Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 16

Topic gezien door 193795 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, do 14 mrt 2013 - 10:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Kwadrant



Kan iemand dat Hogedruk gebied wat zuidelijker leggen pfffffffff
Don`t feed Angry Wolves

matroesjka-world

Citaat van: bliksems op zo 24 mrt 2013 - 21:45
dat komt omdat ik een paar weken op vakantie ben geweest,dan is het meteen stil hier hahaaaaa!


Welkom terug !!!  ;D ;D ;D
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

edevlieg

SMS WINTER UIT NAAR 3434 wie weet helpt het :P

glenn

Wat gebeurd er hier bij fukushima volgens jullie ? nou er ontstaat nieuwe koude !

Remcoz

wat daar gebeurd? er worden grote hoeveelheden radioactief water in de zee gedumpt :) dat is wat daar gebeurd. niet gek dat de zee daar helemaal van slag is. zie Enenews.com voor gedetalieerde info.

Edit hoe kom je aan dit plaatje? Edit 2 nvm i found it

just0408

Wederom enkele kilometers die uiterst irritante ijskoude wind tegengehad. Van mij mag het echt lente gaan worden. Dit is niet leuk meer.
Ik ben ook niet van steen.

ron12

Op de duitse radio hoorde ik vanmorgen dat we een hele lange periode van oostelijke stroming houden(mogelijk weken lang),en op omroep gelderland hoorde ik zojuist dat we vrijdag/zaterdag kans op sneeuw hebben in zuid Nederland
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Romigo

Als de noordoostenwind maar lang genoeg aanblijft, dan wordt deze vanzelf wel een warme wind. Een oost- noordoostenwind in de zomer geeft vaak mooi droog zomerweer.  ;)

ron12

Citaat van: Romigo op ma 25 mrt 2013 - 13:09
Als de noordoostenwind maar lang genoeg aanblijft, dan wordt deze vanzelf wel een warme wind. Een oost- noordoostenwind in de zomer geeft vaak mooi droog zomerweer.  ;)
tot de herfst dan maar ;)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

arjanbruggink

Citaat van: Romigo op ma 25 mrt 2013 - 13:09
Als de noordoostenwind maar lang genoeg aanblijft, dan wordt deze vanzelf wel een warme wind. Een oost- noordoostenwind in de zomer geeft vaak mooi droog zomerweer.  ;)
Doe maar niet, is niet goed voor de natuur. En die begint trouwens al mooi droog te worden:


©Natuurbrandgevaar.nl
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Weerfreak 1337

Citaat van: Bacci op zo 24 mrt 2013 - 23:23
Lente? waar?  8)



Waar zie jij winter dan op de wat langere termijn? ;) Ik vind dat meer maartse en novemberse temperatuurtjes, niet bepaald "winters". En dat is maar goed ook, ben de vorst zat. :P

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

emil

Deze maart zit vol met verrassingen, vanochtend nog even heerlijk geschaatst op de Onlanden in Eelderwolde (noorden van Drenthe).






Jan van Ooijen

Citaat van: emil op ma 25 mrt 2013 - 14:07
Deze maart zit vol met verrassingen, vanochtend nog even heerlijk geschaatst op de Onlanden in Eelderwolde (noorden van Drenthe).


Haha en dan gaan ze ons verwijten de noorderlingen dat wij te hyper zijn over de 11-stedentocht, maar zelf wel op 3 centimeter ijs schaatsen ;)
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Bacci

Citaat van: Weerfreak op ma 25 mrt 2013 - 13:23
Waar zie jij winter dan op de wat langere termijn? ;) Ik vind dat meer maartse en novemberse temperatuurtjes, niet bepaald "winters". En dat is maar goed ook, ben de vorst zat. :P

Zei ik iets over winter dan? Het weertype lijkt dan eerder op winter dan lente, vooral als er nog een stevige oostenwind staat.

Weerfreak 1337

Citaat van: Bacci op ma 25 mrt 2013 - 14:19
Zei ik iets over winter dan? Het weertype lijkt dan eerder op winter dan lente, vooral als er nog een stevige oostenwind staat.

Och, "waar is de lente  8)" klinkt toch behoorlijk winters. Nee zonder gekheid, ik bedoelde dat het niet meer echt winters word, voor de tijd van het jaar wel, maar de laatste dagen lijkt het hier ook soms meer lente al, dan winter. Geen sneeuw, wat lichte vorst 's nachts, maar overdag in de zon gewoon heerlijk en een graad of 3 tot 6, mits uit de wind natuurlijk :P Typisch gevalletje van de toenemende zonkracht :) Ook is dit niet echt bijzonder dat dit in deze tijd van het jaar zich deze temperaturen voordoen, want we zitten in een tijd waarin het 's nachts vrij gemakkelijk nog kan vriezen. Bijzonder is wel inderdaad dat die oostenwind aardig lang blijft blazen, en van origine arctische lucht is. Schijnt Nederland niet vaak te bereiken, wat vrij logisch is, en al helemaal niet zo laat. Best leuk om eens mee te maken, maar van mij mogen snel de donkere onweerswolken arriveren op een broeiende dag  ;D

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Remy

Citaat van: Weerfreak op ma 25 mrt 2013 - 14:51
Bijzonder is wel inderdaad dat die oostenwind aardig lang blijft blazen, en van origine arctische lucht is.
Als die wind eindelijk eens gaat liggen kunnen we hier de buldozers uit de stal halen om al dat zand terug te vegen... Ik heb liever een sneeuwstorm,sneeuwduinen smelten uiteindelijk vanzelf wel een keertje.
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Marcellang

Citaat van: Remy op ma 25 mrt 2013 - 15:45
Als die wind eindelijk eens gaat liggen kunnen we hier de buldozers uit de stal halen om al dat zand terug te vegen... Ik heb liever een sneeuwstorm,sneeuwduinen smelten uiteindelijk vanzelf wel een keertje.
Idd, heb vanochtend even een oude kast buiten gezet, die hoef ik niet meer te schuren dus  :P
Vanochtend naar Noordwijk, Groningen geweest, en idd op heel veel plaatsen zandverstuivingen gezien ;)
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

Franky46

Die gure wind begint me parten te spelen nu zo onderhand nee het is nog geen weer voor de korte broek voorlopig. >:(

Remy

Citaat van: albalinda op ma 25 mrt 2013 - 16:57
Idd, heb vanochtend even een oude kast buiten gezet, die hoef ik niet meer te schuren dus  :P
Vanochtend naar Noordwijk, Groningen geweest, en idd op heel veel plaatsen zandverstuivingen gezien ;)
Misschien dat ik later in de week nog even bij de lokale zandput ga kijken.
Maar dan neem ik wel een oude camera mee :)
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Powered by EzPortal