Winterverwachting 2012/2013

Topic gezien door 259196 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, do 27 sep 2012 - 16:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Wat verwachten jullie van de winter 2012/2013

Warme winter zonder sneeuw of ijs
12 (6.1%)
Kwakkel winter met af en toe sneeuw dat zo weer weg is
24 (12.1%)
Matige winter met af en toe sneeuw en vorst
75 (37.9%)
Strenge winter met een aantal sneeuwdagen
52 (26.3%)
Extreme winter met veel sneeuw en vorst met Elfstedentocht
35 (17.7%)

Totaal aantal stemmen: 1

Dennis

Tuurlijk wordt het "een keer "winter maar dat LT gedoe moet maar eens "iets minder" : bij LT kans 15dgn is kans <5%

Mooie uitleg over "onzekere verwachtingen" : http://forum.meteo-service.nl/index.php/topic,2212.0.html

ron12

Na eerst het Rutte leugentje,volgt snel daar achteraan het Helga leugentje.Deze maand geen winter weer en ik lieg niet .Misschien gewoon een paar nachtjes met lichte vorst en daar blijft het bij.
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Jan van Ooijen

Citaat van: ron12 op di 13 nov 2012 - 08:56
Na eerst het Rutte leugentje,volgt snel daar achteraan het Helga leugentje.Deze maand geen winter weer en ik lieg niet .Misschien gewoon een paar nachtjes met lichte vorst en daar blijft het bij.

Euh.... Helga heeft het op twitter goed gezegd, dat de media er een soap van gaat maken kan ze niets aan doen
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jan van Ooijen

Lichte nachtvorst en mogelijk in het noordoosten ook wel matige nachtvorst

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Bacci

Laten we eerst kijken naar aankomende donderdag en vrijdag, dan wordt het al een stuk kouder dan we gewend zijn! In de nacht lichte vorst en overdag rond de 5 graden.

Jur

Lekkere dooddoener, maar ik gebruik 'm toch... Ik zie het allemaal wel!
Oh, en note aan sommige lui hier: drugs are bad, mkay?

Dennis

Citaat van: Jan van Ooijen op di 13 nov 2012 - 09:59
Euh.... Helga heeft het op twitter goed gezegd, dat de media er een soap van gaat maken kan ze niets aan doen

idd : Sinterklaas heeft snowboots en glij-ijzers nodig als blauwe lijn uitkomt! - lees "ALS"

Volgens een één weermodel daalt het kwik zelfs tot -8 graden Celsius op 27 november, hoewel anderen een november zonder vorst voorzien. De intocht van Sinterklaas is op zaterdag 17 november in Roermond.

Slag om de arm
Van Leur houdt een slag om de arm. "Lange-termijnverwachtingen zijn per definitie onzeker", zegt ze. "Dit is 15 dagen vooruit, dus de kans is klein."

RTL Binnenland

mauriceb

Mooi, de eerste winterse prik op de kaarten :) voor wat het waard is. Het is nog allemaal LT maar je weet t nooit.

Weerfreak 1337

Op extreme LT weer mooie kaarten van GFS06.

Dus voor wat het waard is:

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Ramon Oost

Citaat van: bliksems op di 13 nov 2012 - 00:19
"hoe het allemaal verder gaat lopen zien we wel"
-nou,dan zullen we dus ook maar stoppen om dit forum te bekijken en het weer op de tv te kijken?

Dat bedoel ik niet. Gewoon gezellig de kaarten in de gaten houden en afwachten. Momenteel inderdaad leuke Kaarten vanaf de 26e november. Afwachten of het daadwerkelijk tot een kouder weer gaat komen.

wesleylollol

betrouwbaarheid 0,1% maar toch leuk om te zien (hopen voor de sneeuwclown dat deze uitkomt)
http://www.wetterzentrale.de/topkarten/fsavneur.html

Als je dan 850hpa tempraturen kaart doe en dan rond de 374 ofzo ziet het er mooi uit


(weet iemand hoe je een plaatje hier neerzet)

Weerfreak 1337

Citaat van: wesleylollol op di 13 nov 2012 - 16:13
betrouwbaarheid 0,1% maar toch leuk om te zien (hopen voor de sneeuwclown dat deze uitkomt)
http://www.wetterzentrale.de/topkarten/fsavneur.html

Als je dan 850hpa tempraturen kaart doe en dan rond de 374 ofzo ziet het er mooi uit


(weet iemand hoe je een plaatje hier neerzet)

Deze kaarten heb ik net gepost. Zie hierboven ;)

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

wesleylollol

Citaat van: Weerfreak op di 13 nov 2012 - 16:30
Deze kaarten heb ik net gepost. Zie hierboven ;)

ja sorry ben er nog nie ff bij


(hoe moet je die poste hier)

ikvdd

Als het binnen de 120 uur ingetekend staat en de modellen en pluimen elkaar daarin ondersteunen is de kans groot dat er wat gaat gebeuren, maar dan nog... Het zou niet de eerste keer zijn dat het zelfs dan nog helemaal "mis" loopt.

In de zomer moet je ook niet komen met een kaart op 374u waar het 25° wordt, datzelfde geldt voor de winter.

Weerfreak 1337

Citaat van: ikvdd op di 13 nov 2012 - 16:51
Als het binnen de 120 uur ingetekend staat en de modellen en pluimen elkaar daarin ondersteunen is de kans groot dat er wat gaat gebeuren, maar dan nog... Het zou niet de eerste keer zijn dat het zelfs dan nog helemaal "mis" loopt.

In de zomer moet je ook niet komen met een kaart op 374u waar het 25° wordt, datzelfde geldt voor de winter.

Daarom kan het nog wel leuk zijn om even te laten zien ;) Maarja, misschien is dat ook al niet goed, dus dan stoppen we daar ook maar mee, word lekker saai dan.
Ik zet er toch ook onder: voor wat het waard is.

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

ikvdd

Citaat van: Weerfreak op di 13 nov 2012 - 16:56
Daarom kan het nog wel leuk zijn om even te laten zien ;) Maarja, misschien is dat ook al niet goed, dus dan stoppen we daar ook maar mee, word lekker saai dan.
Ik zet er toch ook onder: voor wat het waard is.

Nee hoor, ik kijk zelf ook graag kaartjes maar het is gewoon de realiteit dat het (meestal) zo loopt. Er zal wel een run tussen zitten die vrij goed in de buurt komt van de realiteit binnen 2 weken  :P Ik doelde meer op het overdreven enthousiasme van de winterclown  ;D

MS-94

ik las ergens dat er begin november of eerder al singalen kwamen dat het eind deze maand kouder zal worden en zoiets was het ook 2 jaar geleden in november dus er staat echt wel wat te gebeuren in de 3e decade  8)
Het gaat zoals 't gaat ;)

Weerfreak 1337

Citaat van: MS-94 op di 13 nov 2012 - 18:32
ik las ergens dat er begin november of eerder al singalen kwamen dat het eind deze maand kouder zal worden en zoiets was het ook 2 jaar geleden in november dus er staat echt wel wat te gebeuren in de 3e decade  8)

Ikzelf denk dat er wel iets gaat veranderen, het word kouder, maar of het daadwerkelijk tot een eerste aanval van de winter komt, daar ben ik nog erg twijfelachtig over.

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

bliksems

Citaat van: ikvdd op di 13 nov 2012 - 17:03
Nee hoor, ik kijk zelf ook graag kaartjes maar het is gewoon de realiteit dat het (meestal) zo loopt. Er zal wel een run tussen zitten die vrij goed in de buurt komt van de realiteit binnen 2 weken  :P Ik doelde meer op het overdreven enthousiasme van de winterclown  ;D

ik spreek je eind november wel vriendje!en dan zullen we eens even terug blikken!haaaaaa!
"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

wim67

En de nieuwe volgens mij een goede run ;D

Powered by EzPortal