Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 16

Topic gezien door 193754 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, do 14 mrt 2013 - 10:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

grizzrh

in zuid oost belgië begint zich toch wat te ontstaan pfoeeeee
Doenrade, Limburg

studio dewolf

Begin? Bij mij sneeuwt het al lang. Ik woon in centrum van België.

grizzrh

Citaat van: studio dewolf op zo 24 mrt 2013 - 00:20
Begin? Bij mij sneeuwt het al lang. Ik woon in centrum van België.

ja er Begint iets Te onstaan... de intensiteit neemt namelijk toe in die bui bedoel ik!
Boven luxemburg
Doenrade, Limburg

jones

Net even wakker geworden en kijkje buiten genomen :) ziet aardig wit! Schat zo tussen 4 en 6 cm

klapper

Hier toch een dikke 5 cm sneeuw gevallen, en het sneeuwt nog steeds :p

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

DSDLimburg

Ik sta net op en wat zie ik sneeuw niet zo heel veel maar het blijft liggen, de wind die is ook stevig te noemen.
seizoen 2018/2019

zwoof

De 2 meter temps 08:00 uur vallen toch ietwat tegen. Dauwpunt hier nu wel -19


Marco_Goes

Goes actueel. En het sneeuwt nog steeds, net licht maar nu weer wat harder.

zwoof

Citaat van: Marco_Goes op zo 24 mrt 2013 - 08:36
Goes actueel. En het sneeuwt nog steeds, net licht maar nu weer wat harder.

Lekkere stuifsneeuw, dat maakt het gure plaatje wel compleet.  :) Hier schijnt de zon.

Marsel

Zoals Zwoof hierboven al aangaf zijn de Td's die op dit moment in het midden en noorden gemeten worden echt wel bijzonder te noemen.
Td's liggen daar grofweg tussen -15 en -20 terwijl T's slechts enkele graden onder nul liggen. Levert een RV op van rond of iets minder dan 30%. Toch opvallend op dit tijdstip van de dag in deze tijd van het jaar.
Bijzonder droge lucht dus, verklaart ook meteen het sterk drogende effect.
We mogen de luchtmassa dan ook met recht arctisch noemen. We moeten er dan maar even van
'genieten', zo vaak dringt deze luchtmassa niet door tot op Nederlands grondgebied.

Overigens hier te Woensdrecht ruim 5cm sneeuw. Duintjes lokaal tot >10cm, verstuift soms ook aardig.

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

zwoof

Citaat van: ron12 op zo 24 mrt 2013 - 09:16
Tot en met pasen blijft het koud meld de telegraaf zo juisthttp://www.telegraaf.nl/teleweer/21416502/_Barbaarse_kou_.html

Die gaan uit van de hoofdrun van het Europees model. Die bleef tot gisteravond koud zover je kon kijken. Jan liet net een nieuw kaartje van EC met 16 graden zien voor di 2 april in het lentetopic. Dat klinkt niet best voor de winterliefhebber, ik had persoonlijk ook graag eens uitzonderlijke temps gezien in de zomertijd. ;D

Eens kijken wat de pluim ervan zegt straks.

Edit: dit dus...

Bacci

Oper warme broeder dus, in april gaan we gewoon verder met de winter hoor  ;D

Jan van Ooijen

Citaat van: Bacci op zo 24 mrt 2013 - 10:39
Oper warme broeder dus, in april gaan we gewoon verder met de winter hoor  ;D

We negeren het gemiddelde en kijken alleen maar naar de lijntjes die ons hoop geven?
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

gilleeesss

Citaat van: Jan van Ooijen op zo 24 mrt 2013 - 10:45
We negeren het gemiddelde en kijken alleen maar naar de lijntjes die ons hoop geven?

Haha :D Nu het is een stijgende lijn. Wel beetje maar. Steeds koude pluim zelf op LT voor april! Maar er zit verbetering in voor de winterhaters :D Maar van mij mag het ook wel verwarmen nu.. En het zonnetje wil ik ook wel eens zien.

TaL

En toch wordt dit een zomer dat we niet gaan vergeten, positief dan, haha :)

Ok, on-topic: hier echt barkoud ook, veel sneeuw viel echter niet, voldoende om alles wit achter te laten maar er ligt nog geen halve centimeter.

Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

ron12

Als de luchtdruk verdeling die nu heerst en tot en met herfst blijft bestaan,dan krijgen we een super zomer,met heel veel warmte en droogte.Hier geen ijsdag in nijmegen temperatuur plus 0.1 graad nu,bij een vochtigheidsgraad van 20 procent.en dat in maart ;)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Powered by EzPortal