Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 16

Topic gezien door 193801 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, do 14 mrt 2013 - 10:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Jan van Ooijen

Straks als ik op het meteokantoor ben zal ik wel even gifjes maken van de recente run

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Dennis


Marcellang

Citaat van: Jan van Ooijen op vr 22 mrt 2013 - 07:47
Straks als ik op het meteokantoor ben zal ik wel even gifjes maken van de recente run
Super Jan, ben benieuwd tot hoever de sneeuw het land opkomt  :)
Ik moet morgen weer naar het westen toe  8)
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

theowl999999

Citaat van: albalinda op vr 22 mrt 2013 - 08:08
Super Jan, ben benieuwd tot hoever de sneeuw het land opkomt  :)
Ik moet morgen weer naar het westen toe  8)

Bring the snow with you  ;D

Still hope here for Zaterdag  ;)

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

frankaloe

dus zaterdag WEER wit hier....
is er al iets over te zeggen qua hoeveelheden we kunnen verwachten?
momentel een lekker zonnetje bij 0 grd
http://88.159.160.138/view/viewer_index.shtml?id=303 webcam
niets zo veranderlijk als het weer

Jan van Ooijen

Citaat van: frankaloe op vr 22 mrt 2013 - 09:24
dus zaterdag WEER wit hier....
is er al iets over te zeggen qua hoeveelheden we kunnen verwachten?
momentel een lekker zonnetje bij 0 grd

Hoeveelheden zullen niet hoger zijn dan een centimeter of twee als het blijft liggen
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

zwoof

Ochtendpluim:
EC blijft winters en weer als enige  8)


JPP78

morgen 7 bft op de wadden, maar dat is toch geen storm? Hoe dan ook zal erg koud zijn bij -0! Wel een groot verschil 3-4 bft in Fryslân en 7 op het wad. De nacht naar zondag lijkt mij (ook) niet te kloppen. hier in Workum wordt -7 bij 2 bft verwacht, Vlieland -6 bij 7bft!!?? Ben benieuwd hoe het morgen lijkt, maar dit klopt denk ik niet helemaal.
Actuele gegevens van mijn nieuwe weerstation. Workumerwaard/ nabij IJsselmeer.
http://www.weatherlink.com/user/workum

Remcoz

ik ben een winter liefhebber maar het stokje mag nu toch echt worden overgedragen aan de lenten/zomer. Gewoon heerlijk tot laat buiten kunnen zijn zonder jas enzo. genoeg is genoeg

Pascal Soomers

Morgen sta ik de gehele dag voor 't Klokgebouw in Eindhoven te wachten voor een speciaal Epica concert! Helaas is goed weer mij niet gegund :-(. Worden lange uren voor de deur met kou, eventuele sneeuw en een straffe oostelijke wind.....

Voor mij mag de lente nu wel beginnen. De winter is lang en mooi geweest :-).
When a supercell arrives, you must be prepared.

Marcellang

Citaat van: JPP78 op vr 22 mrt 2013 - 10:29
morgen 7 bft op de wadden, maar dat is toch geen storm? Hoe dan ook zal erg koud zijn bij -0! Wel een groot verschil 3-4 bft in Fryslân en 7 op het wad. De nacht naar zondag lijkt mij (ook) niet te kloppen. hier in Workum wordt -7 bij 2 bft verwacht, Vlieland -6 bij 7bft!!?? Ben benieuwd hoe het morgen lijkt, maar dit klopt denk ik niet helemaal.
Nee,ik denk dat je daar wel gelijk in hebt, door zo'n straffe wind verwacht ik ook niet
dat het zover zal afkoelen, -2 hooguit -3  lijkt me, en ja storm met wk 7 nee, foutje bedankt
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

petje

we kunnen toch wel stellen dat we deze winter een sneeuwrijke winter hebben gehad hiero in het zuid oosten...

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Jan van Ooijen

Citaat van: zwoof op vr 22 mrt 2013 - 09:57
Ochtendpluim:
EC blijft winters en weer als enige  8)



Ik weet niet waar jij de winter ziet op de lange termijn... Een significant aantal leden gaan naar de 15 graden toe!
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

zwoof

Citaat van: Jan van Ooijen op vr 22 mrt 2013 - 11:37
Ik weet niet waar jij de winter ziet op de lange termijn... Een significant aantal leden gaan naar de 15 graden toe!

De oper blijft als enige winters aangeven en zit dus als enige helemaal onder in de grafiek en komt overdag nauwelijks boven de 5 graden uit. De rest van de leden berekenen inderdaad veel warmer met veelal waarden ver boven 10 graden overdag waardoor de gemiddelde verwachting rond 10 graden als max uitkomt.  Maar zo ging het dus 10 dagen voor deze periode dus ook in de pluim. En met de koude periode daarvoor ook al.  Op een gegeven moment moest de hele boel toch steeds met de oper mee. Dat is dus wat ik ermee wil zeggen.  En ik weet ook als geen ander dat het niet zo veel zegt, als 1 lid buiten de pas loopt. Maar toch...het is wel opvallend dat juist deze wel trendsetter was voor de afgelopen koude aanvallen en die van nu.  ;)

Romigo

De wind begint hier aardig aan te trekken, op naar een koud weekend qua gevoelstemperatuur.
Ik zie dat ik sneeuw kan verwachten zaterdag in Köln, maar goed dat ik de winterbanden nog onder de auto heb.  :P

Stephanie

KNMI geeft alvast code geel voor het midden en zuiden van het land.

Van tijd tot tijd lichte sneeuwval, waardoor het plaatselijk glad kan worden. Er kan 3-5 cm sneeuw vallen
Geldig: zaterdag 23 maart 2013 vanaf ca 18 uur gedurende ca 14 uur

gilleeesss

Ben benieuwd of het hier regen of sneeuw zal zijn. MOmenteel doet hirlam nogal enkel regen op mijnp laats..

winter

Mooi weer sneeuw en een gesloot sneeuwdek naar waarschijnlijkheid als de 3-5cm klopt en het een beetje door sneeuwt. Aangezien de zon dan bijna onder is zal deze nauwelijks invloed hebben en door de temperatuur van de afgelopen dagen en langdurige sneeuwval op woensdag zal de grondtemp hier dicht bij nul zitten.

Powered by EzPortal