Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 16

Topic gezien door 193808 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, do 14 mrt 2013 - 10:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

winter

Het zal toch nog een paar graden te koud blijven en de leden zijn het dan  nagenoeg helemaal eens.
Zo zal tot 4 april de middagtemperatuur rond de 5-6 graden liggen en in de nachten rond het vriespunt (komende dagen veelal lichte vorst eerst nog).
Vervolgens ligt stijgend tot 9 april tot middag temperaturen van 7-8 graden en nog steeds dicht bij nul in de nachten.
Doordat de wind uit het Oosten blijft waaien blijft er een aanvoer van droge lucht en wie weet gaat er weer een record aan maar niet het prettigste namelijk kans op recordaantal bosbranden in het voorjaar!

hoffies

Hallo mannen,
Ik ben net terug van wintersport, hier is het flink kouder zeg!

Hoorde ik nou dat we kans hebben op sneeuw deze week?

Ik heb zo langzamerhand behoefte aan wat warmte...

Gr. Antoin
Twitter: @hoffnar2911

gilleeesss

Ik denk dat we de normale lente eens overslaan. LOL.. Krijg je al deze luchtdrukverdelingen midden in putje winter.. Zou wat zijn ;)

wimbaens

Citaat van: gilleeesss op wo 27 mrt 2013 - 00:10
Ik denk dat we de normale lente eens overslaan. LOL.. Krijg je al deze luchtdrukverdelingen midden in putje winter.. Zou wat zijn ;)

Of krijg je dit midden in zomer  :P

Ries

Bizar dit hoor; na de meeste vallende en liggen sneeuw die ik me kan heugen in een winter, nu een voorjaar die ijskoud en gortdroog is... Als de temps wat stijgen en de planten dorst krijgen maar sproeien, bizar. En geen verbetering in zicht; tot half april koud en droog. En ik mag in 2e helf van april in een tentje...

jorentje1997

Neerslag tot 4april:



Niet veel dus  ???

Dennis

neerslagkaartje laat overduidelijk zien hoe sterk de blokkade is (straalstroom is diep onder NL door)

zwoof

Ik had er al vaker naar gezocht op het www, maar steeds zonder resultaat. Opeens vond ik gisteren dan toch enkele beelden van mijn eigen woonplaats in deze knetter gave winter van 1979. Heb er meteen een kleine bewerking van gemaakt. Voor mij pure nostalgie :)

http://forum.meteo-service.nl/index.php/topic,3807.new.html#new

jorentje1997

Nieuwe neerslagkaartje, deze ziet er al weer beter uit voor mijn regio. Nu denken jullie vast ''beter???'' ik heb liever wat regen om de paar dagen dan zo'n droge gronden. En of het nu regent of niet ik ga toch naar buiten   ;D


Weatherboy

Citaat van: jorentje1997 op wo 27 mrt 2013 - 11:49
Nieuwe neerslagkaartje, deze ziet er al weer beter uit voor mijn regio. Nu denken jullie vast ''beter???'' ik heb liever wat regen om de paar dagen dan zo'n droge gronden. En of het nu regent of niet ik ga toch naar buiten   ;D

Laat maar lekker wegblijven al die regen. 100% gegarandeerd spoelen we wéér de zee in vanaf klokslag 15 juli tot 2 september. Dan breken we weer neerslag records. Dus hoezo droogte, het gaat toch een keer komen al die regen. Bovendien zul je zien dat halverwege april de stroming gaat draaien naar een WC om niet meer te stoppen, zit je met al die ellendige regen en 12 graden, nou daar wordt je ook niet vrolijk van.

Ik vind het perfect weer zo! De wind is bijna weg en de zon schijnt uitbundig. Prima lenteweer, alleen fractie te fris.

Ramon Oost

Zie dat de laatste pluim nog niet is geplaatst... aanhoudende oostenwind maar wel langzaam lichte stijgende temperaturen doordat de zon krachtiger wordt en het continent steeds meer opwarmt. Komende 10 dagen ook weinig tot geen neerslag (De Bilt).




Weerfreak 1337

Citaat van: Ramon Oost op wo 27 mrt 2013 - 14:30
Zie dat de laatste pluim nog niet is geplaatst... aanhoudende oostenwind maar wel langzaam lichte stijgende temperaturen doordat de zon krachtiger wordt en het continent steeds meer opwarmt. Komende 10 dagen ook weinig tot geen neerslag (De Bilt).



Op het end hogere temperaturen, groeiende neerslagkansen, ondersteund door veel leden. Misschien een overgang naar de eerste lentewarmte met "april showers"? ;D Fotogenieke luchten krijg je dan :) Mgoed even afwachten, de afgelopen weken leek er ook telkens wat aan te komen qua lente, maar de pluim werd telkens naar beneden afgevlakt.

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Ramon Oost

Toch een beetje lente achtig al is het buiten maar een graad of 5.. Nederland prachtig in de zon!


Romigo

Ik heb net een uurtje in de zon gezeten en dat was heerlijk. Je kunt wel merken dat de zon al behoorlijk veel kracht heeft. Als je maar lang genoeg deze oostenwind hebt, dan wordt het vanzelf wel warmer.  :P

MamaAs

Pffft, die winter duuuuuuurt en duuuuuurt. Ooit komt de lente ( of direct in de zomer ) denk ik dan maar.
Alhoewel het in de zon heerlijk is, is de wind toch wel een akelig iets hier aan de kust.
Vanmiddag in de zon, uit de wind op het strand gezeten. Dat was echt warm!
Hadden we dit maar in januari gehad *zucht*

Dennis


Ramon Oost


martijn

Vanmiddag wezen wielrennen maar de wind maakt het toch nog koud

jones

Uiterst stevig en stabiel hogedrukgebied moet ik zeggen :) blijft maar voor oostenwinden zorgen! Dit twee maanden eerder en dan wil ik niet weten hoe dat uitgedraaid zou zijn :P

Koen-IJM

Citaat van: jones op wo 27 mrt 2013 - 19:35
Uiterst stevig en stabiel hogedrukgebied moet ik zeggen :) blijft maar voor oostenwinden zorgen! Dit twee maanden eerder en dan wil ik niet weten hoe dat uitgedraaid zou zijn :P

Een bepaald jaar in de jaren '60... ;-)

Powered by EzPortal