Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 16

Topic gezien door 193923 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, do 14 mrt 2013 - 10:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Marcellang

Citaat van: zwoof op do 21 mrt 2013 - 10:17
Ochtend puim nog steeds een ijsdag regio midden:
Wellicht 2 ijsdagen voor regio oost?
Volhardend pluimpke Zwoof, nb; sneeuw is door de flauwe zon verschwunden  ;D
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

Jan van Ooijen

De recente GFS run gaat met EC mee wat betreft de sneeuwval voor aanstaande zaterdag.
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Bacci

Citaat van: Jan van Ooijen op do 21 mrt 2013 - 12:22
De recente GFS run gaat met EC mee wat betreft de sneeuwval voor aanstaande zaterdag.

Oftewel geen sneeuw...

GHkstra


jorentje1997


Dennis


Bacci

Of krijgt Engeland even de volle lading, bewijst nogmaals dat Nederland een slechte positie is voor sneeuw, extremen komen zoveel vaker voor in Engeland en Duitsland, Noord Frankrijk en soms Belgie, maar wij zitten daar altijd middenin net als het oog van een orkaan.

winter

Ligt er echt aan wordt weer snowcasten maar komt volgens mij door grote tegendruk waardoor neerslaggebied weggedrukt wordt en gewoon verpietert boven west-Belgie en boven GB uitsneeuwt.

emil

Was toch wel een mooie winterochtend vandaag, omgeving Schelfhorst (Noord-Drenthe)




martijn

Citaat van: emil op do 21 mrt 2013 - 19:19
Was toch wel een mooie winterochtend vandaag, omgeving Schelfhorst (Noord-Drenthe)


lenteochtend zou het moeten zijn haha je zou het niet zeggen

just0408

Citaat van: emil op do 21 mrt 2013 - 19:19
Was toch wel een mooie winterochtend vandaag, omgeving Schelfhorst (Noord-Drenthe)

Is dat nou een ooievaar op de foto? Volgens mij wel. Bijzonder.
Ik ben ook niet van steen.

Edwin

20 graden op mijn verjaardag, 29 maart, gaat niet lukken vrees ik :)

Never Stop Exploring

Edwin

Ik moet zaterdag vooralsnog gewoon met de korte broek het veld in en een lekker potje voetballen. Denk dat ik aardig wat lagen kleding aan ga doen + muts en handschoenen.
Never Stop Exploring

gilleeesss


jorentje1997

Citaat van: Edwin op do 21 mrt 2013 - 21:40
Ik moet zaterdag vooralsnog gewoon met de korte broek het veld in en een lekker potje voetballen. Denk dat ik aardig wat lagen kleding aan ga doen + muts en handschoenen.
Ik ga een fietstochtje doen en ik ga toch gaan voor een lange broek in verschillende laagjes, als er terug zo'n ijzige wind staat dan zijn je benen binnen de 15min onderkoeld  8)

Aern

Wat is dat nu weer voor pluim..


Wat bijzonder zeg en ondertussen toch ook wel weer in de betrouwbare termijn, deze Maart gaat zeker de geschiedenisboeken in.
Weet iemand wat het Hellmann record is voor Maart? Kan dat misschien gaan sneuvelen?

.
edit: oké we staan nu op 6,3 en het record is van 1971 met meer als 31 punten,  dat gaan we dus niet meer halen  ;)

Arend

Citaat van: ron12 op wo 20 mrt 2013 - 22:50
laatste ijsdag ooit was op 12 maart 1947
Dank je Ron, maar dat geldt alleen voor De Bilt. Kwam er vandaag achter dat MeteoConsult recent nog een stukje heeft geschreven over late ijsdagen.

Citaat van: zwoof op do 21 mrt 2013 - 10:17
Ochtend puim nog steeds een ijsdag regio midden:
Wellicht 2 ijsdagen voor regio oost?
Ach ja, waarom niet. Moet kunnen.  ;)
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

glenn

afgaande van de 18 u run zou ik durven zeggen dat vooral het westen en het noordelijke deel van belgie zaterdag kans maken op een mooi gesloten sneeuwdek als alles mee zit .
dauwpunt ligt net goed en sneeuw in deze run blijft pal boven belgie hangen het noordelijke deel van belgie trouwens mogelijk opnieuw een ijsdag met max temp van -1°c en mogelijkheid tot sneeuwacummulatie van 3 tot 7 cm

jones

Opnieuw flinke sneeuwhoeveelheden in e nieuwe GFS, vooral voor zuiden Benelux

Jan van Ooijen

Wederom erg lage dauwpunten van -16 tot -22

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Powered by EzPortal