Winterverwachting 2012/2013

Topic gezien door 259132 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, do 27 sep 2012 - 16:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

Wat verwachten jullie van de winter 2012/2013

Warme winter zonder sneeuw of ijs
12 (6.1%)
Kwakkel winter met af en toe sneeuw dat zo weer weg is
24 (12.1%)
Matige winter met af en toe sneeuw en vorst
75 (37.9%)
Strenge winter met een aantal sneeuwdagen
52 (26.3%)
Extreme winter met veel sneeuw en vorst met Elfstedentocht
35 (17.7%)

Totaal aantal stemmen: 1

Arend

Citaat van: bliksems op zo 11 nov 2012 - 15:49
zo,die zou mooi zijn als centerfold!

hey,maar er zijn ook sneeuwkansen van woensdag op donderdag aanstaande,als we naar de pluimen kijken?

Nee, naast de te hoge temperaturen ook kurkdroog:
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Weerfreak 1337

Citaat van: wim67 op zo 11 nov 2012 - 14:12
De ecmwf blijft er maar in geloven :P ;D

Lol, ja die control houd wel van winterperiode :P Is zeer lage resolutie en tegelijkertijd op flinke LT, dus nog flink onzeker. Bovendien staat de control-run er alleen voor.

Citaat van: Arend op zo 11 nov 2012 - 16:12
Nee, naast de te hoge temperaturen ook kurkdroog:

Volgens mij krijgen we gewoon te maken met normale temps.

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Harry de Hond

Zeewatertemp nu gelijk met 2010:
Juist.

Arend

Citaat van: Weerfreak op zo 11 nov 2012 - 19:15
Volgens mij krijgen we gewoon te maken met normale temps.

Zijn vraag had betrekking op sneeuwkansen. Daarvoor zijn de temperaturen te hoog.  ;)
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Weerfreak 1337

Citaat van: Arend op zo 11 nov 2012 - 19:43
Zijn vraag had betrekking op sneeuwkansen. Daarvoor zijn de temperaturen te hoog.  ;)

Oh inderdaad, ik zie het. :P

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Dennis


Weerfreak 1337

Ziet er mooi uit, hogedrukopbouw in het hoge noorden, afzakkende koude laagjes naar het zuiden :)
Ben benieuwd naar de pluim, en dan vooral naar de leden.

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Ramon Oost

Opvallend koude dag in de laatste ECMWF run (12z) Volgens de run blijft het voor een groot deel van de dag mistig waardoor de temperatuur niet ver op kan lopen. In de nacht naar donderdag op uitgebreide schaal lichte nachtvorst.


Muisje1988


Weerfreak 1337

De control heeft er zin in op het end.


Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

bliksems

na de 20e gaat het gebeuren jongens,ik voel het!
alles wijst daar op!
"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

Jan van Ooijen

Wat lichte nachtvorst midden deze week, maar winter... Die is ver weg

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Joep

RTL-meteorologe Helga van Leur meent dat er tijdens de Sinterklaasperiode guur weer aan kan komen. 'Sinterklaas heeft snowboots en glij-ijzers nodig als blauwe lijn uitkomt!', twittert ze.


Helga van Leur
Sinterklaas heeft snowboots en glij-ijzers nodig als blauwe lijn uitkomt!

De weervrouw baseert haar uitspraak op de lange termijn weersverwachting van Buienradar. 'De pluim' geeft de verwachting van de komende twee weken voor neerslag, temperatuur en wind berekend via 50 modellen.

Hierin is te zien dat de temperatuur vanaf 23 november ruim onder het vriespunt kan zakken. Op 24 november mogelijk zelfs -8 graden.

Sinterklaas komt op zaterdag 17 november met zijn boot aan in Roermond. Op die dag worden temperaturen rond de 8 graden verwacht. De NTR zendt de intocht van de Sint live uit van 12.00 tot 13.15 uur.

ad.nl


bliksems

ja precies,na de 20e gaat het veranderen!
over 7 dagen gaan we een winterse winterpluim zien en in week 2 van de 14 daagse pluim(over een week),die uit gaat komen en vanaf dat moment zullen we ons eindelijk in de winter bevinden!sneeuwsneeuw!
mark my words...
het ligt dichtbij.. kijk hoe fris het is vandaag.
het kan niet lang meer duren voordat we een mooi pak sneeuw zien liggen als verrassing als we op een zekere ochtend wakker worden en uit het raam kijken!hahaaaaa.
heeft pierce corbyn al iets van zich laten horen trouwens?daar ben ik wel benieuwd naar.
"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

Arend

Citaat van: Joep op ma 12 nov 2012 - 14:05
RTL-meteorologe Helga van Leur meent dat er tijdens de Sinterklaasperiode guur weer aan kan komen. 'Sinterklaas heeft snowboots en glij-ijzers nodig als blauwe lijn uitkomt!', twittert ze.

Helga van Leur
Sinterklaas heeft snowboots en glij-ijzers nodig als blauwe lijn uitkomt!
http://twitter.com/helgavanleur

Ze heeft het dus over de control. Wie weet gaat het inderdaad in die richting, maar de manier waarop de media het nu oppakt lijkt mij niet de bedoeling van haar  ???

De Daily Express is ook al lekker bezig: COLDEST WINTER FREEZE ON WAY
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

bliksems

kerel,het gaat gewoon gebeuren eind van de maand!eindelijk!
"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

SniperEye

"één zwaluw maakt nog geen zomer". Dus ook dit blauwe lijntje maakt nog geen winter. De spreiding op de LT is groot en veelal boven 0. Reken je niet rijk, anders kan het alleen maar tegenvallen.

bliksems

Citaat van: SniperEye op ma 12 nov 2012 - 16:25
"één zwaluw maakt nog geen zomer". Dus ook dit blauwe lijntje maakt nog geen winter. De spreiding op de LT is groot en veelal boven 0. Reken je niet rijk, anders kan het alleen maar tegenvallen.

feit is sowizo dat we richting winter gaan,dus dan word de kans alleen maar groter dat de vooruitzichten van de lange termijn een keer blijft staan en werkelijkheid word.en ik zeg na de 20e van november gaan we koning winter een hand schudden,jaaaaaaaa!
ik denk dat de temperatuur in 1 keer de winter in duikt over 2 weken,voor hoelang weet ik niet.misschien dat het alleen een voorproefje zal zijn met een sneeuwdekje en wat vorstdagen,vervolgens weer boven 0 en dan weer een periode boven 0,en dat dan daarna de winter eind december keihard toeslaat met veel sneeuw.het gaat eenmooie winter worden.
dit is wat ik voel en hoop,en de kaarten geven ook steeds zo'n soort scenario met de straalstroom zuidelijk en aanvoer van sneeuw uit het noorden.dat is al meerdere runs op lange termijn voorgekomen.en dat is dus een trend(en daar moet je juist op letten) die we moeten volgen,omdat die trend dus uitkomt!jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!sneeuwsneeuwsneeuw!!!!!!

"één zwaluw maakt nog geen zomer". Dus ook dit blauwe lijntje maakt nog geen winter. De spreiding op de LT is groot en veelal boven 0. Reken je niet rijk, anders kan het alleen maar tegenvallen."

-over 7 dagen kan het gewoon -10 graden zijn overdag of +10.
de periode en positie van hoge en lage drukgebieden zijn niet te voorspellen.
alleen dmv de straalstroom.
en die is lekker aan het meanderen!en die komt heerlijk zuid van ons te liggen na de 20e(als het goed is,hoop ik)
en H boven ons.
"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

bliksems

"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

Weerfreak 1337

LOL, hahaha, bliksems heeft er grote vertrouwen in haha ;D

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Powered by EzPortal