Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 16

Topic gezien door 193743 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, do 14 mrt 2013 - 10:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

jones

actuele situatie in België :) Tact nu hier -0.8 maar betwijfel of het een ijsdag wordt...
Bron: www.weerstationmaasmechelen.be


gilleeesss

Kmoet zeggen. Hier ligt er niets, enkel op plekjes een 100ste van een mm ofzo , tusssen ruitewissers.. Maar verder niets. Dus kaartje klopt niet helemaal.

jones

Citaat van: gilleeesss op zo 24 mrt 2013 - 12:08
Kmoet zeggen. Hier ligt er niets, enkel op plekjes een 100ste van een mm ofzo , tusssen ruitewissers.. Maar verder niets. Dus kaartje klopt niet helemaal.
Ja, maar hij beschikt dan ook over relatief beperkte en ook niet-officiële informatie :) vind het tof dat hij die kaartjes maakt want op de site van het KMI moeten we zoiets niet verwachten :P

Joep

Lees op Twitter dat er in zeeland/zeeuwsvlaanderen 10-20 cm sneeuw ligt, kan iemand dat bevestigen?

zwoof


Weerfreak 1337

Citaat van: zwoof op zo 24 mrt 2013 - 09:29


*pluim*



Mooi ook te zien is dat een groot aantal leden voor een groot verschil tussen dag en nacht gaan, dat duid op een grote kans op zonnig (helder) weer met misschien een paar voorjaarsbuien :) Heerlijk die frisse ochtendjes en dan 's middags in T-shirt :P

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Marcellang

Citaat van: zwoof op zo 24 mrt 2013 - 12:46
Zie berichtgeving van de NOS hierover  ;) http://nos.nl/artikel/488048-verbazing-en-frustratie-over-sneeuw.html
Hahaha, hier frustraties over zandverstuivingen  8) btje jammer weer zuidelijke sneeuwval  8)
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

jorentje1997

Citaat van: Joep op zo 24 mrt 2013 - 12:36
Lees op Twitter dat er in zeeland/zeeuwsvlaanderen 10-20 cm sneeuw ligt, kan iemand dat bevestigen?

Vanmiddag rij ik met m'n fietsje naar Sluis dus dan kan ik wel wat meer zeggen :)

studio dewolf

Er ligt 10 cm maar het smelt snel. Nu ligt meest sneeuw alleen op gras en niet meer op straten.

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

ron12

GROOT NIEUWS,Laatste nieuws op 1 april elfstedentocht.
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

TaL

Citaat van: ron12 op zo 24 mrt 2013 - 13:23
GROOT NIEUWS,Laatste nieuws op 1 april elfstedentocht.

op wat, waterskies?  ;)
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

jornonweer

zozo hier is niks gevallen, echt NIKS, even verderop ligt 6cm, achja binnenkort onweer en dan ben ik aan de beurt  ;)
Danger is real, fear is a choice.

Joep


Impreza

Citaat van: Joep op zo 24 mrt 2013 - 12:36
Lees op Twitter dat er in zeeland/zeeuwsvlaanderen 10-20 cm sneeuw ligt, kan iemand dat bevestigen?
Ik ben woonachtig in Oost-Souburg en kan het beamen. 20 cm zal het hier niet wezen dat er gevallen is maar denk dat we aardig in de buurt van de 10 zitten.

Was wel effe vreemd opkijken vanochtend hoor! Ja, ze hadden 'kans op' sneeuw afgegeven. Wat tref je aan?
Een auto die je uit kan graven.
Een achterdeur die niet open ging door een sneeuwhoop.
Glijpartijen op de weg.
Sneeuwschuivers en strooiwagens die overuren draaien en het niet weg krijgen.
Takken van bomen die op knappen staan door de lading.

Het was vanochtend om 09:30 uur nog -4,5 graden. Nu, terwijl ik dit typ, geeft het kwik -1,6 aan. En gister met het journaal maar zeggen: overdag wordt 2 graden boven nul verwacht. Denk dat dat er toch niet van komt vandaag xD

Ik zal zo eens kijken of ik foto's kan nemen ;)

Joep

Citaat van: ron12 op zo 24 mrt 2013 - 13:18
Schade door de wind in Rheden- Gelderland http://www.omroepgelderland.nl/web/nieuws-1/2005151/wind-verwoest-dak-tribune-rheden.htm

Hier is een hek va 10 meter lengte omgewaaid met betonnen palen, gewoon afgebroken. Staat ook vol op de wind vanuit de polder.

eric87

Hier in omgeving Maastricht een 7-9cm overal. Iets naar het oosten ligt (bijna) niks.

Impreza

Bij deze 2 foto's.
De bovenste is in de voortuin genomen, daar is een kleine 13 cm blijven liggen ondanks de harde wind.
De onderste is in de achtertuin genomen welke veelal in de luwte is.

Remy

Uitzonderlijk zo lang als die droge en keiharde oostenwind hier blijft waaien.
De rijbak moest achterin nog wat worden opgehoogd... maar dat hoeft nu niet meer :D


CO2 Is geen klimaat thermostaat.

lionking

Ik kwam net van Thialf Heerenveen naar Stadskanaal en onderweg was er een zeer harde wind,ook was het zicht soms beperkt door zand. Voordeel van dit weer is dat het zo voor de boeren goed droogt.
Sommige mensen willen het liefst hogere temparaturen en voorjaar maar ik vind zelf dat dit weer ook wel zijn charme heeft.
Een flinke wandeling met dit weer is toch ook prachtig,zonnetje,kou,veel wind wat wil je nog meer. ;)

Powered by EzPortal