Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 16

Topic gezien door 193787 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, do 14 mrt 2013 - 10:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

winter

Helmond droge sneeuw en grote vlokken blijft dus liggen !

Arend

Wie weet waar het verschil in geregistreerde maximum temperatuur tussen weerplaza en buienradar vandaan komt mag het zeggen.  ???
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Ramon Oost

Momenteel laagste zeewater temperatuur sinds sowieso 2008.



Weerfreak 1337

Citaat van: Ramon Oost op za 23 mrt 2013 - 15:05
Momenteel laagste zeewater temperatuur sinds sowieso 2008.


Daar ben ik als kustbewoner niet zo blij mee :P Gaat alleen maar langer duren voordat het hier eens echt lekker warm word, uitzonderingen zijn er uiteraard, als er een flinke warme aflandige wind staat. De winter was mooi, maar ben het zat. :P

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

jorentje1997

Citaat van: Weerfreak op za 23 mrt 2013 - 15:46
Daar ben ik als kustbewoner niet zo blij mee :P Gaat alleen maar langer duren voordat het hier eens echt lekker warm word, uitzonderingen zijn er uiteraard, als er een flinke warme aflandige wind staat. De winter was mooi, maar ben het zat. :P

Ik ben ook een kustbewoner en het zijn inderdaad altijd wij die er last van hebben. Als de winter begint en wanneer er wel sneeuw mag vallen dan is het zeewater te warm om aan de kust sneeuw te laten val...

Als het dan eenmaal warmer is dan blijft de kust gewoon koud door dat koude zeewater.. Ik ga verhuizen  ;D

edevlieg

Actuele gevoelstemp van 23-03-2013

Gewoon koud brrrrrrrrrrrrrrrrr

Joep

Hebben we het over 3 cm moet je in engeland is kijken  ;) :o

En hier het filmpje http://www.bbc.co.uk/news/uk-21907837

jorentje1997

Citaat van: Joep op za 23 mrt 2013 - 16:07
Hebben we het over 3 cm moet je in engeland is kijken  ;) :o

En hier het filmpje http://www.bbc.co.uk/news/uk-21907837

Laat dat pakje sneeuw maar mooi in Engeland  ;D Als er zo'n pak sneeuw valt dan kan het toch niet anders dan dat het openbare leven plat ligt? Ik blijft het toch ongelooflijk vinden dat Engeland eigenlijk zo dicht bij ligt...

frankaloe

zouden de treinen er  nog wel rijden.. of hebben ze geen NS :P
http://88.159.160.138/view/viewer_index.shtml?id=303 webcam
niets zo veranderlijk als het weer

Ramon Oost

minimum temperaturen berekend door Hirlam voor komende nacht. Op uitgebreide schaal matige vorst.


Remy

Citaat van: frankaloe op za 23 mrt 2013 - 16:17
zouden de treinen er  nog wel rijden.. of hebben ze geen NS :P
Het enige op rails wat daar nog rijdt is de metro,en zelfs die niet eens overal.

Bdw gelukkig hebben we hier geen stuifsneeuw...


CO2 Is geen klimaat thermostaat.

winter

Temperaturen blijven nog steeds veel te laag voor de tijd van het jaar maart gaat veel te koud verlopen en April waarschijnlijk te koud beginnen.
Naar het weekend toe stijgt de temperatuur volgens GFS en ECMWF geleidelijk naar +5 graden overdag en in de nachten rond het vriespunt. Daarna ontstaat er een grote onzekerheid met 65% van de leden die dit weer voort zetten met temperaturen rond de 5/6 graden overdag en in de nachten rond het vriespunt. De andere leden zo'n  35% van de leden rond laat het 10 graden overdag overdag worden en in de nachten rond de 5 graden. Opvallend aan het eind van de pluim kiezen meer leden voor temperaturen rond 5-6 graden overdag dan in het midden van de pluim. Zo te zien lijkt tevens de maand April te koud van begin te gaan en lijken temperaturen van 15 graden nog ver weg. Het is wel zo dat doordat de wind uit Oost/ZO zal blijven waaien er zonnige dagen op de planning staan.

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Btouring

Heeft iemand een idee wat er vanavond gaat gebeuren hier in west vlaanderen?

gilleeesss

Citaat van: Btouring op za 23 mrt 2013 - 20:04
Heeft iemand een idee wat er vanavond gaat gebeuren hier in west vlaanderen?

Kmi zegt 2-8cm in west vlaanderen.

Joep

Ook in middenwest ontstaat een sneeuwbui


jorentje1997

Jammer dat ik midden in mijn examens zit maar ik zal er toch nog even van genieten. Morgen om 8uur vertrekken om te gaan mtb'en in de sneeuw (als er ligt tenminste) rond 12.30 zak ik rustig af naar Gistel om de start van Gent - Wevelgem mee te maken. S'middags zal ik helaas moeten leren  :(

edit: ik keek net naar buiten en er ligt al wat sneeuw  ;D

jorentje1997

Weer actief gebied richting België


marctsm

oostkamp/ruddervoorde meldt ook sneeuwval, blijft wel (voorlopig) niet liggen op de baan. wat een geluk dat ons dak nu toeligt.

jorentje1997



Van 23/03 20u tot 24/03 18u :  In de loop van de avond en nacht zal de lokale sneeuw geleidelijk blijven liggen en wordt het glad door negatieve wegdektemperaturen. In het zuiden is er lokaal aanvriezende regen.

Volgende sneeuwaccumulaties worden verwacht tussen vanavond 19u en
zondag 19u, waarbij plaatselijke afwijkingen goed mogelijk zijn, mede door
sneeuwophoping én door uiteenlopende computerberekeningen :

West­ Vlaanderen: 2-8 cm
Oost­ Vlaanderen: 2-8 cm
Henegouwen: 2-­8 cm
Vlaams-­ en Waals­-Brabant: 0-­5 cm
Antwerpen: 0-­2 cm
Namen: 0-3 cm
Limburg: 0-­2 cm
Luik: 0-5 cm
Luxemburg: 0-4 cm

Powered by EzPortal