Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 3

Topic gezien door 161188 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 05 dec 2012 - 22:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mike25

ik ben reuze benieuwd wat er komen gaat :), hier is nu nog z'n 2 a 3 cm over gebleven bij Apeldoorn. Temperatuur nu is -0,9 °C

Oele


Jan van Ooijen

Er gloort weer hoop voor de mensen in het noordoosten!





Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Dennis

Gewoon een groot sneeuwgebied (heel NL volgens onderstaand model)


MamaAs

Citaat van: Oele op do 06 dec 2012 - 19:33
@  Mamas

http://www.yr.no/place/Netherlands/Friesland/Workum/meteogram.png :D

Ja, alleen die regendruppels die daar bij staan... grrr. Verstandsverbijstering denk ik, van die Noren.

matroesjka-world

Citaat van: MamaAs op do 06 dec 2012 - 19:35
Ja, alleen die regendruppels die daar bij staan... grrr. Verstandsverbijstering denk ik, van die Noren.

dan ziet het er voor Heerenveen beter uit:

http://www.yr.no/place/Netherlands/Friesland/Heerenveen/meteogram.png
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

Henk1976

Baseren die Noren zich niet op de uitersten in de pluim. Het zal in ieder geval wel heule koude regen zijn dan.... :P

ron12

Alles ten zuidoosten van nijmegen word mogelijk 25 centimeter sneeuw verwacht,dit alles bij windkracht 5a6morgen avond rond negen uur al 7 graden vorst,zondag ijzel later opnieuw sneeuw/regen in de loop van de dag.o ja en zaterdag wordt  het een mooie zonnige dag  bij min 3.was zo juist op duitsland 3
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Reutel

Citaat van: Jan van Ooijen op do 06 dec 2012 - 19:34
Er gloort weer hoop voor de mensen in het noordoosten!

Ja natuurlijk, het kan nog alle kanten op gaan. Ik voorzie een lange nacht lantaarnpaalstaren...

jorentje1997

Citaat van: ron12 op do 06 dec 2012 - 19:40
Alles ten zuidoosten van nijmegen word mogelijk 25 centimeter sneeuw verwacht

25? Dit is wat overdreven denk ik...

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Reutel


ThaGhostNL

Mee discussiëren over de winter en de aankomende sneeuw op de chat? Dat kan, bezoek onze chat via http://chat.meteo-service.nl
 
My brain is like my internet browser. I got like 19 tabs open, 3 of them are glitching and where the fuck is that music comming from.

Arend

Citaat van: Jan van Ooijen op do 06 dec 2012 - 19:34
Er gloort weer hoop voor de mensen in het noordoosten!
Dat vraagt om een gifje.  ;)

Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

just0408

Hoe het precies gaat lopen zien we vanzelf wel. Het loopt toch altijd anders en elk model voorspelt het weer anders.
Ik ben ook niet van steen.

Harry de Hond

Even voor mijn beeld (en wellicht voor die van enkele anderen ook). Als men bij neerslag over mm (millimeter) spreekt hoe maak ik daar dan centimeters in sneeuw van? Is dat 1 op 1? Dus 1 mm neerslag is 1 cm sneeuw? In een situatie als die van morgen dan hè, bijvoorbeeld.
Juist.

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Cdtj3

Citaat van: Harry de Hond op do 06 dec 2012 - 19:58
Even voor mijn beeld (en wellicht voor die van enkele anderen ook). Als men bij neerslag over mm (millimeter) spreekt hoe maak ik daar dan centimeters in sneeuw van? Is dat 1 op 1? Dus 1 mm neerslag is 1 cm sneeuw? In een situatie als die van morgen dan hè, bijvoorbeeld.

Als vuistregel mag je 1:1 doen ja. Verschilt soms wel, maar dit is ongeveer gemiddeld.
Onweersdagen 2017: 33 Hagel: 8
https://www.flickr.com/photos/calvinmusch/

jorentje1997

Citaat van: Harry de Hond op do 06 dec 2012 - 19:58
Even voor mijn beeld (en wellicht voor die van enkele anderen ook). Als men bij neerslag over mm (millimeter) spreekt hoe maak ik daar dan centimeters in sneeuw van? Is dat 1 op 1? Dus 1 mm neerslag is 1 cm sneeuw? In een situatie als die van morgen dan hè, bijvoorbeeld.

Helemaal juist:

1mm = (ongeveer) 1cm

Weatherman

Onze winter hater is heel positief, alleen jammer van Zondag en maandag.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Powered by EzPortal