Winterverwachting 2012/2013

Topic gezien door 259209 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, do 27 sep 2012 - 16:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Wat verwachten jullie van de winter 2012/2013

Warme winter zonder sneeuw of ijs
12 (6.1%)
Kwakkel winter met af en toe sneeuw dat zo weer weg is
24 (12.1%)
Matige winter met af en toe sneeuw en vorst
75 (37.9%)
Strenge winter met een aantal sneeuwdagen
52 (26.3%)
Extreme winter met veel sneeuw en vorst met Elfstedentocht
35 (17.7%)

Totaal aantal stemmen: 1

Jan van Ooijen

Citaat van: mauriceb op vr 16 nov 2012 - 10:13
idd op deze pluim weinig winter  :)

Inderdaad, gewoon temperaturen die bij die tijd horen, momenteel een heel geschreeuw op twitter dat de 24ste sneeuw komt. Waar ze het vandaan halen mag Joost weten
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

mauriceb

Citaat van: Jan van Ooijen op vr 16 nov 2012 - 10:16
Inderdaad, gewoon temperaturen die bij die tijd horen, momenteel een heel geschreeuw op twitter dat de 24ste sneeuw komt. Waar ze het vandaan halen mag Joost weten
Ik weet het ook niet, wel is de kans aanwezig dat we op termijn naar een wat koeler type gaan maar dit lijkt me niet meer dan logisch ergens in december. vooralsnog veel van hetzelfde :) saaai

MS-94

Winterweer zit er voor deze maand nog amper in maar het wordt wel iig frisser :D en we komen aan het eind ongeveer uit op 5 graden overdag en s'nacht misschien wel wat lichte vorst, maar dat is ook het begin en wie weet komt er in december nog veel meer
Het gaat zoals 't gaat ;)

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

matroesjka-world

Citaat van: ron12 op vr 16 nov 2012 - 13:26
duitsland nu stuk kouder dan nederland,was de wind maar oost http://tempsreel.infoclimat.net/temperature/europe_now.png


Onze tijd komt nog wel, het is nog maar half november, geduld is een schone zaak :P
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

ron12

Citaat van: matroesjka-world op vr 16 nov 2012 - 13:43

Onze tijd komt nog wel, het is nog maar half november, geduld is een schone zaak :P
yep, ik heb de tijd ;)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

pietjelol

en weer is de pluim beter geworden in vergelijking met gister. Dus gaat de goede kant op

MS-94

Ja het gaat de betere kant op maar 4 a 5 graden overdag noem ik nog geen winterweer, iig het begin komt er!  ::)
Het gaat zoals 't gaat ;)

bliksems

ja,het word weer aftellen,spannend!
"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

wesleylollol

Laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaat het maar komen :)

MS-94

We zijn er allemaal wel klaar voor! kan niet wachten op die heerlijke vrieslucht, rokende schoorstenen en natuurlijk het witte goud wat naar beneden dwarrelt zodat alles langzaam (of heel snel) lekker wit wordt  ;D
Het gaat zoals 't gaat ;)

Jan van Ooijen

Zolang Johann of ik nog niets schrijven kan je er vanuit gaan dat er niets komt  ;D
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

pietjelol

in ieder geval de temperatuur gaat wel naar beneden eind november 

ace

Om alvast in de sfeer te komen......zo zag NL er vorige winter van boven uit ;)

matroesjka-world

Citaat van: Jan van Ooijen op vr 16 nov 2012 - 16:33
Zolang Johann of ik nog niets schrijven kan je er vanuit gaan dat er niets komt  ;D

Nounou, er zijn wel meer weermannen (die er vaak naast zitten) hoor  :P
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

Weatherboy

Citaat van: Jan van Ooijen op vr 16 nov 2012 - 16:33
Zolang Johann of ik nog niets schrijven kan je er vanuit gaan dat er niets komt  ;D

Voorlopig is winterweer gewoon kansloos. Kijk dat immense Lagedrukgebied nabij IJsland. Nou er moet een hele verschuiving gaan plaatsvinden wil het fatsoenlijk winterweer worden. Overigens wordt het wel is tijd voor wat zon, want wat een depressiviteit zeg! Alleen maar grijs, mist, kou. Slechts afgelopen woensdag 1 prachtdag gehad. Tijd voor zon wat mij betreft!

Overigens de beste kaart tot nu toe:


Reutel

Citaat van: ace op vr 16 nov 2012 - 17:02
Om alvast in de sfeer te komen......zo zag NL er vorige winter van boven uit ;)

Dat is een goede binnenkomer, welkom!  8)

xzaz

Citaat van: Jan van Ooijen op vr 16 nov 2012 - 09:59
Weinig winters aan inderdaad op de nieuwe pluim:


Deze geeft echt werkelijk geen perspectief. Je kan er een liniaal naast leggen.
De winter is nog niet eens begonnen!

Ramon Oost

Citaat van: xzaz op vr 16 nov 2012 - 22:05
Deze geeft echt werkelijk geen perspectief. Je kan er een liniaal naast leggen.

Is gewoon de normale pluim van ECMWF (Europees model) ;)

Weerextrem

Jongens, ik snap het wel, dat komende dagen niet veel soeps worden.. maar echter in de laatste week van november lijkt er een verandering op komst is. Dat is nu ook terug te zien in kaarten en pluimen, we moeten gewoon geduld hebben. ik zal zometeen kaartjes laten zien, oa laatste run van ECWMF en GFS. (lange termijn)

http://www.meteociel.fr/modeles/ecmwf/runs/2012111612/ECM1-240.GIF
ECWMF run 12z 240h
Deze Hoog komende uit Scandi kan ook wel eens bepalend zijn voor een verandering (tijdelijk droog, stabiel weer met mogelijke vorstnachten en paar graden in het plus)

http://modeles.meteociel.fr/modeles/gfs/runs/2012111612/gfs-0-240.png?12
GFS run 12z 240h
Deze azorenhoog kan ook wel bepalend zijn voor blokkade van een depressies uit westen (nu wel lagedrukgebied uit Noord-oosten)
gepaard met sneeuwbuien/winterse buien

Powered by EzPortal