneemt.

Ik zou maar opletten hoor het kan best pijn doen aan je oren als je kijkt hoe koud het nou nog is zeker als het bewolkt is als de zonschijnt zal het denk ik nog net wel/niet kunnen zoals je al zegt. Maar als je gewent bent de hele winter je muts op te doen 's morgens dan zou ik hem maar ophouden tot er echt mooi weer komt.

winter

NIEUWE GFS: weinig spreiding en geleidelijk aan stijgend richting de 10 graden celsius overdag aan het einde van de pluim.
Tot met het weekend temperatuur van overdag rond de 5 graden en in de nachten lichte vorst daarna langzaam stijgend.
Maart verloopt dus toch duidelijk te koud weet niet precies hoeveel graden +- 3 graden te koud en ook April lijkt te koud te beginnen met temperaturen tussen de 5 en 10 graden C overdag.

zorba

Citaat van: winter op wo 27 mrt 2013 - 21:20
Ik zou maar opletten hoor het kan best pijn doen aan je oren als je kijkt hoe koud het nou nog is zeker als het bewolkt is als de zonschijnt zal het denk ik nog net wel/niet kunnen zoals je al zegt. Maar als je gewent bent de hele winter je muts op te doen 's morgens dan zou ik hem maar ophouden tot er echt mooi weer komt.

Ach heb hele afgelopen winter geen muts op gehad, overbodig.. Sta ook gewoon in tshirt op balkon bij min 10 een peukie te roken.. Ach kou is relatief :p  (maar t mag nu wel eens echt lente worden, pfff )
Onweersdagen 2013: 29 | 2014: 39 | 2015: 30 | 2016: 26 | 2017: 17 | 2018: 13 | 2019: 17 | 2020: 10 | Onweersdagen 2021: 0

SniperEye

Citaat van: winter op wo 27 mrt 2013 - 21:25
NIEUWE GFS: weinig spreiding en geleidelijk aan stijgend richting de 10 graden celsius overdag aan het einde van de pluim.
Tot met het weekend temperatuur van overdag rond de 5 graden en in de nachten lichte vorst daarna langzaam stijgend.
Maart verloopt dus toch duidelijk te koud weet niet precies hoeveel graden +- 3 graden te koud en ook April lijkt te koud te beginnen met temperaturen tussen de 5 en 10 graden C overdag.

Normaal voor deze tijd is 11 graden las ik op Meteo Consult website.

Dennis


ron12

In nijmegen valt motsneeuw bij plus 0.2 graden
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

raaijmakers


Henk1976

Citaat van: raaijmakers op do 28 mrt 2013 - 11:32
Assen meldt kleine sneeuwvlokjes

En dan ben ik natuurlijk net niet thuis om het te zien.....  :-\ Maar goed, zal hier in Groningen zo ook wel beginnen.....

glenn

Momenteel ontwikkeld er zich boven België een mooie neerslagzone .
Totaal onverwachts eigenlijk want het zou moeten gaan om buien .
Neerslagradars geven aan dat er tegen de Nederlandse grens regen zou vallen , dat klopt niet ben momenteel in Turnhout en de vlokjes dwarrelen hier heel voorzichtig naar beneden .

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jan van Ooijen

Citaat van: glenn op do 28 mrt 2013 - 15:37
Momenteel ontwikkeld er zich boven België een mooie neerslagzone .
Totaal onverwachts eigenlijk want het zou moeten gaan om buien .
Neerslagradars geven aan dat er tegen de Nederlandse grens regen zou vallen , dat klopt niet ben momenteel in Turnhout en de vlokjes dwarrelen hier heel voorzichtig naar beneden .

Zo zie je maar dat zelfs 12 uur van tevoren een verwachting niet eens klopt ;)
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

glenn

Als ik zie hoe de neerslagzone zich ontwikkeld denk ik dat er vannacht in delen van Vlaanderen wel eens een mooi dekje tot ontwikkeling kan komen .

Remcoz

Zoetermeer meld lichte sneeuw bij 2.6 graden  :o

Weerfreak 1337


Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Weatherboy

Precies onder de 'opklaringsstreep' op de radar. Zonnetje schijnt uitbundig. +2.2°C

jorentje1997


frankaloe

beek en donk meld lichte droge sneeuw  bij 4 grd
http://88.159.160.138/view/viewer_index.shtml?id=303 webcam
niets zo veranderlijk als het weer

winter


Powered by EzPortal