Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 16

Topic gezien door 193745 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, do 14 mrt 2013 - 10:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jur


martijn

Hoop op wat sneeuw hier de tijd zal het laten zien

glenn

Kmi geeft voor morgen voor het noorden en oosten van België eerst lichte natte sneeuwval overgaand in Matige tot Hevige sneeuwval

grizzrh

Citaat van: Remy op di 19 mrt 2013 - 13:05
Gasrekening? Ik zal er aan denken als ik mijn houtkachel straks bijvul :D
Er lopen hier veel paardenmeisjes rond,en die willen het naarmate het buiten kouder wordt binnen nog warmer hebben.
Heel de winter dus 26 graden hier,das met dat loeidure Nederlandse gas niet te betalen.

bah dan blijft je toch kapot ? :P ik heb nooit verwarming lopen.. lekker koel
Doenrade, Limburg

Weatherboy

Citaat van: vlerk op di 19 mrt 2013 - 14:29
26? Dat is toch niet te harden, bij mij altijd 19 graden.

Gezeur over de gas rekening. Eigenlijk gewoon frustratie over het weer. De gas rekening wordt niet veel hoger of lager dan dat ie is. Ook het gezeur dat alles duurder gaat worden door mislukte oogsten ook bullshit. Los van het feit dat het duurder wordt komt dat niet door het weer. Alles wordt toch steeds duurder, niet door het weer maar door het kabinet. Die discussie gaan we hier verder niet voeren, maar een prachtig excuus voor de regering om de stookkosten wéér flink te verhogen. Niet het winterweer dus.

Overigens, hier staat de kachel constant op 21 graden. En wij krijgen elk jaar terug, in een niet geïsoleerd huis. Gaan we ook zeuren als het 35 graden is? En de airco op volle toeren draait? Goh wat zal alles duurder worden met stroom, en wat zullen de oogsten mislukken dan zeg, poeh!

Sorry Jan, maar dit is gewoon frustratie zeuren van je! Ik had je toch wel hoger ingeschat...

Citaat van: ron12 op di 19 mrt 2013 - 11:09
en vergeet de gasrekening niet

Jan van Ooijen

Citaat van: Weatherboy op di 19 mrt 2013 - 16:25


Sorry Jan, maar dit is gewoon frustratie zeuren van je! Ik had je toch wel hoger ingeschat...

Als jij dat denkt moet je dat vooral denken. Ik denk er zo over en dat heeft totaal niets met wat voor weertype te maken dan ook. Ben immers afhankelijk van elk weertype ;)
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jan van Ooijen

Hirlam weer een stukje minder tov de voorgaande run, de winterse neerslag in de vorm van sneeuw cq natte sneeuw zal voornamelijk in de zuidelijke provincies gaan vallen. Elders gewoon regen. De temperaturen op hoogte zijn ook te warm. Echter positie van het tweede laagje kan straks weer anders zijn

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

glenn

gfs berekend nu ook een mooi pak sneeuw voor noord belgie en de rest van belgie ook grote kans op sneeuw nu volgens niewste gfs komende 48 uur!

Jan van Ooijen

Citaat van: glenn op di 19 mrt 2013 - 16:40
gfs berekend nu ook een mooi pak sneeuw voor noord belgie en de rest van belgie ook grote kans op sneeuw nu volgens niewste gfs komende 48 uur!

Dik pak sneeuw is iet wat overdreven. Maximaal twee centimeter en is ook zo weer weggespoeld. Maar ook hier geldt... Positie laagje. GFS is wel wat beter tov Hirlam wat betreft de temperaturen op hoogte enz.


Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

martijn


winter

Mag echt niet uit hoeveel er valt het is binnen een uur weer verdwenen vorige week dinsdag precies 1 week geleden hier in Helmond s'morgens het dikste pak van de hele winter gevallen meer als 10 cm overal, in de late middag was er geen gesloot sneeuwdek meer alleen in de struiken wat !!!!

Romigo

Even een vraagje: hoe bijzonder is het hoog in de buurt van Groenland met 1070 hPa?

Weatherboy

Citaat van: Romigo op di 19 mrt 2013 - 17:04
Even een vraagje: hoe bijzonder is het hoog in de buurt van Groenland met 1070 hPa?

Uhm, slechts 1 keer voorgekomen. 1895. Dus erg bijzonder;)

enrico1972

Citaat van: Ramon Oost op di 19 mrt 2013 - 10:13
Afschrijven? De lente liefhebber doet dat misschien maar de winterliefhebber natuurlijk niet. En zo iemand als ik ook niet... Hou wel van extremen :)

Ben nu echt wel klaar met de winter en dan met name de nachtvorst die er weer aan zit te komen.
Betekend gewoon dat geplande wegwerkzaamheden grote kans op weer afgezegd gaat worden dus nog steeds minder inkomsten voor mij.
Kom nog steeds niet aan me geplande 40 uur per week.
Moet die gemiste uren dus de weken er na weer zien in te lopen schat ongeveer 12 weken van 20 uur p.w. extra daar voor nodig te hebben.
In dit land dient u de wet te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen zijn.

In dit land dient u https://sites.google.com/site/johannsmeteouitleg/ te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen zijn.
Met dank aan lid Nickname.

Zynex

Man ik wil de lente :( ik moet buiten trainen en dat kan zo niet!

Marcellang

Citaat van: Zynex op di 19 mrt 2013 - 18:54
Man ik wil de lente :( ik moet buiten trainen en dat kan zo niet!

Man, dan ga je binnen trainen  :P
Laat het weer me nog maar een paar keer verrassen 8)
Economische belangen wegen wat zwaarder voor me (verkoop zelf ook geen drol )
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

jorentje1997

Citaat van: albalinda op di 19 mrt 2013 - 19:21
Man, dan ga je binnen trainen  :P
Laat het weer me nog maar een paar keer verrassen 8)
Economische belangen wegen wat zwaarder voor me (verkoop zelf ook geen drol )

Wel ik laat me ook heel graag verassen en zeker als grote winter en sneeuwliefhebber. Maar... het is ondertussen wel al 19maart en voor mij hebben we tot nu toe wel even genoeg sneeuw gezien in 2013, ik ben eerder voor de sneeuw in november-december dan in maart en als ik eerlijk mag zijn dan krijg ik nu ook wel bijzonder veel goesting in een lekker zonnetje waar je in T-shirt in de tuin kan zitten  :)

& over dat binnen trainen. Ik ben zelf een wielrennertje en als ik mag kiezen om op de rollen te trainen in een kamertje met de radio aan of lekker in het zonnetje tussen alle andere wielertoeristen dan is de keuze snel gemaakt. (Maar als het sneeuwt dan haal ik wel eens graag mijn mountainbike uit)  ;D

Maar natuurlijk heeft klagen in dit topic geen enkele zin en van mij mag het gerust tot volgende week dinsdag 10.20uur echt kut weer worden, op die dinsdag eindigen namelijk mijn examens en kan ik gaan genieten van een (welverdiende ;D) 3weken lange vakantie. 8)

martijn

Citaat van: jorentje1997 op di 19 mrt 2013 - 19:39
Wel ik laat me ook heel graag verassen en zeker als grote winter en sneeuwliefhebber. Maar... het is ondertussen wel al 19maart en voor mij hebben we tot nu toe wel even genoeg sneeuw gezien in 2013, ik ben eerder voor de sneeuw in november-december dan in maart en als ik eerlijk mag zijn dan krijg ik nu ook wel bijzonder veel goesting in een lekker zonnetje waar je in T-shirt in de tuin kan zitten  :)

& over dat binnen trainen. Ik ben zelf een wielrennertje en als ik mag kiezen om op de rollen te trainen in een kamertje met de radio aan of lekker in het zonnetje tussen alle andere wielertoeristen dan is de keuze snel gemaakt. (Maar als het sneeuwt dan haal ik wel eens graag mijn mountainbike uit)  ;D

Maar natuurlijk heeft klagen in dit topic geen enkele zin en van mij mag het gerust tot volgende week dinsdag 10.20uur echt kut weer worden, op die dinsdag eindigen namelijk mijn examens en kan ik gaan genieten van een (welverdiende ;D) 3weken lange vakantie. 8)
+1 fiets zelf ook liever buiten :)

Marcellang

Citaat van: jorentje1997 op di 19 mrt 2013 - 19:39
Maar natuurlijk heeft klagen in dit topic geen enkele zin en van mij mag het gerust tot volgende week dinsdag 10.20uur echt kut weer worden, op die dinsdag eindigen namelijk mijn examens en kan ik gaan genieten van een (welverdiende ;D) 3weken lange vakantie. 8)
Heerlijk man, lekkere vooruitzichten voor je, lekker  8)
Nog  even doorbijten dan maar, geldt ook voor het weer  :)
En Martijn, is ook lekkerder buiten fietsen, alleen durf hier mijn fiets niet te laten zien  :P
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

martijn

Citaat van: albalinda op di 19 mrt 2013 - 19:44
Heerlijk man, lekkere vooruitzichten voor je, lekker  8)
Nog  even doorbijten dan maar, geldt ook voor het weer  :)
En Martijn, is ook lekkerder buiten fietsen, alleen durf hier mijn fiets niet te laten zien  :P
Haha heb ook geen fiets van duizend euro :p

Powered by EzPortal