Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 16

Topic gezien door 193759 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, do 14 mrt 2013 - 10:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Aern

Citaat van: Romigo op di 19 mrt 2013 - 23:47
Hebben we toch een kleine ijstijd.... :P

Ok,

ff fact checking.. da's in nu, toch?

mijn data: De gemiddelde etmaal temperatuur in de Bilt.
Tijdvak 1975 t.e.m. 2013 de eerste 3 maanden van het jaar. Jan, Feb en Maart.

koudste 5:

1985       0,19 graden celcius
1979       0,22 graden celcius
1987       0,51 graden celcius
1986       1,15 graden celcius
1996       1,24 graden celcius

Direct daarna komt 2013 met (tot 18-03-2013) 2,30 graden celcius.
Dus tot nu toe is het een koud jaar, maar we hebben natuurlijk nog 3 seizoenen (kwartalen) te gaan.








Weatherboy

Citaat van: winter op di 19 mrt 2013 - 22:41
Mooi, wie heeft het hier over warmere winters en opwarming van de aarde niks van te merken hier in Nederland dit belooft een koud jaar te worden als ik zo kijk, wie weet het koudste jaar sinds het begin van de metingen door de KNMI!!!!

Hou nog toch eens op met die simpele ondoordachte redenen elke keer. Er is al menig keer vertelt en laten zien hoe deze winter verliep. Overigens is dit juist het beste voorbeeld voor opwarming van het klimaat dat je kan hebben. En leer eens wat meer van de mensen die wel is wat nuttigs type. En voeg daarbij wat extra's toe.
Je enthousiasme is niet erg, maar kom niet met stomme redenen aan als je het niet begrijpt, vraag het dan gewoon.

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Weatherman

Tot mijn grote verbazing trok ik de gordijnen open, dachtende dat het mistig was.
Kijk ik verder sneeuwt het gewoon en wordt het wit. goedemorgen :o
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Aern


Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

just0408

Enfin ... vanavond ook 'n sneeuwkansje voor het noordwesten.  :)
Ik ben ook niet van steen.

Roland

Sneeuwt nu een klein uurtje in Nijmegen. Grasvelden worden heel langzaam wat witter, voor het overige blijft er nog weinig liggen. Verder voelt het erg koud aan. Temp rond het vriespunt.

Harry de Hond

Voor de volledigheid dan ook maar weer de zeewatertemp., hij blijft wat achter nu:
Juist.

frankaloe

in een korte tijd behoorlijk wit aan het worden hier..
flinke sneeuwval bij 1 grd
zie webcam onderschrift
http://88.159.160.138/view/viewer_index.shtml?id=303 webcam
niets zo veranderlijk als het weer

Dennis

winter verscherpt vanaf weekend (eerst)

Roland

Ook hier nu serieuze sneeuwval. Lijkt een kwestie van tijd voordat ook trottoirs e.d. wit worden. Ik meet ook slechts 0,1 graad boven nul.

Govert

In Eindhoven gaat het hard.

Fietspaden beginnen ook wit te worden. Op het gras is het sneeuwdek zo goed als gesloten.

SniperEye

Citaat van: Weatherboy op di 19 mrt 2013 - 16:25
Gezeur over de gas rekening. Eigenlijk gewoon frustratie over het weer. De gas rekening wordt niet veel hoger of lager dan dat ie is.

Grote denkfout. Ik hou het gasverbruik zeer nauwkeurig bij. Ongeveer 60% van het gasverbruik wordt verbruikt in de maanden december, januari & februari.

zwoof

Pluim lijkt heel ietsjes warmer dan gisteren. Maar nog steeds bijzonder voor de tijd van het jaar  8)

Tam

Goeiemorgen,

Ik lees al een tijdje mee maar dan toch ff mn eerste berichtje. Weet iemand waar ik gedetailleerde wind verwachtingen kan vinden? Isvbij die neerslag zone de wind sterker of minder sterk dan de 3 a 4 vanuit het NO? Ik wil namelijk stukje fietsen met mn zoontje, kasteeltje kijken, maar die ligt zo'n 18 km ten W/ZW van ons. Heb ik windje tegen op de terug weg. Sneeuw maakt niet zoveel uit tenzij het >5cm wordt.

Alvast bedankt!

(Oja regio Apeldoorn Arnhem ohm.)

Marcellang

Citaat van: zwoof op wo 20 mrt 2013 - 10:42
Pluim lijkt heel ietsjes warmer dan gisteren. Maar nog steeds bijzonder voor de tijd van het jaar  8)
ietsie pietsie  ;D wat me wel opvalt is de zekerheid hierin tot 28 maart  ;)
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

Ploeps

Nu ook matige sneeuwval (kleine vlokken) in Arnhem-Oost.
Liefhebber van weer-uitersten.

ron12

sneeuw bij -0.1 graden in nijmegen
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Vomera

Hier nog gewoon regen en temp van 3.2 graden :)

Powered by EzPortal