Winterverwachting 2012/2013

Topic gezien door 259187 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, do 27 sep 2012 - 16:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Wat verwachten jullie van de winter 2012/2013

Warme winter zonder sneeuw of ijs
12 (6.1%)
Kwakkel winter met af en toe sneeuw dat zo weer weg is
24 (12.1%)
Matige winter met af en toe sneeuw en vorst
75 (37.9%)
Strenge winter met een aantal sneeuwdagen
52 (26.3%)
Extreme winter met veel sneeuw en vorst met Elfstedentocht
35 (17.7%)

Totaal aantal stemmen: 1

Ramon Oost

Momenteel op de kaarten nog geen "echt" winterweer te bespeuren. Het is natuurlijk logisch dat de gemiddelde temperatuur daald naar het einde van de maand toe. Zodra we nu een oosten wind krijgen hoefden we nog geen ijskoud weer te verwachten... Hooguit nachtvorst en overdag rond ee graad of 5. Er is nog te weinig kou opgebouwd in het noorden om al lekkere kou te geven. Daarvoor moeten we toch nog even wachten.

MS-94

@Ace, ik denk eerder dat dat het plaatje is van 2 jaar geleden toen hadden we een sneeuwrijke december maar wel echt schitterend dat je heel nederland zag bedekt onder wittigheid
Het gaat zoals 't gaat ;)

xzaz

Citaat van: Ramon Oost op vr 16 nov 2012 - 22:56
Is gewoon de normale pluim van ECMWF (Europees model) ;)
Lees perspectief als: koud stabiel winterweer  ;)
De winter is nog niet eens begonnen!

Arend

Citaat van: ace op vr 16 nov 2012 - 17:02
Om alvast in de sfeer te komen......zo zag NL er vorige winter van boven uit ;)

Welkom, maar...

Citaat van: MS-94 op vr 16 nov 2012 - 23:04
@Ace, ik denk eerder dat dat het plaatje is van 2 jaar geleden toen hadden we een sneeuwrijke december maar wel echt schitterend dat je heel nederland zag bedekt onder wittigheid

8 januari 2010 om precies te zijn.  ;D Aloa weet er meer van.  ;)
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Weatherboy

Citaat van: MS-94 op vr 16 nov 2012 - 23:04
@Ace, ik denk eerder dat dat het plaatje is van 2 jaar geleden toen hadden we een sneeuwrijke december maar wel echt schitterend dat je heel nederland zag bedekt onder wittigheid

Niet heel Nederland ;) Als je goed kijkt zie je 1 stukje 'groen'. En dat is welgeteld Vlieland als enige.

Reutel

Jongens niet gaan mierenn**ken nu, tis zijn first post!  ;D

Bacci

Nieuwe pluim is alweer een stuk kouder! Begin december gaat het beginnen!

ace

Dan was deze van vorige winter.......maar ik kan niet wachten tot ik weer door de sneeuw en op de schaats kan! ;D

Arend

Citaat van: ace op za 17 nov 2012 - 12:55
Dan was deze van vorige winter.......maar ik kan niet wachten tot ik weer door de sneeuw en op de schaats kan! ;D

Yep, die is van februari dit jaar. Vreselijke foto, geen sneeuw in Hengelo terwijl de rest van het land grotendeels van een laagje wit goud was voorzien, dat was nog eens een echte horrorwinter.  :(
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

MS-94

Hier in twente lag er toen maar een zeer dun poederlaagje sneeuw wat de volgende dag al verdampt was  :(
Het gaat zoals 't gaat ;)

jorentje1997

Dit was toch dit jaar (vorige winter) in februari?

Toen er op vele plaatsen kon geschaatst worden enzo?

MS-94

Ja dat klopt

hier nog een interessant artikel
http://www.weer.nl/weer-in-het-nieuws/weernieuws/ch/14bef6c55d10a350be97bb5c29645ccb/article/aan_de_dood_ontsnapt.html

alleen de link doet het niet zo goed maar dan kan je zelf kijken bij weer in het nieuws het artikel heet: Aan de dood ontsnapt

Edit Ramon Oost: nu doet hij het wel ;)
Het gaat zoals 't gaat ;)

Bacci


Weatherboy

Die nieuwe GFS is echt mooi. Eerst langzaam dalend en daarna toch zeker winterse perikelen.

Weerfreak 1337

Citaat van: Weatherboy op zo 18 nov 2012 - 13:23
Die nieuwe GFS is echt mooi. Eerst langzaam dalend en daarna toch zeker winterse perikelen.

Ik heb het bekeken, en het is inderdaad een mooie run :)

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

jorentje1997

Citaat van: Bacci op zo 18 nov 2012 - 12:02
Nieuwe pluim, mooie dalende lijn! ::) http://www.knmi.nl/exp/pluim/vijftiendaagse/

Het zou wat raar zijn mocht die nu stijgen...
Maar ik snap wat je bedoelt!
Ziet er goed uit voor begin december!

Arend

CMC GEM 00z van vandaag (+240):
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Bacci


Arend

Citaat van: Bacci op zo 18 nov 2012 - 14:52
@Arend, sneeuw?

Nee, niet in deze run, maar als deze setting waarheid wordt, nemen de kansen wel toe. 240 uur (10 dagen) nog ver weg, maar veel modellen lijken nu kansjes te bieden dat we in de goede richting gaan.
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Dennis

gunstige Jet-stream ligging - noordelijke windstromingen


Powered by EzPortal