Winterverwachting 2012/2013

Topic gezien door 259078 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, do 27 sep 2012 - 16:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Wat verwachten jullie van de winter 2012/2013

Warme winter zonder sneeuw of ijs
12 (6.1%)
Kwakkel winter met af en toe sneeuw dat zo weer weg is
24 (12.1%)
Matige winter met af en toe sneeuw en vorst
75 (37.9%)
Strenge winter met een aantal sneeuwdagen
52 (26.3%)
Extreme winter met veel sneeuw en vorst met Elfstedentocht
35 (17.7%)

Totaal aantal stemmen: 1

Marco_Goes

.Mooi weinig spreiding. Krijg weer moed en vooral veel zin in lekker kleumen op de fiets :-)

jones

Hoe ik over de komende periode denk:

Het lijkt duidelijk kouder te gaan worden, maar een echte winterse periode met ijsdagen en zware sneeuwval enzo lijkt me er nog niet meteen in te zitten. De luchtdrukconfiguratie verhindert dit een beetje. In de loop van volgende week nestelt een lagedrukgebied, gevuld met koude lucht, zich in onze omgeving maar blijft meestal ten noorden van ons. In plaats van oostelijke luchtstromingen (die echte koude zou leveren, dit zou zo zijn moest het laag ten zuiden van ons zakken), krijgen we nu de koude lucht vanuit Rusland via een omweg langs west-Noorwegen over de Noordzee, dus noord(westelijke) lucht vanover de nu nog afkoelende zee (waarvan het water nu nog zo'n 10 ?  11°C warm is). Met zo'n verdeling komt het kwik overdag meestal (ruim) boven 0 en vriest het 's nachts met afwisselend opklaringen en kans op grillige buien (regen, (natte) sneeuw, hagel, ...) maar geen overtuigend winterweer zoals februari dit jaar. De stukjes van de winterpuzzel zouden dus nog iets beter in elkaar moeten passen, misschien schetsen de modellen dit de volgende dagen wel.



Bacci

Dit is toch zeker een mooie pluim.


Bacci

Volgende week zondag redelijke kans op sneeuw, ja het is nog ver weg.


Dennis

Citaat van: Bacci op zo 25 nov 2012 - 12:40
Volgende week zondag redelijke kans op sneeuw, ja het is nog ver weg.


IDD GFS model (sneeuwsymbooltje  :) )


Kres

Wat beteken die andere symbolen? Ergens een legenda te vinden ?

Duitje

Citaat van: Kres op zo 25 nov 2012 - 16:22
Wat beteken die andere symbolen? Ergens een legenda te vinden ?

@Kees_Zwaan

Kres


MS-94

Zo te zien krijgt ook de oostgrens een staartje mee van het witte goud  ::)
Het gaat zoals 't gaat ;)

Harry de Hond

Juist.

jorentje1997

Citaat van: MS-94 op zo 25 nov 2012 - 16:51
Zo te zien krijgt ook de oostgrens een staartje mee van het witte goud  ::)

Over welke datum heb jij het precies?

+ Kijk eens deze LT kaart! Matige vorst!

ron12

wel of geen winter volgend weekend kijk maar,blijft wel spannend hoor http://video.wetteronline.de/?t=20111220pr&h=Luftdruckfilm-Europa&29&pt=1wel filmpje der winter pirscht sich an aan klikken
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Weerfreak 1337

Zal, na een zeldzaam lange periode van meridionale stromingen de WC weer (precies in de winter) op stoom komen?
Volgens de laatste EC run WEL.  :o
Maar niet getreurd, we moeten straks naar de pluim kijken of de oper er alleen voor staat. ;) Waarschijnlijk wel.

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Eifel

Ik ben ook weer uit de zomer slaap en ben weer klaar wakker voor de winter ;D.
Heerlijk dat er weer een beetje winter weer op komst is.

Ramon Oost


Bacci

Nieuwe pluim is echt een stuk minder, ik heb echt geen zin in een herhaling van vorig jaar, maarja 1 run zegt nog niets, de spreiding is ook groot.

Ramon Oost

Citaat van: Bacci op zo 25 nov 2012 - 22:51
Nieuwe pluim is echt een stuk minder, ik heb echt geen zin in een herhaling van vorig jaar, maarja 1 run zegt nog niets, de spreiding is ook groot.

Langjarige gemiddelde van begin December is 6,8 graden dus met een graad of 5 mogen we nog niet klagen ;)

Eifel

Citaat van: Bacci op zo 25 nov 2012 - 22:51
Nieuwe pluim is echt een stuk minder, ik heb echt geen zin in een herhaling van vorig jaar, maarja 1 run zegt nog niets, de spreiding is ook groot.
Nu al depri??. bij mij is het pas 25 November.Kortom we hebben nog tijd zat  :D

Bacci

Citaat van: Ramon Oost op zo 25 nov 2012 - 23:06
Langjarige gemiddelde van begin December is 6,8 graden dus met een graad of 5 mogen we nog niet klagen ;)

Helemaal mee eens!

En voor de leukigheid!  ;)


Duitje

Echt winters vind ik het er niet meer uitzien ;) Ik denk dat we nog een paar weekjes geduld nodig hebben  :D
@Kees_Zwaan

Powered by EzPortal