Winterverwachting 2012/2013

Topic gezien door 259077 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, do 27 sep 2012 - 16:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wat verwachten jullie van de winter 2012/2013

Warme winter zonder sneeuw of ijs
12 (6.1%)
Kwakkel winter met af en toe sneeuw dat zo weer weg is
24 (12.1%)
Matige winter met af en toe sneeuw en vorst
75 (37.9%)
Strenge winter met een aantal sneeuwdagen
52 (26.3%)
Extreme winter met veel sneeuw en vorst met Elfstedentocht
35 (17.7%)

Totaal aantal stemmen: 1

pietjelol

voorlopig vindt ik nog te veel members te hoog staan. Dus eerst nog maar eens een paar dagen verder kijken.

Weerfreak 1337

Citaat van: pietjelol op ma 12 nov 2012 - 18:46
voorlopig vindt ik nog te veel members te hoog staan. Dus eerst nog maar eens een paar dagen verder kijken.

Dat klopt inderdaad. Het is alleen de control die de afgelopen dagen achter elkaar onder nul duikt. De meeste leden blijven boven nul. Word afwachten, kan zomaar veranderen, hoewel ik er nog niet vanuit ga.
Maargoed, wie weet he..

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

TaL

Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

ron12

deze hele maand komt er geen winter hoor kijk hier maar eens wel een engelse site, maar toch ;) http://www.theweatheroutlook.com/forecasttlab/Nijmegen/2
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

pietjelol

Citaat van: ron12 op ma 12 nov 2012 - 20:18
deze hele maand komt er geen winter hoor kijk hier maar eens wel een engelse site, maar toch ;) http://www.theweatheroutlook.com/forecasttlab/Nijmegen/2
laat ze eerst hun website maar eens goed onderhouden

Weerfreak 1337

Nooit kijken naar vermakkelijkte (plaats)verwachtingen voor 14 dagen vooruit, altijd gebaseerd op pluimgemiddelden, (bijna) altijd fout dus op langere termijn. Er is simpelweg gewoon teveel spreiding, kan zomaar omslaan.

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Nopie

Voorlopig nog geen winter hoor, veel spreiding in de pluimen, runs met veelal WC en af en toe is een betere qua winterweer. Maar goed het is nog maar halverwege November.

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Bacci

Hmm nieuwe pluim is weer minder, raar. Ligt bijna op een rechte lijn.

bliksems

Citaat van: Weerfreak op ma 12 nov 2012 - 21:20
Nooit kijken naar vermakkelijkte (plaats)verwachtingen voor 14 dagen vooruit, altijd gebaseerd op pluimgemiddelden, (bijna) altijd fout dus op langere termijn. Er is simpelweg gewoon teveel spreiding, kan zomaar omslaan.

juist,het kan zomaar omslaan,en dat willen de meeste mensen hier niet begrijpen.
dat is nou juist waarom men ook zegt: "niks zo veranderlijk als het weer".
positie lage en hoge druk gebieden niet te voorspellen na de betrouwbare termijn van een aantal dagen.
dus al die winterverwachtingen slaan nergens op,ja het slaat wel ERGENS op natuurlijk(op computerberekeningen en gemiddelden en blablah),maar niet op het weer,wat zo veranderlijk is.dont f*ck with the weather,die laat namelijk niet met zich sollen,en dat is nou juist het mooie van de natuur...
geen computermodel,een bastardi of een piet konijn,kunnen daar tegen op.(dat hebben we namelijk meerdere keren ondervonden muha)
het kan zomaar -30 zijn volgende week met een halve meter sneeuw(ok,nu overdrijf ik.laat ik er 40 cm van maken;)
"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

bliksems

ja monstertje,groot vertrouwen en vooral hoop,maar ook een realistische kijk op de zaken.dat heb ik wel geleerd inmiddels..
(gvrdmme sneeuw hebben nu!)

greetings pennywise the snowclown.
"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

jones

CFS NCEP ziet er ook niet slecht uit. Daar waar ze enkele dagen geleden nog te warm gaven voor de 3 wintermaanden, is dit nu al volledig verdwenen. De te warme temperaturen worden nu in Groenland en rond de noordpool verwacht, wat toch een goed teken is voor winterweer bij ons!

http://www.cpc.ncep.noaa.gov/products/CFSv2/htmls/euT2me3Mon.html

bliksems

ja dat bedoel ik! dit word beter dan 2010!dit word namelijk de WERKELIJKE horrorwinter,van 2012!,die gewoon een jaar was uitgesteld blijkbaar!
ik word helemaal gek hier!,want het gaat gebeuren!
muwhahahaaaaaaa.
"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

Wertha

Laten we maar gewoon een winter doen met slechts af en toe een beetje sneeuw.
Voor je het weet zijn we terug bij de winters waarin helemaal geen sneeuw valt.
Aantal onweersdagen 2024: 5 | 2023: 17 | 2022: 21

Ramon Oost

Citaat van: bliksems op ma 12 nov 2012 - 23:34
ja dat bedoel ik! dit word beter dan 2010!dit word namelijk de WERKELIJKE horrorwinter,van 2012!,die gewoon een jaar was uitgesteld blijkbaar!
ik word helemaal gek hier!,want het gaat gebeuren!
muwhahahaaaaaaa.

Kan je misschien ook wat minder.......   Voorlopig nog geen winter op de weerkaarten hooguit wat nachtvorst. Hoe het verder allemaal gaat lopen zien we vanzelf wel... Laten we gewoon de weerkaarten in de gaten blijven houden in plaats van op je gevoel afgaan.

glenn

Wat ? nog geen winter op de kaarten ?

bekijk dan de 18u run maar is daar is het 1 en al wat de klok slaagt winter !!

bliksems

Citaat van: Ramon Oost op ma 12 nov 2012 - 23:57
Kan je misschien ook wat minder.......   Voorlopig nog geen winter op de weerkaarten hooguit wat nachtvorst. Hoe het verder allemaal gaat lopen zien we vanzelf wel... Laten we gewoon de weerkaarten in de gaten blijven houden in plaats van op je gevoel afgaan.

kan ik misschien wat minder?nee dat kan ik niet.
en terecht ook:want er staat misschien iets spannends te gebeuren na de 20e.mogelijke winterinval halloooo,hoezo kan ik misschien wat minder?sjongejonge zeg.doe eens gezellig mee man.
en ik praat niet alleen uit mijn gevoel,maar over de dingen die ik hier over her en der gelezen heb,waaronder op dit forum.

"hoe het allemaal verder gaat lopen zien we wel"
-nou,dan zullen we dus ook maar stoppen om dit forum te bekijken en het weer op de tv te kijken?

"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

Weatherboy

Heftig hoor. Helaas voor slechts 1 run, de volgende en het is weer weg. Maar een pracht kaart! :)


Arend

De verklaring voor alle opwinding, de 18z GFS-oper deed een "HelgavanLeurtje"  ;D:
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Reutel

Gezellig, de eerste "winterclown" van het jaar is ook weer op het forum verschenen!  ;)

Een wijze les van vorig jaar moet je goed onthouden. In de winter is de pluim op LT zeer onbetrouwbaar gebleken. Die buigt altijd af naar beneden. Blijkbaar wordt er een kanspercentage meegenomen in de berekeningen gebaseerd op de gemiddelde maandtemperatuur, of zoiets. Staar je niet blind op de LT in de winter, dat is jezelf blij maken met een dode mus.  8)

Powered by EzPortal