Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 4

Topic gezien door 338894 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 07 dec 2012 - 19:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

JPP78

geen sneeuw hier op de ijsselmeerkust, maar toch -6.9!
Actuele gegevens van mijn nieuwe weerstation. Workumerwaard/ nabij IJsselmeer.
http://www.weatherlink.com/user/workum

Erik V

Net even bij het knmi gekeken. Pluim is bagger. 70% kans op een soort van kwakkelen. Jammer maar de winter duurt nog wel even.
Goedemorgen trouwens.

SniperEye

Citaat van: Jan van Ooijen op vr 07 dec 2012 - 22:00
Ach morgen weer weg. Richt je liever op morgenavond ;)

Tweede run op rij van de pluim waar zowel control als oper boven 0 duiken. Neemt niet weg dat het gemiddelde nog steeds rond 0 zweeft.

Erik V

Had mij wel verheugd op een vroege winterperiode. Maar goed, het kan nog veranderen...... Hopelijk

Ries


Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Wilfred Janssen

Homoet als enigste weerstation vandaag onder de -13! Mijn gemeten minimum is -13,1 graden en is gemeten in Homoet (Overbetuwe, Gelderland... Ongeveer 20km ten zuiden van KNMI station Deelen)
Operationeel meteoroloog bij Weerplaza
Meer weer: https://twitter.com/WilfredJanssen_

Jan van Ooijen

KNMI Guidance

In de loop van de middag neemt de kans op neerslag van het noordwesten uit toe op nadering en passage van de oude occlusie. NESO en Harmonie en EC laten in de loop van de middag de neerslag het noordwesten en westen bereiken als regen en/of natte sneeuw. Dit komt goed overeen met de daar opgelopen temperaturen. Bij het verder naar het oosten trekken wordt de kans op IJZEL en in ieder geval de kans op bevriezing neerslag op een bevroren ondergrond steeds aannemelijker. De progtemps laten gedurende enige uren een ijsdriehoek zien. Alleen in het uiterste oosten en zuidoosten zou nog heel even droge sneeuw kunnen vallen. De neerslag behorend bij het warmtefront die later in de avond het westen bereikt valt in het grootste deel van het land gewoon als regen of motregen, alleen in het uiterste oosten zou de neerslag nog in een mengvorm van natte sneeuw of IJZEL.
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Dennis


Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Zynex

Jan, denk jij ook dat het volgende week gewoon gaat kwakkelen? op dit moment geeft eigenlijk alles dat aan toch?

MamaAs

Citaat van: JPP78 op za 08 dec 2012 - 08:09
geen sneeuw hier op de ijsselmeerkust, maar toch -6.9!

En de sloten liggen dicht!  ;D

Jan van Ooijen

Citaat van: Zynex op za 08 dec 2012 - 09:34
Jan, denk jij ook dat het volgende week gewoon gaat kwakkelen? op dit moment geeft eigenlijk alles dat aan toch?

Ja maar er zijn ook kansen voor sneeuw
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

vivalavida



Roan

Ik heb een vraag, waarom is de luchttemperatuur in Arnhem en omgeving het koudste geweest terwijl de temperatuur op 10cm veel minder laag uitvalt? Is dit omdat er 10cm sneeuw (wat aannemelijk klinkt aangezien het in de sneeuw minder koud is)  of word er gerekend vanaf de laag sneeuw en dan 10cm er boven?

Remy

Citaat van: vivalavida op za 08 dec 2012 - 09:45
Gisteravond hebben ze bij ons op het dorpsplein nog iets ehh, artistieks? gemaakt... (18+ zullen we maar zeggen)

foto
Wat is er 18+ aan ?
Ik zie gewoon een pleintje met een ondergesneeuwde zwengelpomp :)

Ik ben iig heel benieuwd naar de aangekondigde ijzel,dat hebben we in ons land niet vaak,en als het gebeurt dan is het meestal maar heel weinig omdat het vrij snel overgaat in sneeuw of lauw water regen.
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Mike25

vanacht -11,1 ° C geweest bij Apeldoorn brr. Ben benieuwd hoe het uit gaat pakken vanavond en wat er gaat komen, buien radar geeft sneeuw vanaf +/- 20uur bij ons maar we zullen zien ;)

gilleeesss

hier nog niet echt winter hoor ;) . 0.4°C als minimum gehad, en nu al 2°C.

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Powered by EzPortal