Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 16

Topic gezien door 193769 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, do 14 mrt 2013 - 10:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

zwoof

De ochtendpluim  8)

Edit: bijna tegelijk, maar lekker bizar pluimpje weer   ;D

Dennis


Jan van Ooijen

Mwoah afschrijven niet... Zie na de tien daagse maar eens. Maar goed, het is niet anders. We zullen zien wie dat er het hardste getroffen gaat worden door deze koud want er zal een hoop geklaag zijn als alles weer duurder gaat worden.
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Ramon Oost

Citaat van: Dennis op di 19 mrt 2013 - 10:08
Maart afschrijven?  ;D

Afschrijven? De lente liefhebber doet dat misschien maar de winterliefhebber natuurlijk niet. En zo iemand als ik ook niet... Hou wel van extremen :)

Dennis

Citaat van: Ramon Oost op di 19 mrt 2013 - 10:13
Afschrijven? De lente liefhebber doet dat misschien maar de winterliefhebber natuurlijk niet. En zo iemand als ik ook niet... Hou wel van extremen :)

daar doelde ik ook op  ;)  (lente krijgt bijna geen kans meer)

Ramon Oost

Natte sneeuw ten oosten van Apeldoorn.


Bacci


Ramon Oost


ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Roland

Tjonge jonge. Er gaan gewoon nog Hellmannetjes bijkomen. Zondag ijsdag in het noordoosten?

ron12

Citaat van: Jan van Ooijen op di 19 mrt 2013 - 10:10
Mwoah afschrijven niet... Zie na de tien daagse maar eens. Maar goed, het is niet anders. We zullen zien wie dat er het hardste getroffen gaat worden door deze koud want er zal een hoop geklaag zijn als alles weer duurder gaat worden.
en vergeet de gasrekening niet
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Remcoz

de winter weet niet van wijken al ben ik er nu toch wel klaar mee haha

Danny

GFS ziet voor het weekend weer goede kansen op matige vorst op 1.5m. hoogte in NO Nederland......

Jan van Ooijen

Hirlam laat in de nieuwe run het laagje iets gunstiger liggen wat betreft de sneeuwkansen. Nu krijgt ook het midden van het land te maken met (natte) sneeuw, gevolgd door regen. In de avond toenemende kansen op (natte) sneeuw in het noordelijk deel van het land en de wadden.

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Weatherman

Gisteren stond de verwachting van het KNMI nog op 11 a 12 graden, nu 2 tot 4 graden.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Jan van Ooijen

KNMI Guidance

Boven de Noordzee winterse neerslag met de oostelijke stroming boven het warme zee water, vooral in de buurt van een, niet-genoemde, barokliene zone. De occlusie behorende bij het eerste laagje zorgt in de zuidelijke provincies voor wat (buiige) regen te zorgen. Met name in het zuiden is er een kleine convectieve component mogelijk kijkende naar de progtemps. Als deze zone komende nacht boven het midden stagneert en onderin met de oostelijke stroming koude lucht wordt aangevoerd zou er nog wat natte sneeuw kunnen vallen, hoeveelheden echter gering, NESO geeft dit aan. Neerslag bij het tweede laagje is een aandachtspunt qua positionering, zie ook modelbeoordeling. We gaan nu eerst van van (natte) sneeuw (uit), later op de dag regen en natte sneeuw in het zuiden en oosten van het land, welke woensdag in de loop van de dag geleidelijk naar Duitsland wegtrekt.
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jan van Ooijen

Door sneeuwval kan het plaatselijk glad worden   Geldig: woensdag 20 maart 2013 vanaf ca 06 uur gedurende ca 6 uur

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

theowl999999

Citaat van: Jan van Ooijen op di 19 mrt 2013 - 11:45
Hirlam laat in de nieuwe run het laagje iets gunstiger liggen wat betreft de sneeuwkansen. Nu krijgt ook het midden van het land te maken met (natte) sneeuw, gevolgd door regen. In de avond toenemende kansen op (natte) sneeuw in het noordelijk deel van het land en de wadden.

Bedankt Jan

Remy

Citaat van: ron12 op di 19 mrt 2013 - 11:09
en vergeet de gasrekening niet
Gasrekening? Ik zal er aan denken als ik mijn houtkachel straks bijvul :D
Er lopen hier veel paardenmeisjes rond,en die willen het naarmate het buiten kouder wordt binnen nog warmer hebben.
Heel de winter dus 26 graden hier,das met dat loeidure Nederlandse gas niet te betalen.
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

vlerk

Citaat van: Remy op di 19 mrt 2013 - 13:05
Gasrekening? Ik zal er aan denken als ik mijn houtkachel straks bijvul :D
Er lopen hier veel paardenmeisjes rond,en die willen het naarmate het buiten kouder wordt binnen nog warmer hebben.
Heel de winter dus 26 graden hier,das met dat loeidure Nederlandse gas niet te betalen.

26? Dat is toch niet te harden, bij mij altijd 19 graden.

Powered by EzPortal