Winterverwachting 2012/2013

Topic gezien door 259180 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, do 27 sep 2012 - 16:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Wat verwachten jullie van de winter 2012/2013

Warme winter zonder sneeuw of ijs
12 (6.1%)
Kwakkel winter met af en toe sneeuw dat zo weer weg is
24 (12.1%)
Matige winter met af en toe sneeuw en vorst
75 (37.9%)
Strenge winter met een aantal sneeuwdagen
52 (26.3%)
Extreme winter met veel sneeuw en vorst met Elfstedentocht
35 (17.7%)

Totaal aantal stemmen: 1

mauriceb

Kijk, dat ziet er weer wat leuker uit! goed bezig koning winter! We gaan het volgen de aankomende dagen :)


Joep

Zou het gaan gebeuren ?  :D

bron winterplaza


Nizinny

Jo Bastardi ziet het anders ook wel zitten  :o

Nice!  Ziet er goed uit. Laatste run volgens mij wat sneeuw betreft drama,...

Dennis

Volgens laatste model vind de polarwervel-split plaats op 27/11/2012


Weerfreak 1337

Citaat van: Nizinny op vr 23 nov 2012 - 13:15
Jo Bastardi ziet het anders ook wel zitten  :o

Nice!  Ziet er goed uit. Laatste run volgens mij wat sneeuw betreft drama,...

Zo blijkt dus dat alles nog heel onzeker is. Zowel bij EC als GFS.

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Nizinny

Citaat van: Weerfreak op vr 23 nov 2012 - 14:13
Zo blijkt dus dat alles nog heel onzeker is. Zowel bij EC als GFS.

Inderdaad dat het langzaam kouder gaat worden lijkt mij een zekerheid.
Op zich ook normaal voor de tijd van het jaar  ;)
Ik heb persoonlijk nog mijn bedenkingen want de runs verschillen nog te veel iedere keer.
Voor wat betreft de door iedereen gewenste sneeuwval kan het nog wel eens smerig tegen gaan vallen.
Begrijp me niet verkeerd, ook ik ben gek op sneeuw maar denk dat het kwa neerslag allemaal wel mee zal vallen. De meeste neerslag lijkt te gaan vallen voordat het echt koud genoeg gaat worden.
Ik hoop dat in ongelijk krijg maar mijn enthousiasme is er nog niet echt.

bliksems

Citaat van: Dennis op vr 23 nov 2012 - 14:13
Volgens laatste model vind de polarwervel-split plaats op 27/11/2012

poolwervel wordt gelobotomized.
"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

bliksems

Citaat van: Nizinny op vr 23 nov 2012 - 14:58
Inderdaad dat het langzaam kouder gaat worden lijkt mij een zekerheid.
Op zich ook normaal voor de tijd van het jaar  ;)
Ik heb persoonlijk nog mijn bedenkingen want de runs verschillen nog te veel iedere keer.
Voor wat betreft de door iedereen gewenste sneeuwval kan het nog wel eens smerig tegen gaan vallen.
Begrijp me niet verkeerd, ook ik ben gek op sneeuw maar denk dat het kwa neerslag allemaal wel mee zal vallen. De meeste neerslag lijkt te gaan vallen voordat het echt koud genoeg gaat worden.
Ik hoop dat in ongelijk krijg maar mijn enthousiasme is er nog niet echt.
ja het is afwachten.
neerslag is ook niet te voorspellen op zo'n lange termijn en helemaal niet hoeveelheden en waar precies al helemaal niet.
"hoelaat en hoeveel sneeuw gaat er vallen Aveen,Jan"?
laten we afwachten en hopen op veel sneeuw in december.
ik heb er vertrouwen in.
"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

MS-94

Het gaat zoals 't gaat ;)

Arend

Citaat van: bliksems op vr 23 nov 2012 - 16:11
"hoelaat en hoeveel sneeuw gaat er vallen Aveen,Jan"?

Mag hopen dat iedereen die een dergelijke vraag durft te stellen op dit forum, een ban aan zijn/haar broek krijgt.  ;)
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Weerfreak 1337


Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Henk1976

Valt me nog mee dat er niet in staat hoe laat en hoeveel sneeuw er gaat vallen...... ::)

MS-94

Maar omdat het van rtl is of editie NL heb ik toch zo'n vermoeden dat hun gelijk kunnen krijgen, ook al kunnen ze het overdreven maken maartoch...
Het gaat zoals 't gaat ;)

jorentje1997

Citaat van: Arend op vr 23 nov 2012 - 16:34
Mag hopen dat iedereen die een dergelijke vraag durft te stellen op dit forum, een ban aan zijn/haar broek krijgt.  ;)

Idd.. En als het dan eens zal beginnen met winterse buien zie ik het forum ook alweer vol staan met:

''Hier sneeuwt het niet ik heb ook altijd ongeluk...''

We zijn november en sommigen denken dat we al januari zijn...

Langetermijn verwachting van het KMI:

Het lijkt kouder te gaan worden, met meestal veel bewolking, maar weinig neerslag. Als er neerslag valt, dan kan die mogelijk winters worden.

Bron: http://www.meteo.be/meteo/view/nl/65656-Weer.html?region=belgium&period=15daysmaxtemp

Jan van Ooijen

Het stukje suggereert dat het al zeker is wat betreft de sneeuw, in mijn ogen is dit niet het geval. Normaal gesproken wordt er door de weerinstanties gezegd dat 7 dagen vooruit kijken not done is, ik vraag me dan ook af waarom Weerplaza dit zegt....
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

zorba

Citaat van: Jan van Ooijen op vr 23 nov 2012 - 17:08
Het stukje suggereert dat het al zeker is wat betreft de sneeuw, in mijn ogen is dit niet het geval. Normaal gesproken wordt er door de weerinstanties gezegd dat 7 dagen vooruit kijken not done is, ik vraag me dan ook af waarom Weerplaza dit zegt....

Lol ja, ook de telegraaf roept het al! http://forum.meteo-service.nl/index.php/topic,3087.msg30937.html#msg30937
Onweersdagen 2013: 29 | 2014: 39 | 2015: 30 | 2016: 26 | 2017: 17 | 2018: 13 | 2019: 17 | 2020: 10 | Onweersdagen 2021: 0

Reutel

Citaat van: Jan van Ooijen op vr 23 nov 2012 - 17:08
Het stukje suggereert dat het al zeker is wat betreft de sneeuw, in mijn ogen is dit niet het geval. Normaal gesproken wordt er door de weerinstanties gezegd dat 7 dagen vooruit kijken not done is, ik vraag me dan ook af waarom Weerplaza dit zegt....

Precies! Kijk naar de pluim van een ruime week geleden, toen zou er vanaf 28 november nachtvorst mogelijk zijn. Dit is nu al opgeschoven naar 3 of 4 december... Er staat bij enkele runs op de LT kaarten dat er sneeuwkansen zijn en iedereen, zelfs de meeste bezoekers op deze site (die beter zouden moeten weten), lopen als een stel jonge bordercollies rondjes te draaien. Blijf objectief mensen, het is leuk om te volgen, maar het kan nog alle kanten uit.  ;)

ron12

volgens de duitsers komt er pas rond 30 november 1 december droog licht winters weer in west europa,maar van sneeuw is tot 6 december nog niet veel van te verwachten,hij verwacht korte periode vanaf 8 december tot 12 december lichte tot matige vorst in de nacht overdag plus 2 graden maar veel sneeuw verwacht hij niet,was net op duitsland 3 bij aktuele stunden
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Weerextrem

@ron12,

dat is wel op langetermijn hoor. neerslagsingaal is er op dit moment inderdaad niet veel, maar echter dat kan nog wel eens gaan veranderen!.

Powered by EzPortal