Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 16

Topic gezien door 192983 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, do 14 mrt 2013 - 10:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

alaind86


just0408

Alhoewel ik wel wat zie aankomen op 'onze' Noordzee.
Ik ben ook niet van steen.

Bacci

Citaat van: just0408 op do 14 mrt 2013 - 22:44
Alhoewel ik wel wat zie aankomen op 'onze' Noordzee.

Dat is de storing die ons morgen wat sneeuw moet brengen

ron12

oosten en het westen(klein gebied) al -6 graden de rest er tussen in hier in nijmegen -4.2 http://www.weerplaza.nl/actueel groot gebied onder de -10 al op 10 cm hoogte
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Ramon Oost

Zal nu even Gifjes maken van GFS, Hirlam en NAE. Dadelijk op het het forum.

Bacci


Ramon Oost

Hierbij animatie's van diverse weermodellen betreft de sneeuw van morgen. Zelf denk ik dat we voornamelijk met sneeuw te maken gaan krijgen. In het westen kan de sneeuw wel sneller overgaan in regen. De temperatuur in de hogere luchtlagen liggen namelijk nog geruime tijd gunstig voor sneeuw. Achter het front loopt de temperatuur aan de kust op tot een graad of 4/5. De hoeveelheden zullen veelal tussen de 1-4cm liggen. In het zuiden en midden mogelijk ietsje meer.

GFS


Hirlam


NAE

Bacci

Citaat van: Ramon Oost op do 14 mrt 2013 - 23:35
Hierbij animatie's van diverse weermodellen betreft de sneeuw van morgen. Zelf denk ik dat we voornamelijk met sneeuw te maken gaan krijgen. In het westen kan de sneeuw wel sneller overgaan in regen. De temperatuur in de hogere luchtlagen liggen namelijk nog geruime tijd gunstig voor sneeuw. Achter het front loopt de temperatuur aan de kust op tot een graad of 4/5. De hoeveelheden zullen veelal tussen de 1-4cm liggen. In het zuiden en midden mogelijk ietsje meer.

Bedoel je dat de modellen de sneeuw onderschatten? want hirlam geeft voor vooral het zuiden sneeuw in het 2e gebied en daarboven regen (lijkt mij een beetje raar dat het in het noorden de kans op sneeuw kleiner is).

Jeroen22

In nieuwegein is het zo 5 min geleden licht begonnen met sneeuwen

Ramon Oost

Citaat van: Bacci op do 14 mrt 2013 - 23:50
Bedoel je dat de modellen de sneeuw onderschatten? want hirlam geeft voor vooral het zuiden sneeuw in het 2e gebied en daarboven regen (lijkt mij een beetje raar dat het in het noorden de kans op sneeuw kleiner is).

Nja onderschatten... Denk dat de neerslag in het binnenland langer als sneeuw valt dan Hirlam bijvoorbeeld aan geeft.

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jan van Ooijen

Voorwaarschuwing van NWC voor zware sneeuwval

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Bacci

KNMI geeft geen waarschuwingen meer, zal het dus niets voorstellen?

Jan van Ooijen

Citaat van: Bacci op vr 15 mrt 2013 - 08:11
KNMI geeft geen waarschuwingen meer, zal het dus niets voorstellen?

Dan kan je er nu vanuit gaan dat er wat valt ;)
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

theowl999999


Jan van Ooijen

Denk dat NAE toch wel aardig goed zit qua verwachting



Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Bacci

Citaat van: Jan van Ooijen op vr 15 mrt 2013 - 08:43
Dan kan je er nu vanuit gaan dat er wat valt ;)

Haha inderdaad, als ik kijk naar buienradar en actuele temp. dan zie ik dat er zoiezo een bepaalde tijd sneeuw gaat vallen, en dat zorgt toch voor gladheid? en vergeet niet de grondtemp na zo'n koude nacht, natuurlijk zal het uiteindelijk wegsmelten maar het blijft echt eerst wel liggen.

wesleylollol

pijnacker (zuid-holland) 2,6 boven nul hopen dat het nu nog blijft liggen de verwachte sneeuw en anders zeg ik gedag tegen einde episode 5 en zeg ik tegen episode 6 goedemorgen :)

psst: dat buitje over zuidholland viel geen neerslag bij mij uit ik weet niet of dat ook bij andere is

Marcel

Citaat van: wesleylollol op vr 15 mrt 2013 - 09:18
pijnacker (zuid-holland) 2,6 boven nul hopen dat het nu nog blijft liggen de verwachte sneeuw en anders zeg ik gedag tegen einde episode 5 en zeg ik tegen episode 6 goedemorgen :)

psst: dat buitje over zuidholland viel geen neerslag bij mij uit ik weet niet of dat ook bij andere is

Ook hier in het Westland te zuid holland is nu helemaal geen neerslag gevallen. Ook hier is het +2 graden Celsius
Met vriendelijke groet,
Marcel  Mijn hobbypagina: https://www.flickr.com/photos/marcelwestland/

Powered by EzPortal