Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 16

Topic gezien door 193744 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, do 14 mrt 2013 - 10:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

TaL

Citaat van: jones op zo 17 mrt 2013 - 18:22
Winter nog niet afgelopen volgens GFS12z! de grens met koude en warme lucht komt boven de Benelux te hangen! Hopelijk de volgende runs iets zuidelijker met die grens :P

Laat die grens daar maar liggen
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

theowl999999


snowsquall


Jan van Ooijen

Dan ook maar de pluim erbij doen dan?

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Arend

Onderstaand GFS en GEM beide 12z op 240 uur, totaal verschillende settings, maar het resultaat blijft voor ons zo'n beetje hetzelfde.  ??? (uiteraard is dit alles op onbetrouwbare termijn, maar wel opvallend)
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Marcellang

Klein Stavern meldt (natte) sneeuw  8)
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

peter 76


Bacci

Komende week wordt erg spannend, Battle speelt weer letterlijk boven ons land af. Noordoosten kan na maandag weer de winter in.

Henk1976

Citaat van: albalinda op zo 17 mrt 2013 - 22:06
Klein Stavern meldt (natte) sneeuw  8)
Al een half uur matige sneeuwval. Inmiddels 1,5-2 cm op auto's, gras en schutting. Terras en weg zijn nog te warm.

marco-groningen

En dan wordt je wakker is het alweer wit  :-\
Ik heb heb nu echt wel gehad met de winter hoor. Zit al veel te lang thuis daardoor. Ik wil weer aan het werk!

mauriceb

Laten we vandaag maar eens een run zien die de lente in gaat luiden want ben er wel een beetje klaar mee :)

Roland

Gisteravond in Nijmegen een tijdje regen, maar zeker geen winterse neerslag gehad.

Op het ogenblik een strakblauwe lucht met enkele witte wolkjes. Doet lenteachtig aan. Temp nu 6,4.

Wordt de komende dagen spannend hoe de drukverdeling richting het weekend eruit komt te zien. Ziet er soms killetjes en winters uit, maar volgens mij kan het begin volgende week ook zomaar 13/14 graden worden als de wind meer de zuid-zuidoosthoek weet te vinden. Dat we op het randje liggen is wel zeker en natuurlijk weer heel interessant.

glenn

Winter is voor het zuiden nog niet voorbij woensdag voor zuid nederland en noord belgie tot 7 cm sneeuw volgens gfs !

Jan van Ooijen

Citaat van: glenn op ma 18 mrt 2013 - 12:02
Winter is voor het zuiden nog niet voorbij woensdag voor zuid nederland en noord belgie tot 7 cm sneeuw volgens gfs !

Winter is woensdag gewoon voorbij
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

mauriceb

Citaat van: glenn op ma 18 mrt 2013 - 12:02
Winter is voor het zuiden nog niet voorbij woensdag voor zuid nederland en noord belgie tot 7 cm sneeuw volgens gfs !
Ik denk het niet, wellicht winterse neerslag maar geen sneeuwdek gok ik. temps op 850 hpa aan de hoge kant (-4 a -5 ). Dauwpunt wel onder nul in midden nederland dus misschien wat hagel?

Jan van Ooijen

Hirlam laat regen zien voor aanstaande woensdag. Temps 1500 meter -3 á -4 en op 1000 meter +1



Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

mauriceb

Citaat van: Jan van Ooijen op ma 18 mrt 2013 - 12:15
Hirlam laat regen zien voor aanstaande woensdag. Temps 1500 meter -3 á -4 en op 1000 meter +1

Idd, wat ik had gekeken was GFS dus geen sneeuw iig. had ik ook niet verwacht al zeg ik het zelf. De dagen worden te lang :)

Roland

Citaat van: Jan van Ooijen op ma 18 mrt 2013 - 12:07
Winter is woensdag gewoon voorbij
Maar het zal een dag worden om snel te vergeten. Nat, kil en onplezierig.

just0408

Fijn ... dit was dus de winter. Nu op naar een mooie zomer.
Ik zie jullie weer terug rond begin december als de eerste sneeuwkans zich weer voordoet.  :P
Ik ben ook niet van steen.

Bacci

Nog steeds sneeuw op de kaarten voor komend weekend, volgens GFS.

Powered by EzPortal